Gå til innhold

Kabinett-prosjekt: "Tretårnet"

Anbefalte innlegg

Nå har jeg bestemt meg for å bygge et kabinett fra bunnen av, i tre. Det blir omtrent en halvmeter høyt, en halvmeter bredt og 20-25cm dypt, skal foreta mer nøyaktige beregninger etterhvert, da det fortsatt er i planleggingsfasen. Jeg har tenkt å ha to eller tre 14cm vifter i bunnen og ca tilsvarende i toppen for god gjennomlufting.

Hovedkortet skal monteres "liggende", slik at luftstrømmen kan passere innimellom ekspansjonskortene for god kjøling. Jeg skal legge ut en skisse etterhvert som viser hvordan jeg har tenkt meg å lage det. Jeg oppretter også en kommentar-tråd, der dere blant annet kan komme med navneforslag til prosjektet\kabinettet, siden jeg ikke har kommet på et særlig "sprekt" navn enda.

Enjoy :)

Kommentar-tråd

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag har jeg lagd en skisse og funnet fram diverse deler og materialer.

Tok hk-plate, høyttaler og impuls-brytere fra det gamle Q-Tec kabinettet mitt.

Kryssfiner-plater og pleksiglass hadde vi liggende i kjelleren.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Undervurderte visst planleggingen min, hadde egentlig "pønsket ut" det meste, så kunne bare kjøre på.

I går kveld fikk jeg lagd et beslag til dørlåsen, fant fram hengsler og en grei lås, kappa til plater, og måtte forandre litt på beslagene til strømforsyningen. Måtte skjære ut et stykke slik at de ikke kommer i veien for bunnviftene. Begynte sånn smått på monteringen av platene også.

Måtte til å fyre litt også, var litt kaldt i kjelleren, også var det jo en grei måte å bli kvitt kapp på. Kompressor er forresten ypperlig som blåsebelg. :p

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...