Gå til innhold

Hvilken C2D gir mest for penga?

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere til et Core 2 Duo system i nær fremtid, men er fremdeles usikker på prosessor valg. Er på budsjett, så leter først og fremst etter det som gir mest for penga. Har vannkjøling og planlegger å overklokke.

Noen åpenbare valg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Best ytelse/kr vil jeg tro er E2140/E2160 til 486/563 kr. Overklokker også bra! Ville gått for E2160 pga høyere multiplier, større mulighet for OC, mulig fsb vegg betyr ikke så mye.

De er da noe svak i enkelte apps pga lite Cache.

Med et litt klokkevillig P35 hovedkort vil jeg tro en E6550 er en god kandidat.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
Best ytelse/kr vil jeg tro er E2140/E2160 til 486/563 kr. Overklokker også bra! Ville gått for E2160 pga høyere multiplier, større mulighet for OC, mulig fsb vegg betyr ikke så mye.

De er da noe svak i enkelte apps pga lite Cache.

Med et litt klokkevillig P35 hovedkort vil jeg tro en E6550 er en god kandidat.

Hm, disse to virker interessante. Ser Amentio har E2180 inne for 620,- også. Den lave cachen virker litt skummel - noen som har noen sammenligning av E21XX'ene og E4XXX/E6XXX på samme "nivå", som viser hvor mye cachen har å si?

Lenke til kommentar
Skal oppgradere til et Core 2 Duo system i nær fremtid, men er fremdeles usikker på prosessor valg. Er på budsjett, så leter først og fremst etter det som gir mest for penga. Har vannkjøling og planlegger å overklokke.

Noen åpenbare valg?

kjøp deg e6850 har fått min opp i 4000ghz og har selv vannkjøling det er mitt tips ihvertfall.

jeg har asus p5k3 delux 1333mhz (nå 1780mhz) :dribble:

corsair: 2048ram 1333mhz

cpu:e6850

gpu:8800gtx 768mb

psu:640watt

funker fin fint oss meg da.. :D

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...