Gå til innhold

Spørsmål om sett

password

Anbefalte innlegg

Hei. Har et spørsmål som går på rekkefølgen av tyngde innen sett.

Eksempelvis om man skal løfte knebøy med 3 sett, hvor man varmer opp med lette vekter først, hva er best?:

1. sett: 90 kg*6

2. sett: 80 kg*8

3. sett: 75 kg*10

eller

1. sett: 75 kg*10

3. sett: 90 kg*6

Det jeg mener er om man må øke utover i settene, eller om det også har god effekt å først løfte tungt, da man gjerne klarer litt mer på det første tyngre settet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har et spørsmål som går på rekkefølgen av tyngde innen sett.

Eksempelvis om man skal løfte knebøy med 3 sett, hvor man varmer opp med lette vekter først, hva er best?:

1. sett: 90 kg*6

3. sett: 75 kg*10

eller

1. sett: 75 kg*10

3. sett: 90 kg*6

Det jeg mener er om man må øke utover i settene, eller om det også har god effekt å først løfte tungt, da man gjerne klarer litt mer på det første tyngre settet.

Sånn jeg kjører oppvarming er i f.eks knebøy følgende : Trener med 3x6 120 kg, da begynner jeg med 45kg x 12 reps, så venter jeg 2-3 min før jeg tar 55kg x 10 reps, venter 2-3 min før jeg tar 80 x 6 reps, venter 2-3 min før jeg tar 105 kg x 3 reps, venter 2-3 min før jeg tar 115 kg x 1 rep. Så etter 2 min begynner jeg på første settet. Utrolig bra oppvarming-rutine. Det som er viktig er selvfølgelig å ikke kjøre seg helt ut på noen av settene, det er kun oppvarming. Kjører samme system for de andre muskelgruppene også, men forskjellig vektoppbygning selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...