Gå til innhold

Endre tags på store mengder musikk

Fredzee

Anbefalte innlegg

Per i dag har jeg ca. 87GB med musikk på PC-en, dvs. rundt 17000 sanger.

Når jeg startet å opprette musikksamlingen min endret jeg tags på hver eneste sang, slik at alle musikksporene var inndelt i riktig sjanger, album, artist, sangtittel osv.

Men i det siste har jeg blitt ganske slapp når det gjelder slike endringer av tags. Særlig fordi det fort blir en stor jobb når jeg legger inn 4-5 album på PC-en om dagen.

Jeg har også erfart at enkelte spor (gjerne også hele album) "resettes" når jeg legger dem inn på nytt. Godt mulig at de er skrivebeskyttet eller andre ting, men dette er også ganske irriterende, særlig hvis jeg må formattere, og derfor må legge inn all musikken på nytt.

Så det jeg lurer på er om det finnes et smart program/software/plugin hvor man lett kan gjøre endringer på tags (helst på mye musikk samtidig), slik at det er lettere enn å fikle med iTunes (for det er det jeg bruker) når det gjelder tags på musikkfiler. Jeg har hørt at kanskje Foobar2000 er et slikt program, men skjønte ikke mye av det..

Og kan det kanskje være smart å skrivebeskytte musikkfilene mine? Slik at de beholder de nye tagsene jeg har skrevet..?

Håper dere skjønner hva jeg mener til tross for at dette kanskje ble litt rotete, men takker for alle svar :)

Endret av Fredzee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...