Stefanus Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Vi har parabol hjemme med 4 lnb'er, alle med 2 eller mer utganger. Fra hver lnb går det en ledning in i en diseq (4-1) og videre til fars tuner. Slik har det vært lenge uten feil. Etter at jeg koblet meg på den ene lnb, til tuner-kortet i PC-en, så skjer det noe med signalene til far(når jeg starter programmet, Mytheatre for tv titting), signal kvaliteten går rett i bånn (fra 5-6db til 0-2db). Dette skjer i størst grad på 1w så litt mindre på 5 og 13, men ingen forandring på 19 (som jeg er tilkoblet). Takker for svar Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Etter at jeg koblet meg på den ene lnb, til tuner-kortet i PC-en, så skjer det noe med signalene til far(når jeg starter programmet, Mytheatre for tv titting), signal kvaliteten går rett i bånn (fra 5-6db til 0-2db). Dette skjer i størst grad på 1w så litt mindre på 5 og 13, men ingen forandring på 19 (som jeg er tilkoblet).Takker for svar Årsaken kan være dårlig isolering mellom inngangene i DiseqC switch. Noen billige DiseqC switcher isolerer ikke i det hele tatt. Andre kan isolere dårlig. Når du kobler til LNB på 19 øst så vil DiseqC switchen til din far motta 19-øst signalet på en av DiseqC inngangene. Dette signalet vil forstyrre for 1-vest dersom isoleringen i DiseqC switchen ikke er bra. En mulig løsning kan være å forsøke DiseqC switch som skal ha "high isolation". Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Takk, skal prøve dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå