Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan jeg bruke en bredbåndsruter uten å ha bredbånd?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal installere et hjemmenettverk. Jeg har ikke tilgang til bredbånd enda, men har lyst til å tilpasse nettverket til det allerede nå. Tenkte jeg skulle ha et trådløst nett. Så mitt spørsmål er:

Kan man sette opp en Dial-Up server med FW etc "utenfor" en trådløs bredbåndsrouter, som videre deler denne oppkoblingen til andre arbeidsstasjoner?

Er det noen spesiell hardware som anbefales?

J.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig å benytte bredbåndsruter uten bredbånd, du bruker da kun svitsjen og DHCP-serveren som er innebygd..

Er ikke helt sikker på hva du mener videre, men hvis du har en annen internettilknytning er det fullt mulig å dele den på vanlig måte ved å ha en maskin i nettet som kobler seg opp..

(En bredbåndsruter er jo i prinsippet bare en intelligent svitsj som har den ekstrafunksjonaliteten at den kan kobles til en bredbånslinje og utføre oppkoblingen..)

Vet ikke helt hvilken prisklasse du tenker på, men selv bruker jeg en trådløs Linksys med 4 port svitsj. Linksys produkter er absolutt å anbefale

(Har selv dårlig erfaring med D-link)

Lenke til kommentar

De fleste rutere kan også brukes som modem/isdn-rutere ved bruk av et ekstrern modem. Bare pass på at det bruker serielt grensesnitt (RS-232), koble det til com-porten på rutern og sett opp telefonnr/brukernavn etc. så skulle det funke fett(eller så fett som en 56k-linje kan være da :p ).

Lenke til kommentar

Heisan

Jeg har akurat kjøpt meg en D-link 614+ har heller ikke bredbånd enda, har fått nettverket til og kjøre, men å dele internett mellom de to maskinen får jeg ikke til. Har ISDN kort i "hovedmaskinen" så hva jeg gjør galt skulle jeg gjerne fått svar på.

Det er sikkert noen innom dette temaet som har en lur ide'

Kurt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...