Gå til innhold

Objektiv til Canon 300D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Som sikkert mange flere kommer til å svare på dette, så er det umulig å gi fasitsvar på sånne spørsmål. Til denne prisen er det ikke så mye å velge mellom.

 

Ut i fra spørsmålet ditt tolker jeg deg dit hen at du er litt grønn i speilrefleksverdene. Derfor anbefaler jeg deg heller en ekstern blits, enn et nytt objektiv.

Lenke til kommentar
Da har du råd til Tamron 17-50mm f/2.8 eller Sigma 18-50mm f/2.8. Sistnevnte er nok det beste av de to; men koster noe mer.

 

Begge kan anbefales; Du får et mer skarpt objektiv som samtidig er mer lyssterk p åalle brennvidder.

 

Tom

 

Jeg vet det er mange her inne som anbefaler Tamron 17-50, og det er et godt objektiv. Men som tomsi42 sier er 18-50 også et godt objektiv. Jeg har bare hatt mitt en uke, men er svært godt fornøyd med de noenhundre eksponeringene mine. Byggekvaliteten er etter mitt syn definitivt bedre enn Tamron. Anbefales.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er umulig å svare på. Det er fullt mulig å liste opp hva du kan få tak i for den summen du har til rådighet, men det klarer du utmerket godt å gjøre selv ved å sjekke en eller annen nettbutikk.

 

Det er veldig mange objektiver som er bedre enn kit-objektivet til sine spesielle oppgaver, men det betyr ikke at de er bedre for deg og til ditt bruk. Først og fremst må du finne ut hva som gjør at kit-objektivet ikke er bra nok for deg. Ønsker du større zoom-område? Mer lysstyrke? Hva tar du bilder av? Tar du mest bilder ute eller inne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...