Gjest medlem-16183 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Har en "kort" person som f.eks Mifsud og Maradona noen fordeler siden de er begge ganske lave, ca 165cm høy. Jeg tror at akselerasjonen er bedre pluss at man har lavt tyngepunkt så finter og annet teknisk blir lettere å gjennomføre. Til gjengjeld har høye personer hodestyrke Hva tror dere? Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Fotball er et lagspill, derfor tror jeg man trenger alle høyder, for å kunne skape mer variasjon i spillet sitt... Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 nå er jeg ute etter spesifikke egenskaper, men jeg skjønner tankegangen din. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Fotball er et lagspill, derfor tror jeg man trenger alle høyder, for å kunne skape mer variasjon i spillet sitt... , støtter den der Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 ja, jeg støtter den men det var ikke det jeg spurte om, jeg spurte om dere kan liste opp noen fordeler. Er vel ikke så vanskelig det? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Er ikke så sikker på at det med akselerasjon stemmer. Hvis du ser på de raskeste mennene i verden er de vanligvis et sted fra 175-195. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Di høye har jo også en stor fordel, for når di litt mindre skal prøve og vinne ballen mot di i en duel. Så er det mye vanskeligere og presse ned en som er høy enn en som er lav.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 ja, men en kort er raskere i start fasen, en lang kan korte ned skrittene men det blir ikke det samme. En kort har lavere tyngdepunkt og det kan være en fordel, bare se for deg hangeland drive med finter; det blir som et tårn som svaier i vinden. En kort kan vende lettere enn en stor person, det er ganske logisk. såklart lengde er en fordel når man snakker hurtighet, men ikke i startfasen, det tør jeg påstå. Noen som har kvalifiserte meninger her? Lenke til kommentar
tomniel Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 ja, men en kort er raskere i start fasen, en lang kan korte ned skrittene men det blir ikke det samme. En kort har lavere tyngdepunkt og det kan være en fordel, bare se for deg hangeland drive med finter; det blir som et tårn som svaier i vinden. En kort kan vende lettere enn en stor person, det er ganske logisk. såklart lengde er en fordel når man snakker hurtighet, men ikke i startfasen, det tør jeg påstå. Noen som har kvalifiserte meninger her? hmm, Zlatan Ibrahimović måler 192 cm på sokkelesten, kanskje den fotballspilleren i verden med størst fintereportoar. trenger eg å si mer? Asafa Powell, verdensrekordholder på 100m måler 190cm. Lenge siden jeg har sett noen raskere enn han i starten... Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Roman Kienast også. Lenke til kommentar
Paper Mario Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Når du er høy har du jo lenger bein og det kommer jo godt med når man løper,fordi lengre bein når lenger enn korte.Er forresten 1.66,men langt fra utvokst Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 ja, men en kort er raskere i start fasen, en lang kan korte ned skrittene men det blir ikke det samme. En kort har lavere tyngdepunkt og det kan være en fordel, bare se for deg hangeland drive med finter; det blir som et tårn som svaier i vinden. En kort kan vende lettere enn en stor person, det er ganske logisk. såklart lengde er en fordel når man snakker hurtighet, men ikke i startfasen, det tør jeg påstå. Noen som har kvalifiserte meninger her? Det der er også veldig feil. Jeg er en av de høyeste i 9 klasse på u-skolen min og jeg er kanskje den raskekste. En som er omtrent 20 cm lavere og spiller fotball også løper jo 60m over 2 sek tregere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå