Gå til innhold

Konkurrenter til Dell Inspiron 1520.

sdf123

Anbefalte innlegg

I dag har jeg en Dell Inspiron 6400 C2D T5600, 2GB, 15.4" UltraSharp Wide Screen WSXGA (1680x1050) Display with TrueLife og Intel Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory.

Jeg satt inne på dell.no og konfigurerte denne til en pris av 9740kr:

PROSESSOR	Intel® Core™ 2 Duo Processor T7250 (2.00 GHz, 2 MB L2 cache, 800 MHz FSB) 	redigere
OPERATIVSYSTEM	Ekte Windows Vista® Home Premium - norsk	redigere
FARGEVALG	Jet Black-farge med matt finish og kamera med 2.0 mp	redigere
LCD	15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800) widescreen	redigere
MINNE	2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]	redigere
HARDDISK	250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk	redigere
GRAFIKKORT	nVidia® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB DDR2 dedikert grafikkminne	redigere
OPTISK(E) STASJON(ER)	Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare	redigere
PRIMÆRBATTERI	9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)	redigere
BLUETOOTH	Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul (opptil 3Mbps) med Enhanced Data Rate	redigere
TRÅDLØS TILKOBLING 	Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-Card - Europa	redigere

Hvordan fungerer dette skjermkortet på spill? Hvordan er det med støynivået&batteri på denne? Jeg er veldig fornøyd med de tingene på min 6400 og vil ikke ha noe som er dårligere. Og er det mulig å få 15.4" UltraSharp Wide Screen WSXGA (1680x1050) på denne Inspiron 1520? Jeg kunne ikke finne det.

Så er spørsmålet mitt, finnes det noen konkurrenter til denne av andre merker? Og hva er pluss/minus med dem i forhold?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg kan på det sterkeste anbefale Inspirion 1520 :thumbup:

Har en selv, og den fungerer nydelig! Ingenting å klage på, ALT er bra etter min mening. :D

Støynivået er helt ok som regel, men den bråker litt når den går på max, men det er egentlig bare når du spiller. Selv har jeg 9-cellers batteri og da har jeg laaang batteritid. 4-5 timer viss du sparer. Men ulempen er at 9-cellers batteriet stikker ut bak, i motsetning til 6-cellers. Så om du ofrer batteritid for utseendet er en smakssak.

Grafikkortet du har valgt er det nest beste dx-10 kortet får bærbare nå for tiden. 8600 M GT blir bare slått av 8700 M GT som du blant annet finner i XPS 1730. Men 8600 fungerer bra til spill altså!

Når det gjelder skjerm så var 15.4" UltraSharp Wide Screen WSXGA (1680x1050) (Truelife) mulig som et valgalternativ da jeg kjøpte min 1520. Men det er ikke det nå, vet ikke helt hvorfor. Selv har jeg 1440x900 med Truelife, og jeg synes skjermen er perfekt! :thumbup:

Når det gjelder konkurrenter er det blant annet: Compal IFL 90+, Asus G1S ++

Vet ikke så mye om dem, men det er bare å lete på forumet, så finner du erfaringer osv..

Men jeg synes du ikke skal bry deg om konkurrentene, Dell Inspirion 1520 er konge!! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...