Gå til innhold

Compal IFL90+ vs Dell XPS 1330/1710

fhodnebo

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter og lurer på å kjøpe ny bærbar men er i tvil. Jeg vil ha en maskin jeg kan spille Star Craft 2 og Assassin's Creed på. Så er disse maskinene i det hele tatt alternativer? Hvilken er best egnet? Pris/specs? Andre maskiner jeg burde se på?

Jeg ser på en Compal IFL90+ hos Multicom med følgende specs:

15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 matt skjerm

GeForce® 8600M GT 512MB Santa Rosa

Intel Core 2 Duo Mobile T7700 2.40GHz 4MB Cache

160GB SATA 7200RPM 2.5"

4GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 2GB)

6-celler 4800mAh slim (batteritid ca 3,5 timer)

Intel® Turbo Memory 1GB (kun sammen med Windows Vista, fungerer ikke med Windows XP)

Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk OEM

14 140.-

samtidig som jeg snuser litt på xps-maskiner hos dell. 1330 blir billigere med

Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista® Home Premium - norsk

Tuxedo Black og 2,0 megapikslers kamera for CCFL-skjerm

13,3-tommers UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™

No Biometric Fingerprint Reader

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

200 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

12 990.-

siste alternativ er en xps 1710 med

Intel® Core™ 2 Duo T7400-prosessor (2,16 GHz, 667 MHz, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista® Home Premium (Engelskt)

17,0-tommers UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife™

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

160 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX grafikkort

Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare - Vista

9-cellers litiumionbatteri (80 W/t)

17 302.-

Any advise anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du bør IKKE ta det andre valget ditt hvis du skal spille, grafikk kortet er ikke bra. Jeg har selv bestilt en multicom for 12085 kr litt dårligere enn den du tok når det gjeldrer prosessor. Det står mellom Dell å multicom, med multicom sin får du en god men litt dårligere skjermkort, men dell sin et passe bra. Men hadde jeg vert deg ville jeg tatt Multicom sin med tanke på pris og oppløsning i skjerm, men hvis du ikke tenker på pris ville jeg valgt dell sin med tanke på grafikk kort. Men den ultimate spille pc som er billigst er stasjonære de får du noe av det beste skjermkortene i osv for runt 14000Kr, og er till å anbefale. Hvis du reiser mye osv, er bærbare tingen ( som fks Lan, borte til kjedelige slektninger der det ikke er noe å gjøre =P osv.. ;) EDIT: Har justert litt, noen skrive feiler osv.. ;)

Endret av Naruto123
Lenke til kommentar
Hei du bør IKKE ta det andre valget ditt hvis du skal spille, grafikk kortet er ikke bra. Jeg har selv bestilt en multicom for 12085 kr litt dårligere enn den du tok når det gjeldrer prosessor. Det står mellom Dell å multicom, med multicom sin får du en god men litt dårligere skjermkort, men dell sin et passe bra. Men hadde jeg vert deg ville jeg tatt Multicom sin med tanke på pris og oppløsning i skjerm, men hvis du ikke tenker på pris ville jeg valgt dell sin med tanke på grafikk kort. Men den ultimate spille pc som er billigst er stasjonære de får du noe av det beste skjermkortene i osv for runt 14000Kr, og er till å anbefale. Hvis du reiser mye osv, er bærbare tingen ( som fks Lan, borte til kjedelige slektninger der det ikke er noe å gjøre =P osv.. ;) EDIT: Har justert litt, noen skrive feiler osv.. ;)

bor i utlandet så det må absolutt være en bærbar.

Lenke til kommentar

Hæ? grafikk kortet er ikke bra? vet ikke om du mener en annen pc på den lista til topicstarter, men den siste pce på lista hans har vitterlig nok 7950gtx, det raskeste grafikk kortet for bærbar per dags dato...det støtter dog ikke dx10

EDIT: fillern...du mente selfølgelig ikke den siste på lista hans men den andre....8400GS er helt enig med deg...sorry my bad

Endret av superjorn82
Lenke til kommentar
Hæ? grafikk kortet er ikke bra? vet ikke om du mener en annen pc på den lista til topicstarter, men den siste pce på lista hans har vitterlig nok 7950gtx, det raskeste grafikk kortet for bærbar per dags dato...det støtter dog ikke dx10

EDIT: fillern...du mente selfølgelig ikke den siste på lista hans men den andre....8400GS er helt enig med deg...sorry my bad

Hehe jeg mente 8400GS kortet ja.. ;) Den er på midten av 3 klasse kortene tror jeg, mens 8600GT er nest øverst på 2 klasse og 7950GTX er øverst eller noe sånnt på 1 klasse. ( Hvis du bor i utlandet er det en selvfølge å ha bærbar. Hvis jeg var deg ville jeg ha kjøpt Multicom fordi hvis du skal spille men samtidig reise, er det litt dumt å reise med en pc til 17k - 25k...

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det burde han tenke på hva han vil ha, skal han ta tog mye og liknende er nok 13-tommern en god løsning. Den er liten og lett. Men denne er som sagt en meget svak maskin hva spill angår.

Dersom du er en "Ja takk, begge deler"-person ville jeg ha valgt 15-tommern, IFL90+ (har denne selv). Den er ikke alt for stor, og den er grei til spill.

Dersom det viktigste er spill er nok Dell'en, 17-tommern, valget ditt (eller kanskje Toshiba X200, som har et Nvidia 8700m gt kort som er bedre, eller Asus G1s?). Den er best av de nevnte hva spill angår, men er stor og tung. 17-tommere er ikke anbefalt dersom du farter mye.

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det burde han tenke på hva han vil ha, skal han ta tog mye og liknende er nok 13-tommern en god løsning. Den er liten og lett. Men denne er som sagt en meget svak maskin hva spill angår.

Dersom du er en "Ja takk, begge deler"-person ville jeg ha valgt 15-tommern, IFL90+ (har denne selv). Den er ikke alt for stor, og den er grei til spill.

Dersom det viktigste er spill er nok Dell'en, 17-tommern, valget ditt (eller kanskje Toshiba X200, som har et Nvidia 8700m gt kort som er bedre, eller Asus G1s?). Den er best av de nevnte hva spill angår, men er stor og tung. 17-tommere er ikke anbefalt dersom du farter mye.

Ja så klart burde han tenke på hva han vil ha, men før jeg svarer på slike poster som denne tråden, tenker jeg på hva " jeg ville ha gjort " for da blir det enklere for meg og forklare hva jeg mener.. ;)

PS: Asus G1S er ikke bedere enn Multicom Compal IFL90+... ;)

Endret av Naruto123
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg kommer til å styre unna 17` uansett.. så da er det vel compal'en som er interessant?

Men du skal ikke ta en titt på Dell Inspirion 1520 da?? :p

Hvordan er skjermkortet på den i forhold til compal'en?

og er det noen som i det hele tatt syns det er verdt 6 laken for dobbel ram?

Er det like greit å ta lav ram, kjøpe to 2gigs brikker hos komplett for 850.- stykket og bytte ut?

Endret av fhodnebo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...