Gå til innhold

Aulismash 26 - 28 Oktober (SSBM-turnering)

Askeflink

Anbefalte innlegg

Til Diskusjon.no folk:

Hei hei. Jeg skal holde en turnering om to uker, i Super Smash Bros Melee. Nå vet jeg ikke om det er så mye vits å poste dette her, men det har vist seg litt interesse så kansje jeg får napp? Vel å merke er det elektrofil den 25. - 28(Selv skal jeg dit den 25.), men forsåvidt kan du dra dit på torsdag, fredag eller søndag, å få med seg begge deler er ikke til å forakte. ^^

Vi er en del folk som har pleid å holde slike turneringer før. Av mye erfaring kan jeg si at alle sammen er veldig hyggelige og kule. Om du finner noe vannskelig å forstå er det bare å spørre. Bemerk dere at jeg fokuserer mest på å oppdatere emnet på denne lenken.

Det blir turneringer i 1v1, 2v2, kansje Random crews(fem spillere deltar sammen, på tur) og kansje Low-tier 2v2(kun chars som tilhører den dårligere halvparten)

aulismashng3.png

Jeg har planlagt dette en stund, og nå er det sikkert at det blir en turnering. Jeg vet det begynner å bli ganske kort tid igjen, men håper så mange som mulig kan komme. Plass er i alle fall ikke noe problem. Jeg håper også dere prøver å få med dere TV og gamecube om dere kan, så denne turneringen blir så bra som mulig.

KORT INFO:

DATO: 26 - 28. Oktober

HVOR ER TURNERINGEN: Auli Gymsal, på Auli i Nes kommune

POSTNR OG POSTSTED: 1929 Auli

ADRESSE: Lyngveien, Auli skole

HVORDAN KOMME DIT: Ta toget som går fra Oslo S til Auli (Ta toget som går mot Årnes).

INNGANGSPRIS: 50 kr

STATUS FOR LOKALET: Lokalet er i boks, jeg har nøklene.

KONTAKT MEG: Epost ([email protected]), msn(sjekk profilen min), PM eller rett og slett post i emnet.

Hvordan komme seg dit, mer detaljert:

KART TIL TURNERINGEN: http://img150.imageshack.us/img150/739/kartaulismashme4.jpg

Bil fra Oslo:

Du kjører E6 mot Gardemoen. Ved frogner(frogner i akershus) Ved rundkjøringen tar du av ved 2. avkjøring inn på riksvei 171. Den følger du forbi Lørenfallet, og ikke lenge etter holder du til venste inn på riksvei 173. (Havner du på sørumsand så gikk du til høyre).

Du følger veien videre rett fram og over en bru, og rett fram etter brua. Først vil du se skiltet til Nes-kommune, også dukker et butikksenter opp på høyre side rett etterpå. Ikke kjør inn ved butikksenteret, men videre rett fram. Neste innkjørsel til høyre tar du, og følger den bakken fram til du ser en grus-bane. Der svinger du inn, og er framme.

For Kriz eller andre som kommer fra Eidsvoll:

Kjør ned til Årnes. Etter brua ved Dahls kjører du til høyre i rundkjøringen, mot Haga/Oslo/eller hva som enn står. Du kjører forbi haga, og svinger til høyre ved Betel. Da er det første innkjørsel til venstre, også opp bakken til grusbanen.

For dere som tar tog fra Oslo: Ta toget mot Årnes i Ca 40 minutter, Auli stasjon er rett etter Rånåsfoss. Så er det opp bakkene, under undergangen, til høyre, opp bakken(Da har du butikksenteret til høyre), til venstre(Lyngveien) og videre helt til enden av veien, da går du til venstre opp humpen.

Bilde av gymsalen.

Dagsplan

Fredag 26/10

16:30 - Rundt denne tiden. Utstyr og diverse blir gjort klart, og satt opp.

18.00 - Aulismash åpner sine dører!

19:00 - Teams starter

24:00 - Folk begynner å legge seg. Ta hensyn og bråk lite for dere som blir oppe

Lørdag 27/10:

10:00 - Tid for å stå opp.

11:00 - Singles

16:30 - Litt pauser, fullføring av teams om nødvendig og fullføring av Singles

Etter dette: Ekstraturnering 1

24:00 - Folk begynner å legge seg

Søndag 28/10:

10:00 - Tid for å stå opp.

11:00 - Ekstraturnering 1 gjøres ferdig om nødvendig

Et sted imellom: Prisutdeling

Etter dette: Ekstraturnering 2 om vi rekker det!

17.30 - Avslutning (rydding og div.)

19.30 - Stenging. Kult var det. :)

Jeg bruker reglene til Tonberry, men jeg la på stage reset:

NO FUCKING ALCOHOL! : Du skjønner hva dette betyr. Blir du tatt for å være beruset i lokalet, vil du bli kastet ut, uten forvarsel!

Alle starter med 4 stocks, med en time limit på 8 min. Dersom tiden skulle gå ut, og begge har like mange stocks, vinner personen med minst damage.

BYOC (Bring Your Own Controller) - Som på godt norsk betyr Ta med egen kontroll!

Den første runden skal banen alltid være random!

Advanced Slob Picks - Dette er en regel som vil bli benyttet i alle turneringene.

Dette betyr altså følgende Når en match er ferdig, kan taperen velge et brett.

Taperen skal informere vinneren om hvilket brett han skal velge. Vinneren kan da bytte

karakter, hvis han har lyst. Deretter kan taperen bytte karakter. Dette er en regel som

blir brukt i de fleste seriøse smashturneringer. Så altså Taperen velger brett,

vinneren velger karakter, taperen velger karakter. Verre er det ikke.

Dave's Stupid Rule - Denne regelen sier at man ikke kan Counter Picke den banen

man senest vant på! La oss si at Spiller 1 vant på Final Destination på runde 1.

Spiller 2 vinner andre runde. Spiller 1 kan da ikke velge Final Destination!

Askelinks Perfect Reset Rule - Hver spiller/lag har én sjangse til å resete banen som blir valgt som random i første runde. Om det har gått mer en 3 sekunder, kan man ikke resete banen.

Stage Banning - Med stage banning kan folk fra hver part banne en bane de ikke liker.

Denne banen kan hverken bli valgt i random, eller bli counterpicket. Eks. spiller 1 velger

Peach, spiller 2 velger Falco. Spiller 1 banner Final Destination, spiller 2 banner

Dream Land 64. Disse kan da ikke bli spilt.

Double Elimination - Dette er ganske enkelt at spillerne i de forskjellige turneringene

får en sjanse til å jobbe seg opp igjen i Losers Bracket, hvis han taper en gang

(i Winners Bracket). Alle starter i Winners Bracket. Taper man en gang, går man til Losers

Bracket. Taper man nok en gang der, er man ute av turneringen!

Round Robins(gruppespill) - Kommer kun til å brukes om vi blir mange! Alle spillere vil bli delt inn i grupper(pools). De beste spillerne fra hver

gruppe, vil gå videre til bracketen(selve turneringen). Dette vil bli 2 spillere fra hver gruppe

(avhengig av hvor store gruppene blir), og det vil være 8 grupper. Matchene i gruppene vil være best av tre,

og man får et poeng fra hver kamp man vinner, så, maksimum antall poeng du kan skaffe fra hver spiller du

spiller mot er 2. Mer info om gruppene vil komme senere.

I turneringene vil settene gå på følgende måte

Best av 3 i starten (Teams er best av 5)

Best av 5 etter hvert (vil bli forklart på turneringen)

Best av 7 i finalene.

Baner som skal brukes på Random Select

Final Destination, Yoshi's Story, Fountain of Dreams, Dreamland 64, Pokémon Stadium

Baner som er bannet fra å brukes i turneringen

Flat Zone, Big Blue, Hyrule Temple, Great Bay, Kongo Jungle, Yoshi 64, Brinstar Depths, Fourside,

Icicle Mountain, Mushroom Kingdom I & II, Venom

Resten av banene kan velges under Counter Picking!

NB! PGA LAGG OL. ER FOUNTAIN OF DREAMS OG MUTE CITY BANNET I TEAMS!

All form for stalling, dvs at man gjemmer seg for motstanderen på en måte som hindrer

han fra å ta deg, slik at tiden går ut, slik som Peach Bombing

eller Freeze Glitches. Oppdages dette, taper vedkommende matchen!

Karakterer som kan brukes i Low-tiers:

Luigi

Link

Donkey Kong

Roy

Young Link

Pikachu

Yoshi

Zelda

Mr. Game and Watch

Ness

Bowser

Kirby

Pichu

Mewtwo

Liste over folk som får tatt med seg utstyr, og hva de får tatt med:

1. Askelink - 1 TV-er, 1 GC m/smash, 1 Wii, skjøteledninger

2. Kriz - 1 TV, smash

3. Thomas - 1 TV-er, 1 GC m/smash

4. Tonberry - 1 TV-er

5. Lokelok - 1 TV-er, skjøteledninger

6. Roska - 1- 3 TV-er

7. Flikkflakk 1 - 3 TV-er kansje Wii m/smash

8. Zephy - Smash

9. DJ Black - GC

10. Acherontic - GC m/smash

11. Madlobster - Skjøteledninger, Wii, smash?

12. Darkfrog - N64 med SSB, Wii/GC m/smash, OM NOEN GIDDER Å HENTE DET/OM DET BLIR NØDVENDIG)

Det blir 7(11) TV-er, 7(9) GC/Wiier, 6(7) Smash

VIKTIG MELDING

Folk må være litt frampå å ta med ting. Flere TV-er tas imot med glede,

og GC/Wii med smash er også ganske viktig. Noe folk kansje ikke tenker så mye på er forkjellige kjøteledninger,

som er veldig viktig. Både lange skjøteledninger og sånne med mange strømkontakt-innganger!

Kommer: (33)

Askelink

Hansi

Thomas

Kriz

Marte

Flikkflakk

Tonberry

Shin

Imperfect

Acherontic

Efen

Chikorita

Hellmaker

Ogiwara

Rolf(k0wy)

Bæra

Gothmog

CptClntn

Poppkin

Zephy

Nea

Purple ZoDz

Mega Man

Lokelok

Roska

Karoline

Elg

Jo

Blackmoose

Madlobster

Lars

Brede

Magnus

Vil komme, men er ikke helt sikker på om kan: (18)

King Link

Essi

Zalvador

Krister

Aeon

Heidi

Caro

Fetteren til Rolf

DJ Black

Dark Nemesis

Atir_

Armada

Cohutlan

Ksenia

Ruben (Fredag og Søndag)

Stian

Da håper jeg folk kommer, også får vi en kul turnering. :) Husk TVer, gamecube/wii/smash og skjøteledninger. Det hjelper veldig! Også BYOC(Bring Your Own Controller), for 30 kontrollere er ikke lett å hamstre opp med selv.

Endret av NorskeLink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...