Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grønn warning (?) light

Anbefalte innlegg

Å få hjelp til dette før jeg drar til dataen min :p Jeg får ikke til å slå på dataen, og det er en grønn lampe på motherboardet som blinker. Asus motherboard A8N eller no.. Tror det er en form for warning lamp, og når jeg slår det opp i Asus manualen står det bare no helt uhjelpsomt. Tror det skjedde en gang etter at jeg bare slo av dataen ved å skru av strømforsyninga. Men da ventet jeg en dag, så funka dataen igjen, men nå funker den aldri.. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å få hjelp til dette før jeg drar til dataen min :p Jeg får ikke til å slå på dataen, og det er en grønn lampe på motherboardet som blinker. Asus motherboard A8N eller no.. Tror det er en form for warning lamp, og når jeg slår det opp i Asus manualen står det bare no helt uhjelpsomt. Tror det skjedde en gang etter at jeg bare slo av dataen ved å skru av strømforsyninga. Men da ventet jeg en dag, så funka dataen igjen, men nå funker den aldri.. :ermm:

Kan hende du har drept PSU med å slå av PC-en på den måten. Du kutter alt av elektrisitet igjennom hele datamaskinen ved å gjøre dette. jeg selv har brent en PSU ved å gjøre dette, men dog dette var en gammel PSU

(PSU = Power Supply Unit AKA Strømforsyning)

Lenke til kommentar
Kan hende du har drept PSU med å slå av PC-en på den måten. Du kutter alt av elektrisitet igjennom hele datamaskinen ved å gjøre dette. jeg selv har brent en PSU ved å gjøre dette, men dog dette var en gammel PSU

Eh nå trur eg du er i fantasiverden.

Kva skjer om strømmen f.eks går?

Det blir jo ca det samme som å skru av den knappen bak på PC-en.

Kan liksom alle psu'er i verden dø om strømmen går?

grønn lampe betyr vel powergood... litt uforklarlig kvifor den ikkje slår seg på.

Lenke til kommentar

har klart å knerta to Asus A8N-SLI hovedkort.. første under montering, kom røyk opp fra chipshet :D, andre gangen så beskrives den temmelig lik din, alt lyste, men PC-en ville ikke starte opp. prøvde tilogmed og jump starte den, da startet viftene, men ingenting mere. så var bare å bytte hovedkort.

Og den grønne lampen lyste hele tiden.

Lenke til kommentar

Her tror jeg du blandet med den "velkjente" røde switchen som styrte mellom 110 og 220v på noen PSUer, hvis man la den over i 110v så stekte man PSUen ja. Men man kan umulig svi en PSU hvis man slår av hovedbryteren på PSUen.

Frank

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Slett ikke umulig å svi en psu ved å slå av strømbrytern..skjedd ved tre stk av samme psutype Hyper 580w i det siste året, bytta komponenter et par gang i PC-en, slår av PC-en som normalt i windows,slo knappen bak over på 0 dro ut ledninga selvsagt etter at windows har avslutta PC-en som normalt, alt på dette tidspunket er avslått...så poff! psu gåen! to stk!. Så det er faktisk mulig, kan det skje med en psu kan det skje med flere ;) ved strømbrudd ser jeg nok for meg at riskioen for ødelagt hardware er enda større!.Fikk alle på garantien takk gud for at ikke folka på den nettbutikken har det for seg at en PSU umulig kan gå ved normalt brukt! ;)

Mvh

JM

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at en PSU kan gå i stykker når man slår av eller på. Men det betyr ikke at det er noen fare med å bruke strømbryteren. Det får være måte på å tro på julenissen ....

Det er en alltid en ekstra påkjenning for elektronikk når man slår strømmen av eller på. Det blir transiente forløp hvor strømmen i korte øyeblikk er høyere enn ved normal drift, og da kan svake komponenter bryte sammen. Da utløses en feil som uansett ville skjedd noe senere.

Men det er altså helt ulogisk å påstå at det er skadelig å bruke strømbryteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...