Gå til innhold

bhphotovideo, problemer med verifisering, scam?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal bestille kamera til en amerikansk adresse, dette betales med American Express, som er registrert på en norsk adresse.

 

Uansett, jeg fikk registrert meg, og bestillingen så ut til å være i orden. To dager senere fikk jeg mail om at jeg måtte sende adressen og telefonnummeret AMEX kortet var registrert på. Enda en dag gikk, da fikk jeg mail der jeg blir bedt om å fakse over forsiden og baksiden av kortet. Det hele begynte å lukte litt dårlig, så jeg sendte en fortsatt hyggelig mail der jeg spurte om jeg kunne legge en svart boks over noen av tallene, slik at jeg ikke blir scammet. Som svar på dette fikk jeg "NO" Det var alt.

 

Hadde det ikke vært for at jeg fant denne butikken i tråden her på forumet Samling av billige og gode utenlandske Webshop'per.

 

Jeg har ingen planer om å sende over bildet av dette kortet. Men skjønner ikke hvorfor det skal være så fordømt vanskelig. Under "betaling" tabben når jeg registrerte meg trenger jeg kun å fylle inn det vanlige, kortnummer og expiration date. Noe mer skal ærlig talt ikke trenges. Jeg tenkte ikke noe mer over det før jeg fikk mail om å faxe over kortet. Syns det hele høres litt søkt ut.

 

Noen ideér om hva de vil med slik kundebehandlig, og hva jeg kan gjøre for å fortsatt bestille derfra uten å bli scammet? Jeg må også få bestilt innen uka (helst før onsdag eller noe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen ideér om hva de vil med slik kundebehandlig, og hva jeg kan gjøre for å fortsatt bestille derfra uten å bli scammet? Jeg må også få bestilt innen uka (helst før onsdag eller noe)

Dette er pålegg de har fra kortutstende selskap. Du har foretatt en bestilling hvor kortinnehaverns adresse er forskjellig fra leveringsadresse. Dette vil av B&H oppfattes som en mistenklig handel (typisk ved bruk av av stjålet kortinformasjon). Dermed har de krav på seg til å være ekstra aktsomme - ellers vil de sitte igjen med hele tapet.

Lenke til kommentar

Da lurer jeg på hvorfor jeg ikke fikk vite at jeg måtte fakse med kortet i den første mailen.

 

Har tenkt til å bestille fra newegg i steden, tror dere jeg får samme problemet der? At de spør om det samme altså. Uansett, ett annet alternativ vil jo være paypal, men da tar det 3-4 dager bare å få pengene inn på paypal kontoen slik at jeg kan få bestilt.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som det vil hjelpe deg;

 

We will only ship to a PayPal confirmed address and the shipping address on our website must match the PayPal confirmed address. We will accept PayPal for US, Canada & UK customers only, for customers of all other countries please select another payment method.

 

Medmindre det er forandring på PayPal siden sist jeg brukte det(begynner å bli en stund siden). Da var det i alle fall slik at med norsk registrering så får man ikke confirmed address på kontoen sin.

Lenke til kommentar

Det er vanlig at dette skjer ved netthandel i usa. De gangene jeg har måtte verifisere kortet har det holdt å sende fax av en tidligere regning. Spør dem om det holder.

 

Butikken er seriøs som det får blitt og jeg tviler sterkt på at de prøver å svindle deg men du har rett til å være skeptisk. Ring til servicetelefon (gjerne USA) for kortet ditt og spør om råd. Tviler på at blir imponert av BH sin fremgangsmåte her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...