Cocytor Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Hei. For en god stund siden kjøpte jeg en VEGA 259 og har vært ganske fornøyd med denne. Den har 3 USB koplinger og en en Firewireport. Firewireporten har jeg i grunnen aldri tenkt noe særlig over. Men da jeg skulle ha en ekstern HDD for backup tenkte jeg like gjerne at jeg kunne kjøpe Mybook Premium edition og benytte meg av Firewire. Jeg ble litt overrasket da jeg skulle kople i kabelen fra HDD til PC-en og så at porten i PC-en ikke passet til kabelen. Porten er mye mindre en kabelen. Det ser ut som om det er fire pinner der inne. Hva heter denne porten? Går det an å få en slags overgang? Ok, jeg har forsåvitt funnet ut det jeg lurte på selv. Det finnes kabler med 6-4 overgang. Men har dette noe å si på hastigheten. Lønner det seg da bare å bruke USB i stedet? Endret 14. oktober 2007 av Cocytor Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Men har dette noe å si på hastigheten. Lønner det seg da bare å bruke USB i stedet? Nå er jo USB2 (480mbps) i utgangspunktet litt raskere enn Firewire (400mbps) så det kan du godt gjøre. Edit; tar det for gitt at det er USB2 du har Endret 14. oktober 2007 av cheeba33 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 FW opplever jeg som mer stabilt over tid (når man overfører store mengder data) Forskjellen på 4-6pins er de siste to lederne for strøm. Hastigheten er lik Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 usb2 er kjappere i teorien. firewire er kjappest til disker i praksis. forskjellen er egentlig ganske stor, så invester i en 4-6 firewire-kabel, og du får litt bedre hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå