-Serenity- Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg har et ønske om å brenne noe underhudsfett i mageregionen, og tenkte at siden jeg bor i 12.etg, så må det å løpe opp trappene x antall ganger være lurt. Jeg når toppen én gang, så går jeg ned igjen og løper på nytt. Klarer selvsagt færre og færre etasjer etterhvert. Problemet er bare at det ikke er kondisen som hindrer meg i å nå toppen, det er muskeltretthet i lårene. Sånn sett får jeg vel ikke 100% utbytte av det når hensiktet er å brenne fett? Hvordan burde jeg da egentlig jobbe? Kan sykling konkurrere med løping? Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg har et ønske om å brenne noe underhudsfett i mageregionen, og tenkte at siden jeg bor i 12.etg, så må det å løpe opp trappene x antall ganger være lurt. Jeg når toppen én gang, så går jeg ned igjen og løper på nytt. Klarer selvsagt færre og færre etasjer etterhvert. Problemet er bare at det ikke er kondisen som hindrer meg i å nå toppen, det er muskeltretthet i lårene. Sånn sett får jeg vel ikke 100% utbytte av det når hensiktet er å brenne fett? Hvordan burde jeg da egentlig jobbe? Kan sykling konkurrere med løping? Vel, nå påstår jo studiene at man forbrenner like mye fett med å gå en viss distanse som man gjør ved å løpe samme distanse. Så ut fra det så vil man vel forbrenne like mye fett ved å gå opp trappen 5 ganger som man gjør ved å løpe opp 5 ganger. Man vil selvfølgelig trene kondisjon og benstyrke mer ved løping, og man bruker mindre tid, men fettforbrenningen er den samme. Lenke til kommentar
-Serenity- Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Det der hørtes veldig "for godt til å være sant"-aktig ut....kilde? Hadde jo vært supert om det stemte forsåvidt... Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 "Jeg har et ønske om å brenne noe underhudsfett i mageregionen". Du kan ikke fjerne fett fra spesifikke områder på kroppen, its all or nothing. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Søkte litt mer rundt på nettet rundt denne tematikken. Ser ut som at enkelte studier hevder at man ved å jogge/løpe vil tappe ned energilagrene i kroppen såpass mye at man vil oppleve en sterk sultfølelse, og da spiser man fort opp gevinsten av økten. Ved litt roligere tempo gir man kroppen mulighet til å omdanne fett til energi underveis, så man vil ikke nødvendigvis føle seg sulten etterpå. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Punktfjerning av fett går like bra som å fiske i badekaret.... Men om man mister fett overalt, så er vel ikke det og forakte.. Lenke til kommentar
-Serenity- Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Er klar over at punktforbrenning ikke går, men det er ikke mye fett å snakke om andre steder akkurat, så det styrer seg vel selv på et vis... Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Er klar over at punktforbrenning ikke går, men det er ikke mye fett å snakke om andre steder akkurat, så det styrer seg vel selv på et vis... tar jo vekk fett, der det er fett.... Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Ja, "fett er fett, samme kor det sett" som de sier i nord. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ja, "fett er fett, samme kor det sett" som de sier i nord. hehe:P Var litt bra ordtak da da:P Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ja, "fett er fett, samme kor det sett" som de sier i nord. Nja, det finnes ulike typer fett med ulik funksjon Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Noen som har noe på myten om myten om punktforbrenning? Mener å huske at jeg leste noe om dette et sted. Det gjaldt i svært liten grad om jeg husker riktig. Og ang. kaloribruk ved jogging kontra gåing, så er det vel en del nyere studier som konkluderer med at man bruker bittelitt mer ved jogging enn ved gåing, grunnet at det i større grad er en vertikal forflytning av kroppen i tillegg til den horisontale ved joggingen. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Noen som har noe på myten om myten om punktforbrenning? Mener å huske at jeg leste noe om dette et sted. Det gjaldt i svært liten grad om jeg husker riktig. Det stemmer. Men det er så minimalt at det forsatt "ikke går". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå