Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Slenger meg på denne, jeg. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 du har brukt 0 av 1 visningsnavnendringer siden 18/04-2007 : 15:55.Du kan gjøre 1 endringer over en periode på 180 dager. Går det an å samle opp endringer? Så hvis jeg ikke bruker min går den over til neste periode? Nei det håper jeg ikke. Skjønner at folk vil bytte om de ikke er fornøyd, men og samle opp slik for og bytte mange ganger over en liten periode blir for dumt, og det skaper kun rot. Bytt heller en gang til noe du er fornøyd med sier jeg. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Dette likte jeg. Byttet nettop nick Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Oppsamling blir det nok ikke noe av. Dette er en funksjon som er til for å benyttes en sjelden gang. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Noen som har endret "enden" sitt nick til "..." ? Så 50 stk kan ha samme "nick" men ikke samme avatar osv? Jeg tror nok det ligger en sperre på at kun en bruker kan ha samme visningsnavn til en hver tid. Mitt navnebytte er test og en stille protest Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Alle vet jo at det bare er 3 punktum som er tøft Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Men er det slik at noen kan bytte til Zeromac nå? Siden jeg byttet fra Zeromac til Håks. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nei, for du bruker vel fortsatt Zeromac til å logge inn med? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nei. Det gjer i hvert fall ikkje eg. Eg bruker überSviker til å logge inn med. Før det brukte eg Sviker, før det Mr. Sviker og fyrst Kiwien6. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Er uenig at at denne 180-dagers-perioden skal kortes ned. Blir jo ikke bra hvis alle skal skifte navn hver tredje måned. Jeg føler at man bør ha en viss identitet her også. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nei. Det gjer i hvert fall ikkje eg. Eg bruker überSviker til å logge inn med. Før det brukte eg Sviker, før det Mr. Sviker og fyrst Kiwien6. Hvis du byttet med den gamle funksjonen, sa byttet man loggeinn navnet ogsa. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg føler at man bør ha en viss identitet her også. Ja, enig der. Jeg tror folk er blitt så vant til meg at de ikke hadde tålt at jeg byttet nick, samme hvor barnslig det ser ut. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Det ser ut til at login-navn er reservert, selv om man bytter til et annet visningnavn. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Synes det er tullete med denne muligheten... blir mye vanskeligere å skjønne hvem som er hvem. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Synes det er tullete med denne muligheten... blir mye vanskeligere å skjønne hvem som er hvem. Du mener vel at det var vanskeligere før? Nå har du mulighet til å sjekke tidligere nick, det hadde du ikke før. Men det ble endret nick like mye (om ikke mer, grunnet null begrensning) enn hva som vil bli tilfellet nå. I tillegg til at både brukere, admins og mods har bedre oversikt Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Synes det er tullete med denne muligheten... blir mye vanskeligere å skjønne hvem som er hvem. Du mener vel at det var vanskeligere før? Nå har du mulighet til å sjekke tidligere nick, det hadde du ikke før. Men det ble endret nick like mye (om ikke mer, grunnet null begrensning) enn hva som vil bli tilfellet nå. I tillegg til at både brukere, admins og mods har bedre oversikt Jeg kjøper ikke den helt jeg. Funksjonen er nå lettere tilgjengelig for en større del av brukermassen. Ja, det settes en begrensning på hvor ofte èn bruker kan endre, men tror du ikke dette godt oppveies av at flere benytter seg av muligheten? Var det virkelig et så stort problem med brukere som ville endre visningsnavn tidligere? Har du rukket å samle inn nok data alt til å kunne påstå at det ble skiftet flere visningsnavn tidligere Når det gjelder tilgjengelighet på historikk så er denne så lite tilgjengelig at den ikke fanger opp annet enn spesielle tilfeller der man alt har fattet mistanke. Selv da er det en omfattende prosess å få dette bekreftet. Så selv om det er bedre mulighet for å sjekke dette i dagens løsning er den så lite tilgjengelig at det i praksis ikke bedrer en eventuell situasjon med eskalering. Det blir gøy å se hva resultatet blir over tid Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Yess . Har tenkt i lengere tid på å skifte navn siden jeg bare skrev noe tull når jeg registrerte meg her, hadde bare tenkt til å bruke forumet til å spørre en ting om Oblivion . Må bare finne ut hva jeg skal skifte til . Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Bra tiltak, selv om jeg ikke orker å bytte nick selv.. Så er det tilfeller der man føler man har gjort en feil Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Synes det er tullete med denne muligheten... blir mye vanskeligere å skjønne hvem som er hvem. Du mener vel at det var vanskeligere før? Nå har du mulighet til å sjekke tidligere nick, det hadde du ikke før. Men det ble endret nick like mye (om ikke mer, grunnet null begrensning) enn hva som vil bli tilfellet nå. I tillegg til at både brukere, admins og mods har bedre oversikt Jeg kjøper ikke den helt jeg. Funksjonen er nå lettere tilgjengelig for en større del av brukermassen. Ja, det settes en begrensning på hvor ofte èn bruker kan endre, men tror du ikke dette godt oppveies av at flere benytter seg av muligheten? Var det virkelig et så stort problem med brukere som ville endre visningsnavn tidligere? Har du rukket å samle inn nok data alt til å kunne påstå at det ble skiftet flere visningsnavn tidligere Med tanke på at det i løpet av siste halvåret har funnet sted rundt 400-500 brukernavnsendringer så tviler jeg på at det blir særlig oppgang. Det er faktisk ikke sjeldent at brukere endrer sine nick og det er ikke noe ny ting dette her. Om det blir flere eller færre bryr meg heller lite. Det er ikke noe negativt med at noen som ønsker bytte faktisk bytter. Et mellomledd er fjernet, det går raskerere og mer effektivt og brukerne selv er gitt mer tillit, noe som bare skulle mangle. Servicen og brukervennligheten er rett og slett blitt bedre. Det pleier som oftest å være en positiv ting. Når det gjelder tilgjengelighet på historikk så er denne så lite tilgjengelig at den ikke fanger opp annet enn spesielle tilfeller der man alt har fattet mistanke. Selv da er det en omfattende prosess å få dette bekreftet. Så selv om det er bedre mulighet for å sjekke dette i dagens løsning er den så lite tilgjengelig at det i praksis ikke bedrer en eventuell situasjon med eskalering. Det blir gøy å se hva resultatet blir over tid Resultatet blir nok at brukere lettere kan sikre sin anonymitet i hvert fall. Noe som er fint. Med tanke på at flere som bytter gjør det fordi de føler seg hetset/forfulgt på forumet er det jo også lov å håpe at denne effektiviseringen medfører mindre fokus på person og mer på hva vedkommende skriver. I tillegg til at edringen går raskere. Med mindre man har et særlig ønske om å følge med på hva en enkel bruker skriver og ønsker å fotfølge vedkommende så blir det heller lite problem ut av det. Dette forumet lover anonymitet til de som måtte ønske det. Så om noen syntes det blir vanskeligere å avsløre den andres anonymitet så er det en positiv ting. Derfor vil vi heller ikke nekte noen å endre mer enn en gang, om de har en ekstra god grunn. Men da må man gjøre det manuelt som i "gamle dager". Dagens grense burde fange opp de aller aller fleste. Å endre brukernavn er ikke en ny funksjon. Den har alltid vært der, den er bare effektivisert. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Yess . Har tenkt i lengere tid på å skifte navn siden jeg bare skrev noe tull når jeg registrerte meg her, hadde bare tenkt til å bruke forumet til å spørre en ting om Oblivion . Må bare finne ut hva jeg skal skifte til . Næsj, nå har jeg allerede en identitet på navnet oblivion_-__. Det er for sent å skifte nå , nå er det et helt OK forumnavn som alle andre. Tenker nå jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå