Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hei. Jeg lurer på om det går og flytte til fosterhjem uten at foreldrene får vite om det før fosterfolka står på døren? Og visst så, er det en side man kan registrere at man ønsker å bli plassert dit ? Takk for svar. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Vet ikke svar på spørsmålet ditt, men du kan kanskje finne mer info her: http://www.bufetat.no/ Du må vel uansett ta kontakt med dem og forklare situasjonen, er situasjonen alvorlig nok vil du nok bli hentet og plassert et annet sted midlertidig frem til de kan finne en fosterfamile. Lenke til kommentar
.sere Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg er ganske sikker på at du må gjennom flere runder med psykolog/familieterapi/elns før du kan få nye forsterforeldre. Foreldrene dine blir informerte før fosterfolka står på døra og vil ha deg med. Kanskje foreldrene dine tar seg sammen dersom du forteller dem hva du tenker å gjøre..? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei. Jeg lurer på om det går og flytte til fosterhjem uten at foreldrene får vite om det før fosterfolka står på døren? Ikke sånn helt uten videre. Barnevernet KAN flytte barna i fosterhjem og i enkelte tilfeller velge at foreldrene ikke skal få vite hvor. Men da må det spesielle omstendigheter til først. I tillegg så har ikke Barnevernet anledning til å fra ta omsorgen om det ikke er forsøkt tiltak i hjemmet eller på mor/barn (eventuelt foreldre/barn)-institusjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå