Gå til innhold

Parabol og 2 tunere.. interference?

Anbefalte innlegg

Vi har parabol hjemme med 4 lnb'er, alle med 2 eller mer utganger. Fra hver lnb går det en ledning in i en diseq (4-1) og videre til fars tuner. Slik har det vært lenge uten feil.

Etter at jeg koblet meg på den ene lnb, til tuner-kortet i PC-en, så skjer det noe med signalene til far(når jeg starter programmet, Mytheatre for tv titting), signal kvaliteten går rett i bånn (fra 5-6db til 0-2db). Dette skjer i størst grad på 1w så litt mindre på 5 og 13, men ingen forandring på 19 (som jeg er tilkoblet).

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter at jeg koblet meg på den ene lnb, til tuner-kortet i PC-en, så skjer det noe med signalene til far(når jeg starter programmet, Mytheatre for tv titting), signal kvaliteten går rett i bånn (fra 5-6db til 0-2db). Dette skjer i størst grad på 1w så litt mindre på 5 og 13, men ingen forandring på 19 (som jeg er tilkoblet).

Takker for svar

Årsaken kan være dårlig isolering mellom inngangene i DiseqC switch. Noen billige DiseqC switcher isolerer ikke i det hele tatt. Andre kan isolere dårlig. Når du kobler til LNB på 19 øst så vil DiseqC switchen til din far motta 19-øst signalet på en av DiseqC inngangene. Dette signalet vil forstyrre for 1-vest dersom isoleringen i DiseqC switchen ikke er bra.

En mulig løsning kan være å forsøke DiseqC switch som skal ha "high isolation".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...