Gå til innhold

Liten kode som setter to tilfeldige verdier med metodekall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To ting stikker seg ut.

Du trenger ikke

this.randomNum1 = randomNum1;

siden du ikke lager en randomNum1 variabel i metoden, så du bruker klassens randomNum1 hele veien.

 

Ellers har du bommet litt på hvordan du må bruke Math.random(). Den lager en double mellom 0 og 1, som du da vil gange med 10. Men du caster den til int før denne multiplikasjonen skjer. (Legg til en parantes rundt uttrykket så løser du det problemet)

 

Du trenger heller ikke ha 2 forskjellige metoder for å lage to tilfeldige tall (med mindre du vil har forskjellige måter å generere dem på (gange med andre faktorer)), mye bedre med begge tilordningene i en metode..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...