Gå til innhold

personlig høyde i fotball

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Har en "kort" person som f.eks Mifsud og Maradona noen fordeler siden de er begge ganske lave, ca 165cm høy.

Jeg tror at akselerasjonen er bedre pluss at man har lavt tyngepunkt så finter og annet teknisk blir lettere å gjennomføre.

Til gjengjeld har høye personer hodestyrke

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

ja, jeg støtter den men det var ikke det jeg spurte om, jeg spurte om dere kan liste opp noen fordeler. Er vel ikke så vanskelig det?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

ja, men en kort er raskere i start fasen, en lang kan korte ned skrittene men det blir ikke det samme. En kort har lavere tyngdepunkt og det kan være en fordel, bare se for deg hangeland drive med finter; det blir som et tårn som svaier i vinden.

En kort kan vende lettere enn en stor person, det er ganske logisk.

såklart lengde er en fordel når man snakker hurtighet, men ikke i startfasen, det tør jeg påstå.

Noen som har kvalifiserte meninger her?

Lenke til kommentar
ja, men en kort er raskere i start fasen, en lang kan korte ned skrittene men det blir ikke det samme. En kort har lavere tyngdepunkt og det kan være en fordel, bare se for deg hangeland drive med finter; det blir som et tårn som svaier i vinden.

såklart lengde er en fordel når man snakker hurtighet, men ikke i startfasen, det tør jeg påstå.

hmm, Zlatan Ibrahimović måler 192 cm på sokkelesten, kanskje den fotballspilleren i verden med størst fintereportoar. trenger eg å si mer? :)

Asafa Powell, verdensrekordholder på 100m måler 190cm. Lenge siden jeg har sett noen raskere enn han i starten...:)

Lenke til kommentar

Det der er også veldig feil. Jeg er en av de høyeste i 9 klasse på u-skolen min og jeg er kanskje den raskekste. En som er omtrent 20 cm lavere og spiller fotball også løper jo 60m over 2 sek tregere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...