cybervision_ Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg har en selvbygget PC som ei lang stund fungerte knirkefritt bortsett fra knirking i lyden. I den siste måneden har den slått seg vrang og er ustabil. Jeg kan f.eks. ha 3-4 lette programmer tøffende på den og plutselig så "stopper" den bare. Altså alle vinduene fryser - alle tellere i nedlasting osv.. stopper også - så etter 40 sekunder ca. starter alt igjen som om ingenting var skjedd. Andre ganger så har jeg f.eks. mail, firefox, virussøk og 1 program til oppe og plutselig blir skjermen sånn halvveis hvit og den blå tenke-snurrreren går i ring som besatt og intenting skjer. Da krasjer den enten til desktop eller fortsetter der den slapp. Varierende lengde tidsmessig. Hardwaren er: Gigabyte 965DS3 hovedkort, 2 GB Crucial Value 5300 Ram, Intel E6600 C2D [email protected], Samsung S-ATA 320 GB 166, Skjermkort er 8800 GTS 640 MB. Vista 64-bit. Maskinen har vært skikkelig vill idag og jeg tok opp ytelsesmonitoren. Den viste at jeg brukte 1.08 GB av de 2 GB jeg har av ram, CPU lå jevnt på mellom 8 og 33% (Med virussøk aktivt) I den avanserte delen kunne jeg se at jeg hadde endel "harde feil". Aner ikke hva det var men hadde 40-50 per tidsenhet. Legger ved bilde av typisk frysesituasjon, mens bildet er slik snurrer vista-tenkeren som besatt. KAN DERE HJELPE MEG? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 lenge sia du har formatert og sjekk at alt står til med skjermkorte Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Maskinen har blitt brukt i ca 2 måneder siden den var ny. Skal ha ganske nye drivere, men kan jo prøve å legge inn nye. Har kjørt full virus og spyware-skann og det var ikke noe stort der som kunne vært årsaken. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 se at kabelen til skjermkorte sitter bra og at ingen av di pinnene i stikkontakten er bøyd Lenke til kommentar
Caze Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Du kan jo sjekke eventloggen i Vista for feilmeldinger først. Skriv "eventvwr" og trykk enter, så kommer Event Viewer opp. List opp eventuelle "røde feilmeldinger". Lenke til kommentar
Depressure Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ta også en memtest og harddisk test på maskinen din. Ser ut til at du har et software problem, men en kan jo aldri være sikker. ubcd har det du trenger av teste programmer (hvert fall til det jeg liste opp) lykke til! Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei får du opp nede i høyre hjørne en feilmelding som sier noe om nvlddmkm driver og en gul varseltrekant? Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Ok. Wunder: Nei. Røde meldinger var det få av. Lister de under: - Kan ikke opprette gjenopprettingspunkt på volumet Under system var det flere røde: - Driveren oppdaget en feil på styreren på \Device\Ide\IdePort1. (MANGE av denne) En god del gule advarsler med: -Windows oppdaget at registerfilen fremdeles er i bruk av andre programmer eller tjenester. Filen lastes ut nå. Det kan være at programmene eller tjenestene som bruker registerfilen, ikke vil fungere på riktig måte etterpå. Endret 15. oktober 2007 av cybervision_ Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Vel, da var CoD4 nedlastet og maskinen klarer ikke mer enn 20 minutter så klikker den. Har restartet og prøvd "safe-modus" 3 ganger, samme resultat. Alt liksom bare fryser. Ingen feilmelding eller respons på ctrl-alt-del eller noe. Kaster snart skiten ut av vinduet...! La inn nyeste drivere for skjermkortet uten at jeg merket noen forskjell der.... Endret 15. oktober 2007 av cybervision_ Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Hmm, jeg tok følgende... Fjernet USB-nettverkskortet jeg la inn for ei uke siden. Oppdaterte BIOS og kjørte optimized settings La inn alle Vista hotfix som lå på hjemmesiden til grafikkortet mitt... Og nå ser det ut til å virke, med forbehold, men maskinen virker mye mer repsonsiv nå... EDIT: Fungerte ikke allikevel. aaaaaaahhhhhhh!! Endret 15. oktober 2007 av cybervision_ Lenke til kommentar
Caze Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Er rimelig sikker på at problemene du har skyldes software. Om det er drivere i Vista eller kjernefunksjonalitet i Vista selv som er problemet, er det umulig å si noe om nå. Hvis du har en annen harddisk liggende kan du jo prøve å installere Windows XP på den for å sammenligne. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Hva er det egentlig jeg taper på å gå tilbake til XP pro? Vista er jo bare treigere, mindre kompatibelt og litt mer eyecandy... Fungerer ikke all software like godt og bedre i XP? Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Har testa HWen nå og jeg fikk ikke feil på ram, cpu eller hd. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Vel, da ble løsningen formatering. Kom på at jeg hadde en Raptor 10K 74 GB liggende så jeg la inn Vista på nytt på den og det går kjapt nå. Har og bestilt ytteligere 2 GB minne til maskina da det kom på 530 levert. Med 4 GB minne og raptor bør dette hjelpe på fart osv... Takker for hjelp og input ovenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå