genser Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Har en Asus P5B, med Intel E6600 prosessor. Etter at PCen har vært på en stund, variende hvor lenge, begynner mine overvåkningsprogrammer å melde om at CPU ligger på ca. 80c, svinger bittelitt opp og ned. Både Core0 og 1 ligger på rundt 30c som vanlig, som når CPU ligger på ca. 35c. Dette skjer uansett hvilket program jeg bruker, og ser ikke ut til å ha noen sammenheng med load. Er 99% sikker på at CPU'en ikke er så varm, da alle vifteløsninger funker som de skal og kjernene har lave temperaturer. Tips til å fikse problemet? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hva sier Core temp? http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/ Lenke til kommentar
genser Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Akkurat det samme som de andre programmene.. Altså helt vanlig kjernetemperaturer, og etter at PCen har vært på en stund stiger plutselig CPU-temp til ca. 80c. Endret 14. oktober 2007 av arehei Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Da har du nok veldig dårlig kontakt mellom cpu/kjøler. Hvilken kjøler har du? og har du på pasta? Blir kjøleren varm vist du stopper vifta på den?Blir den ikke det så er det dårlig kontakt. Endret 14. oktober 2007 av taz Lenke til kommentar
genser Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Altså, er ikke flink nok til dette at jeg skal utelukke det helt, men anser det du sier som veldig usannsynlig. Finner ingen sammenheng mellom load og den høye temperaturen, og endringen i cpu temp fra ca. 35 til ca. 80 skjer plutselig. Under hard load ellers er cpu på rundt 40c. Regner absolutt med at dette er en feil noe sted, at det ikke er den reelle cpu-temperaturen. edit: Zalman 9700, har pasta på, men aldri vært så god med fordelinga, men tviler altså på at det er problemet. Endret 14. oktober 2007 av arehei Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Altså, er ikke flink nok til dette at jeg skal utelukke det helt, men anser det du sier som veldig usannsynlig. Finner ingen sammenheng mellom load og den høye temperaturen, og endringen i cpu temp fra ca. 35 til ca. 80 skjer plutselig. Under hard load ellers er cpu på rundt 40c. Regner absolutt med at dette er en feil noe sted, at det ikke er den reelle cpu-temperaturen. edit: Zalman 9700, har pasta på, men aldri vært så god med fordelinga, men tviler altså på at det er problemet. Litt vanskelig å forstå problemet i første posten din men nå forklarer du problemet litt bedre og da er det nok ikke dårlig kontakt. Kan jo være defekt temp måler i CPUen,eller HKet som lager krøll med avlesingen. Endret 14. oktober 2007 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå