Gå til innhold

Nå kan du selv endre visningsnavn (nick)

Anbefalte innlegg

OSS burde kanskje oppdateres nå?

har ikke så mye å si på dette, men har allerede blitt litt forvirret over nye brukernavn, og syns det hadde vært fint om det ble en vane at folk som skifter brukernavn skriver en liten notis i signaturen med noe sånt som "Tidligere kjent som sistbruktebrukernavn" (Snorre er et fint eksempel på det...)

eller kanskje rett og slett å legge inn det sist brukte nicket under avataren på en eller annen måte.

folk skifter vel enda mer nå siden muligheten nettopp er kommet (der du gjør det selv), og det går seg vel til etter hvert. :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette forumet lover anonymitet til de som måtte ønske det. Så om noen syntes det blir vanskeligere å avsløre den andres anonymitet så er det en positiv ting. Derfor vil vi heller ikke nekte noen å endre mer enn en gang, om de har en ekstra god grunn. Men da må man gjøre det manuelt som i "gamle dager". Dagens grense burde fange opp de aller aller fleste.

Ja det får vi da inderlig håpe, for dersom noen så til de grader føler seg hetset/forfulgt på forumet, at de faktisk ser seg nødt til navnebytte oftere enn hver 180. dag, ja da bør de kanskje heller gå i seg selv en liten tur... :whistle:

Som sagt tidligere er jeg ening i at dette ut fra et forum-driftsmessig syn, er fornuftig, og syns også det er riktig å tillate skifte dersom noen ønsker det. Om det blir flere endringer eller ei vet vi vel ikke, men det vil jo tiden vise.

Men jeg tror du missforstår hvorfor en del av oss likevel ikke syns dette er udelt positivt. Det er ikke sikkert vi er skeptiske fordi det blir vanskeligere og fotfølge og hetse andre brukere... Det kan handle om ting som troverdighet, jeg vet feks om Mad_arab er en som bare lirer av seg synsing presentert som fakta eller ikke, jeg ville heller handlet på bruktmarkedet fra Dotten, enn av en jeg aldri har hørt om. Og svarer jeg noen kan det være fint å vite om vedkommende er helt grønn, eller langt over mitt nivå, og dermed tilpasse svaret litt. Og ikke minst er det et element av noe mer sosialt, forumet hadde i mine øyne ikke vært det samme om alle bare het "Anonym".

Så jeg kan vel bare snakke for meg selv, og det kan tenkes jeg tolker helt feil, og at Mad_arab er en løgnhals, og Dotten en kjeltring, men ville bare nevne grunner som ikke dreier seg om personforfølgelse, for det er ikke det som er poenget og fordelen med å ha brukernavn slik jeg ser det. :)

(He he, de få jeg virkelig irriterer meg over på dette forumet tror jeg dessverre jeg fort vil kjenne igjen, enten de heter det ene eller andre.. :p )

Lenke til kommentar
Dette forumet lover anonymitet til de som måtte ønske det. Så om noen syntes det blir vanskeligere å avsløre den andres anonymitet så er det en positiv ting. Derfor vil vi heller ikke nekte noen å endre mer enn en gang, om de har en ekstra god grunn. Men da må man gjøre det manuelt som i "gamle dager". Dagens grense burde fange opp de aller aller fleste.

Ja det får vi da inderlig håpe, for dersom noen så til de grader føler seg hetset/forfulgt på forumet, at de faktisk ser seg nødt til navnebytte oftere enn hver 180. dag, ja da bør de kanskje heller gå i seg selv en liten tur... :whistle:

Som sagt tidligere er jeg ening i at dette ut fra et forum-driftsmessig syn, er fornuftig, og syns også det er riktig å tillate skifte dersom noen ønsker det. Om det blir flere endringer eller ei vet vi vel ikke, men det vil jo tiden vise.

Men jeg tror du missforstår hvorfor en del av oss likevel ikke syns dette er udelt positivt. Det er ikke sikkert vi er skeptiske fordi det blir vanskeligere og fotfølge og hetse andre brukere... Det kan handle om ting som troverdighet, jeg vet feks om Mad_arab er en som bare lirer av seg synsing presentert som fakta eller ikke, jeg ville heller handlet på bruktmarkedet fra Dotten, enn av en jeg aldri har hørt om. Og svarer jeg noen kan det være fint å vite om vedkommende er helt grønn, eller langt over mitt nivå, og dermed tilpasse svaret litt. Og ikke minst er det et element av noe mer sosialt, forumet hadde i mine øyne ikke vært det samme om alle bare het "Anonym".

Så jeg kan vel bare snakke for meg selv, og det kan tenkes jeg tolker helt feil, og at Mad_arab er en løgnhals, og Dotten en kjeltring, men ville bare nevne grunner som ikke dreier seg om personforfølgelse, for det er ikke det som er poenget og fordelen med å ha brukernavn slik jeg ser det. :)

(He he, de få jeg virkelig irriterer meg over på dette forumet tror jeg dessverre jeg fort vil kjenne igjen, enten de heter det ene eller andre.. :p )

Jeg støtter deg. Bytte brukernavn er dumt.

Lenke til kommentar

Eg trur ikkje dette blir noko stort problem, brukarane har større begrensingar ved endring av nick, men kan utføre det sjølv. Me vil nok få ein boom i starten, men det vil ebbe av.

Eit lite tips: Skriv ei lita linje i signaturen kva ditt forrige nick var, for å unngå forvirring. :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det har blitt sagt før i tråden, men hadde det ikke vært en fordel om det sto ved hvert innlegg hva slags brukernavn personene hadde på det tidspunktet det aktuelle innlegget ble skrevet? Det kan virker forvirrende når det blir quota og henvist til en bruker som tilsynelatende aldri har skrevet i tråden. Skjønner?

Lenke til kommentar

Noe slikt hadde vært perfekt:

post-98689-1192690649_thumb.jpg

;)

Et lite spørsmål når vi først er inne på nickbytte..

Jeg bestemte meg for å bytte nick for litt over et år siden og opprettet da i min idioti en ny konto istedet for å spørre om det faktisk gikk an å bytte nick.

Finnes det noen mulighet for å føye sammen disse to kontoene? :mellow:

Lenke til kommentar

Ikke prøv deg Ståle, er ikke vits å lage noe styr ut av en så liten sak (selv om jeg ser det som en practical joke også).

Avatar er jo en veldig god måte å vise hvem man er da ;)

Jeg leser f.eks sjelden nick så lenge jeg har noen avatarer å kjenne igjen. Skulle det heller vert 180 dager mellom bytte av avatar IMO :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...