[email protected] Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hei Jeg skal installere et hjemmenettverk. Jeg har ikke tilgang til bredbånd enda, men har lyst til å tilpasse nettverket til det allerede nå. Tenkte jeg skulle ha et trådløst nett. Så mitt spørsmål er: Kan man sette opp en Dial-Up server med FW etc "utenfor" en trådløs bredbåndsrouter, som videre deler denne oppkoblingen til andre arbeidsstasjoner? Er det noen spesiell hardware som anbefales? J. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Det er fullt mulig å benytte bredbåndsruter uten bredbånd, du bruker da kun svitsjen og DHCP-serveren som er innebygd.. Er ikke helt sikker på hva du mener videre, men hvis du har en annen internettilknytning er det fullt mulig å dele den på vanlig måte ved å ha en maskin i nettet som kobler seg opp.. (En bredbåndsruter er jo i prinsippet bare en intelligent svitsj som har den ekstrafunksjonaliteten at den kan kobles til en bredbånslinje og utføre oppkoblingen..) Vet ikke helt hvilken prisklasse du tenker på, men selv bruker jeg en trådløs Linksys med 4 port svitsj. Linksys produkter er absolutt å anbefale (Har selv dårlig erfaring med D-link) Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg har god erfaring med D-link jeg... jeg kjøpte en bredbåndsrouter til 700 kroner og den virker fint den, rask er den og. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hadde en trådløs D-link som ikke funket så bra med PPPOE/Telenor... Sikkert bare et engangstilfelle, men mistet liksom lysten på det navnet etterpå.. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 De fleste rutere kan også brukes som modem/isdn-rutere ved bruk av et ekstrern modem. Bare pass på at det bruker serielt grensesnitt (RS-232), koble det til com-porten på rutern og sett opp telefonnr/brukernavn etc. så skulle det funke fett(eller så fett som en 56k-linje kan være da ). Lenke til kommentar
Kurthelg Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Heisan Jeg har akurat kjøpt meg en D-link 614+ har heller ikke bredbånd enda, har fått nettverket til og kjøre, men å dele internett mellom de to maskinen får jeg ikke til. Har ISDN kort i "hovedmaskinen" så hva jeg gjør galt skulle jeg gjerne fått svar på. Det er sikkert noen innom dette temaet som har en lur ide' Kurt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå