Postkassestativ Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Negative folk kan opprette en tråd for seg selv Har akkurat begynnt. vil ikke høre "Her sto det mye" Opel Astra F ble produsert i fra 1991 til 1997 Navnet Astra er tatt i fra Vauxhall som kalte den vi kjenner som Kadett for Astra. Den siste modellen av Kadett var Kadett E og derifra Astra F Karosseri: Astra ble levert som Stasjonsvogn, Sedan og Coupe med 3 eller 5 dører Modeller: GL GLS CD CDX GSI Sportive Bertone Club Young Spesial-modeller: California GL: Detter var den mest "ribba" modellen av Astra den hadde ingenting extra som standard, skulle man ha det måtte man kjøpe det til (Tror turteller var extrautstyr). GLS: Denne var utstyrt med velour-seter med midtarmlene bak, lys i baksetene og sentrallås som standard. CD: Denne hadde alt som GLS hadde men i tillegg El-vinduer, El-speil med varme og tåkelys som standard. CDX: Dette var toppmodellen av Astra! Velour-seter, Sentrallås, ABS-bremser, El-vinduer, El-speil med varme Tåkelys, Alu-felger og AC for den som ville ha det. GSI: Denne ble bare levert som 3-dørs coupe. Den hadde sportsseter og en 150hk 16V motor på 2 liter (C20XE) som standard. Sportive: Ble levert som sedan eller stasjonsvogn. Denne hadde sportsseter som standard og ble levert med en 125hk 16V 1,8 liter motor (C18XE), den ultimate familiebil. Bertone: Cabriolet-utgaven av Astra. 4x El-vinduer var standard, og de var de eneste Astraene som ble levert med skinnseter. Club: Kommer med mere etter hvert Motortyper: 1.4i: 1.4 Bensin, 8 ventiler, 44kw, MPi eneste med underliggende kammaksel. 14NV: 1.4 Bensin, 8 ventiler, 55kw, eneste med forgasser. 14SE: 1.4 Bensin, 8 ventiler, 60kw, MPi. C14NZ: 1.4 Bensin, 8 ventiler, 44kw, SPi med katalysator. X14NZ: 1.4 Bensin, 8 ventiler, 44kw, SPi. C14SE: 1.4 Bensin, 8 ventiler, 60kw, MPi med katalysator. C16NZ: 1.6 Bensin, 8 ventiler, 55kw, SPi med katalysator. C16SE 1.6 Bensin, 8 ventiler, 74kw, MPi med katalysator. X16SZ: 1.6 Bensin, 8 ventiler, 52kw SPi. C18NZ: 1.8 Bensin, 8 ventiler, 66kw, SPi med katalysator. C20NE: 2.0 Bensin, 8 ventiler, 85kw, MPi med katalysator. X14XE: 1.4 Bensin ECO, 16 ventiler 66kw, MPi med katalysator. X16XEL: 1.6 Bensin ECO, 16 ventiler, 74kw, MPi med katalysator. C18XE: 1.8 Bensin, 16 ventiler, 92kw, MPi med katalysator. C18XEL: 1.8 Bensin ECO, 16 ventiler 85kw, MPi med katalysator. X18XE: 1.8 Bensin ECO, 16 ventiler, 85kw, MPi med katalysator. C20XE: 2.0 Bensin, 16 ventiler, 110kw, MPi med katalysator. X20XEV: 2.0 Bensin ECO, 16 ventiler, 100kw, MPi med katalysator. X17DT: 1.7 Diesel 8 ventiler 60kw Turbo MPi=Multi Point Injection SPi=Single Point Injection ECO=Ecotec Ecotec er et varemerke som tilhører GM (General Motor) og betyr Emissions Control Optimisation TEChnology Litt klimasnakk: For de som trodde partikkelfilter var noe nytt så tar dere grundig feil. Astra med dieselmotor kunne leveres med Oksidasjonskatalysator. Den reduserte partikkelutslippet Ekstrautstyr: Her er alt som du kunne få på en Astra F ABS (Blokkeringsfrie bremser) ETC (Elektronisk Hjulspinnkontroll) El-Vinduer framme El-Speil med varme Setevarmere AC (Klimaanlegg) Midtarmlene forran og bak Lys i baksete Airbag Fører / Passasjer Tåkelys Kjørekomputer med Stoppur, forbruk nå, gjennomsnittsforbruk, check-kontroll. Justerbare dempere bak (kun stasjonsvogn) Lakkerte speil, støtfangere. Spoiler bak Vindavisere Alarm Mekanisk tyverisikkring Radio med eksternt display Automatgir med sportsmodus og vinterprogram Er det noe jeg burde ha med, skriv et innlegg Finner dere feil eller vil dere rette på noe send PM Endret 11. desember 2007 av david_almli Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Meget fin tråd du har laget her Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Meget fin tråd du har laget her Ja men hva er vitsen med den? Ikke være negativ eller "uenig" som jeg kaller det danner heller ikke rom for en diskusjon som er hele poenget her på forumet... Fin opplysningstråd om en kjedelig bil men int NEI i såfall burde du skrevet om hvorfor du har lagt ned så mye arbeide rundt denne type bil. Endret 16. oktober 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Var akkurat dette jeg håpet skulle komme! Samme hvilken bil jeg hadde skrevet om så hadde det vært kjedelig for en eller annen. Kunne godt ha skrevet om BMW 3-serie eller Volvo 740. Disse bilene er gørr kjedelig for meg. Derfor valgte jeg å skrive om Astra! Grunnen til at jeg skriver om akkurat denne bilen er at jeg plukket på alt på en slik bil og at det kan være nyttig for andre å vite hva de bør passe på når de plukker i stykker Her kan dere spørre om ting angående Astra F! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Her kan dere spørre om ting angående Astra F! Har du noen gode argumenter for hvorfor man skal velge Astra fremfor konkurrerende biler i samme klasse? Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Trod du jeg har mye effekt tap på min C16SE 1.6 Bensin, 8 ventiler, 74kw, MPi pga katalysator? tanken er å bytte ut kat + montere 2,5" eksos fra kat og heleveien bak Og vet du om det er mekanisk eller hydrauliske løftere på kammen? Til dere som lurer. Vil påstå at eks. Golf 2 stiller i samme katigori som Astra F, jeg ville valgt astraen fremfor golfen pga kjørekomfor,motor og romslighet. Ikke akkurat et detalijert svar, men for holde Endret 16. oktober 2007 av MaSo Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Delebilen jeg kjøpte meg, var uten katalysator. Den hadde litt bedre aks. Det er hydrauliske løftere på kammen. Er det mye tikking fra ventilene er de garantert hydauliske. Skal du plukke i stykker den motortypen må du huske at kammakselen ikke er satt fast i topplokket men i ventildekslet! Når du tar av ventildekslet må du passe på at ikke ventilløfterne ikke detter av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Husk at dersom du kjører uten kat, vil du mest sannsynlig få problemer med å holde avgasskravene i PPK. Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Tar jo vare på katalysatorn og monterer den på igjen når det er EU-kontroll Tenkte å kansje bytte til en annen type kam for å øke antall hk, men er vel liten vits med en 1.6l motor Endret 16. oktober 2007 av MaSo Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Ville ha skaffet meg en C18XE eller C20XE. De er ganske spreke! Hvis du vil dra den helt ut, kjøper du en C20LET og monterer kvasskam på den. Når du kjøper motor må du huske at du trenger ledningsnett, hjerne, girboks og eksosmanifoil Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 hmm Går nå pent på tomgang, men fortsatt feilkode K92 uriktig signal når du ruser den over 3500 o/min Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Hadde vært morsomt om du kunne ha funnet ut problemet Hvilken årsmodell er denne bilen! Det var 2 typer av denne motoren! En før 94 og en etter Da jeg skiftet girboks på min bil glemte jeg å sette på en ledning på innsuget! Da var det noe samme problem! Kan se hva det er på den ledningen Endret 17. oktober 2007 av david_almli Lenke til kommentar
Ronni Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Noen som vet om x18xe og x16xel blokkene er de samme utenom boringen? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Kult Legg ut dette på de norske Wikipedia-sidene om Opel Astra da! Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Noen som vet om x18xe og x16xel blokkene er de samme utenom boringen? Tror ikke det er samme blokkene nei! Tror at c18xe har samme blokk som x18xe. Tror at det er samme motoren bare at x18xe er ecotec Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Dette er sikkert fint og nyttig hvis du lurer på noe ang. Astra. Selv fikk jeg svar nok da mekanikerne på merkeforhandleren bare rista på hodet når jeg spurte om noe ang. en kamerat sin førstegenerasjons astra Lenke til kommentar
Bakjord Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 noen som vet om 97 astra f 1.4 16v har turtallskutt? : ) Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 (endret) GSI- versjonen hadde sin storhetstid! Edit: Uups gml tråd om en gammel bil. Ikke mange av disse på veiene... Utenom ruststøvet og sprukne kamakselhjul. Endret 8. april 2012 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå