moax Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 hei, jeg har en extern harddisk maxtor personal storage 3200. den har fungert fint helt til den plutselig var død. jeg kunne høre at motoren ikke startet når jeg plugget i strømmen. jeg antok at problemet kanskje var usb-kontrolleren/poweren på den bærbare harddisken så jeg demonterte boksen, tok ut harddisken og kobblet den til en stasjonær pc jeg har. det som da skjer er at så lenge denne harddisken er kobblet til så nekter den stasjonære PC-en å starte. det skjer overhode ikke noe når jeg skrur den på. nada.. kobbler jeg den fra og kobbler fra nettet noen sekunder, så fungerer den stasjonære igjen. er jeg helt fucked? kan jeg bare glemme å få ut dataene? eller finnes det håp? håper noen kan hjelpe meg. hilsen morten Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Det kan tyde på at disken er defekt. Fikk selv en defekt disk for noen uker siden, lageret i spindelen skar seg. Da var det ikke mulig å boote med disken tilkoblet, BIOS viste skjermbildet men hang seg der. Det er svært lite håp å hente ut data selv. IBAS kan gjøre det, men det er dyrt. Lenke til kommentar
moax Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 forskjellen hos meg er at ingenting skjer, ingen vifter starter opp, ingen lys komme på, ingen andre harddisker starter osv.. nada. det er som om strømforsyningen ikke liker den defekte harddisken... og nekter å sette på strømmen. kan det være at kontrolleren på den er kortsluttet? kan jeg kanskje redde dataene med å byte ut kontrolleren som beskrevet her: http://deadharddrive.com/ -morten Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Om du har råd til det så kan det väre verdt å pröve. Men ikke alle er like lette å bytte som den du linka til. En del eldre disker har en flatkabel festa på ymse vis til kontroll-kortene som ikke alltid er like enkel å koble av. Og så må du finne en annen identisk disk da. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Det rimer liksom ikke at power ikke skal reagere fordi en defekt disk er koblet til. PC kan ikke vite at disken er defekt før power er på. Selv om disken er kortsluttet ville det være en viss reaksjon. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Du kan prøve med et identisk kretskort til disken, om du mot formodning har en identisk disk. Det har rettet meg endel ganger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå