Gå til innhold

Samarbeidsprosjekt - CMS System

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt en idé om at vi brukere her på Diskusjon.no kan i sammen lage et CMS system. Som jeg har en rimelig god følelse for at ville blitt bra. Dette ville selvfølgelig vært frivillig og det kan være noe i stil med Cutenews hvor du kan kjøpe lisens for og fjerne en ”Copyright-linje” for noen kroner, som deles blant utviklerne / dem som har hjulpet med. Foreløpig har jeg tenkt ut følgende:

Database: MySql 5

Programmeringsspråk: PHP 5

Annet:

- Template funksjon hvor du kan laste ned templates for fremsiden, ala Wordpress.

- Språkpakker, vi utvikler først i Norsk og etterpå kan vi evt. Oversette.

- Eksternt administrasjonspanel med nyhetsfunksjoner, side funksjoner etc.

- ”Add-ons” funksjon, hvor uavhengige personer kan lage tillegs-pakker for systemet.

Jeg vet det er MASSE jobb bak et slikt prosjekt, men jeg tror dette kan lønne seg både økonomisk og øke kunnskapsnivåene våre.

Navne forslag kan også komme her!

Si ifra dere som kan tenke dere interesserte via PM og hvilken rolle du ønsker (designer, koder etc.). Så skal jeg føye dere opp på en liste under her:

- mats-dani (Koder)

- Richard87 (Koder)

- Microsoftbruker (Koder / designer)

Endret av mats-dani
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn ut fra beskrivelsen så sitter jeg veldig igjen med "Hva alle dager er unikt?". Altså, det nytter ikke å sette seg ned, skrive et CMS og tro at hele verden kommer til å bruke det, spesielt ikke at folk betaler for det. Det er trossalt PHP vi snakker om her, og å tro at folk kommer til å betale for å fjerne copyright nederst på siden er i bestefall naivt. Jeg kan selv skrive under på at mange driter fullstendig i det. Men altså, uannsett må man skille seg ut på et eller annet punkt. Hvorfor skal jeg bruke akkurat dette CMSet? Hva gjør dette bedre enn alle de hundre-og-ørten andre CMSene?

Lenke til kommentar

Å skrive et CMS for å forbedre kunnskapene om php, hmm... dette høres ikke ut som en god idé..

Her er en del ting som mange "nybegynnere" ofte gjør

1. Rotete og ulogiske koder

2. Idiotisk struktur

3. hundrevis av sikkerhets hull

4. Tunge og mange database spørringer

+ + +

Når du blander dette med dårlige kunnskaper om design og grensesnitt får du som oftes et dårlig resultat..

Her er tre gode eksempler

- FuzzyLime

- Netious

- AIOCP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...