Ronny#1 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Siden jeg ikke får til å bruke Virtualisering får jeg lage dual-boot, og da lurer jeg på hvor mye plass de forskjellige Linux-distro`ene trenger? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Ville gitt den minst 20GB til / (root) og mest mulig til /home Endret 14. oktober 2007 av HavarN Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Ga den 30Gb totalt og installerte Ubuntu etter alle kunstens regler, men det eneste som skjedde var at jeg ikke lenger har noe OS i det hele tatt på maskinen lenger, så dette var skikkelig gøy å prøve Nå må jeg legge inn Vista på nytt, og har mistet alt jeg har lagret i OS`et mitt. Anbefaler alle å prøve dette Er maskinen min for ny, eller? At HW ikke er kompatibel eller noe? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Det er ikke noe galt med Ubuntu, her er det sannsynligvis du som har gjort noe feil. Uansett, uten noen feilmeldinger etc, er det litt håpløst å kunne svare på hva som gikk galt. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Joda, sikkert jeg som har gjort noe feil, men hva? Fulgte DENNE guiden punkt for punkt, men likevel ble det feil? En annen ting: Jeg har en 22" Lcd, og en 19" Crt-skjerm koblet til maskinen. Når jeg starter install av Ubuntu vises det på Lcd-skjermen, men så slår den seg av, og bildet hopper over på Crt-skjermen? Kan dette være årsaken til at jeg ikke får bilde når jeg prøvde Virtualisering......at det ikke er kompatibel driver/directX til skjermkortet? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Tviler sterkt på at ubuntu støtter directX siden det er MS som har utvikla DirectX DirectX har etter det jeg vet ingenting med driverne til skjermkortet. EDIT: Funker live cd?? Hvis den gjør det så skal driverne til skjermkortet være med. EDIT2: Fælt så mye jeg skulle glemme å skrive. Jo. Ubuntu 7.04 trenger min 2GB hvis jeg ikke husker feil (eller var det 6.10) Endret 14. oktober 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Ja, live-cd funker en stund, men så blir det svart skjerm, der også......... EDIT: Fant jo ut det med 32-bit (farge/bilde)registreres som 24-bit i Ubuntu, og at den må justeres rett, men fant aldri ut hvor. Endret 14. oktober 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Når du kom til «Prepare disk space» steget, du valgte ikke tilfeldigvis «Guided - use entire disk» ? Ubuntu sletter ikke bare Vista uten at du ber det om å gjøre det, så det ligger antageligvis der fortsatt, med mindre du slettet det selv. Ellers er det vanskelig å si noe om hva som kan ha gått galt uten mer info. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Nei, brukte "Guided - use the largest continuous free space", slik som det står i guiden jeg linket til ovenfor. Som sagt: guiden fulgte jeg til punkt å prikke. Da jeg ikke fikk opp Vista, prøvde jeg å reparere med Vista-platen, men det gikk ikke. Vista var der sikkert, men fikk ikke tilgang til det. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Prøv å bruk skjermkortet til som er i hovedkortet. Det pleier å funke fint. Og ha kun 1 skjer kobla til. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Mener du at jeg skal ta ut skjermkortet, installere Ubuntu, og ikke sette det inn igjen? Synes det høres svært merkelig ut det der. Endret 14. oktober 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Nei det sa jeg aldri Kun ha skjermen tilkobla hovedkortet Det andre kortet kan konfigrueres etterpå Har ikke gjort dette før. Men har du 64 bit eller 32 bit? Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Har ikke innebygd skjermkort på dette HK. 32-bit Vista Ultimate. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hmm Ok da vet jeg faktisk ikke. Sorry, men jeg gir meg på denne. har ikke nok kunskaper Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Takk for at du prøvde AlecTBM Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Nei, brukte "Guided - use the largest continuous free space", slik som det står i guiden jeg linket til ovenfor.Som sagt: guiden fulgte jeg til punkt å prikke. Selv om du følger en guide bør du faktigst prøve å forstå selv hva du gjør når du installerer, og bare bruke guiden til en veiledning. Du bør alltid velge manuell når du kommer til «Prepare disk space» når du skal installere oprativsystem nr. 2 på samme datamaskin. Da kan du velge nøyaktig hvor OS'et skal installeres. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Selv om du følger en guide bør du faktigst prøve å forstå selv hva du gjør når du installerer, og bare bruke guiden til en veiledning. Du bør alltid velge manuell når du kommer til «Prepare disk space» når du skal installere oprativsystem nr. 2 på samme datamaskin. Da kan du velge nøyaktig hvor OS'et skal installeres. Tror du ikke jeg har skjønt det? Tror du jeg sitter her med hue under armen og bare trykker? Herregud mann Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg tror du bare sitter med hue under armen og trykker. Hvis du faktisk hadde forstått hva du hadde gjort, ikke bare gjort det, så hadde du sluppet alt dette. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nei, brukte "Guided - use the largest continuous free space", slik som det står i guiden jeg linket til ovenfor.Som sagt: guiden fulgte jeg til punkt å prikke. Da jeg ikke fikk opp Vista, prøvde jeg å reparere med Vista-platen, men det gikk ikke. Vista var der sikkert, men fikk ikke tilgang til det. Og du hadde faktisk tom plass på disken også? Er usikker på hva Ubuntu gjør om det ikke er noe sammenhengende ledig plass. Uansett, virker som det bare er bootloaderen som er overskrevet, Ubuntu skal hvertfall ikke ha overskrevet Vista. Du kan(/kunne?) forsøke å sette inn Vista DVD-en og kjøre en reperasjon av mbr. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Har Ubuntu på en 10GB harddisk en i gammel laptop, funker som snus det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå