storkers Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 jeg har hd ready tv med hd utgang men det har ikke min viasat tuner.den beste tilkoblingen da må jo bli rgb-scart?, etter det jeg har fårstått etter å ha lest div andre poster.(tv+tuner støtter det,har sjekket..) hvordan ser man forskjell på rgb-scart og ikke rgb-scart?? er rgb-scart det samme som fullkoblet scart? er det noe vits i og legge litt peng i en slik kabel?noen som har noen tips om en slik bra+rimelig kabel? noen som vet om viasat vill komme med tuner med hd utgang? er ikke helt fornøyd med bilde så skall prøve div forbedringer:justere parabol,sjekke kabel/kontakter,bytte til rgb osv råd og tips mottas med største takknemlighet! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Fullkoblet SCART overfører RGB. De fleste SCART kabler er det, men hvis du har en gammel kabel som fulgte med en videospiller så er det godt mulig den ikke er fullkoblet. En kostbar SCART kabel er liten vits i, det holder som regel med en billig standardkabel. RGB må man som regel velge i menyene både for tuner og TV, da det kan være at standardinnstilinger står til kompositt (CVBS). PS: TV har ikke 'hd utgang', den har inngang. Signalet går jo ut av tuner og inn i TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå