kimmern88 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hei, har litt problemer med PC-en for tiden. Har delene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323910 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339119 Med disse delene som jeg kjøpte for 2 uker siden. Har jeg en 500 watt PSU med 20 pin og 4 pin ledninger. Og en vanlig IDE harddisk 80gb. Probleme er at jeg ikke får installert Vista Ultimate, feilmeldinger som dukker opp er mangler en fil eller en fil er skadet. Eller så kommer det under 1 sekund blått skjerm og PC-en restarter seg. Men jeg får installert Windows XP, men spillene som Battlefield 2 eller NHL 08 fungerer ikke skikkelig. Det blir svart skjerm noen få sekunder så hiver meg tilbake til skrivebordet igjen eller så får jeg spilt en god stund, men spilelt stopper og memory error dukker opp i skrivebordet. BF2 Memory Error. Mens NHL 08 loader ikke fram spillet jeg starter. Men andre spill som Ghost Recon 2 og mange andre spill fungerer bra. Noen ganger klarer ikke dvd spilleren min å lese dvd plater skikkelig, feilmelding kommer opp som: Dette er ikke et gyldig win 32 program. Kan det være strømfors. som burde ha 24 pin kontakt? At den ikke suger nok strøm til PC-en? Eller er det for gammel harddisk? Har bestilt meg overgangkabel til strømfors. 20 til 24 pin og en ny SATA harddisk. Håper på tips og hjelp her på diskusjon.no, før jeg bruker masse penger på nye deler. Takk for meg! Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Høres ut som HDD, spør du meg. For lite strøm pleier over hodet ikke i å resultere i slikt. Lenke til kommentar
kimmern88 Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Høres ut som HDD, spør du meg. For lite strøm pleier over hodet ikke i å resultere i slikt. Mener du at strømfors. burde ha 24 pin i hovedkortet når jeg har koblet en 20 pin? At hovedkortet og HDD ikke får nok strøm? Har tenkt å kjøpe en overgang kabel, tror du det hjelper? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Overgang fra 20 til 24 pin er liten vits i. Strømmen må jo fremdeles gjennom den 20-pins kontakten. Syntes heller ikke det høres ut som noe problem med for lite strøm. Lenke til kommentar
kimmern88 Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Overgang fra 20 til 24 pin er liten vits i. Strømmen må jo fremdeles gjennom den 20-pins kontakten.Syntes heller ikke det høres ut som noe problem med for lite strøm. Skjermkortet mitt krever jo en del god strom da. Men jeg har fikset [ installere vista, matte bare justere oppsettet i biosen. Men fremdeles f[r jeg memory error i BF2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå