Dovrebanen Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg skulle legge om til vinterhjul nå, og oppdaget at jeg har mistet en metallpinne som satt på bremsene. Dumt jeg ikke tok bilde, men det var en liten stiv en, som klemte på bremseklossen. Jeg har sikkert kjørt lenge uten den uten å ha merket noe spesielt. Hva slags funksjon har denne pinnen? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Regner med at dette er splinten som holder klossene på plass... Endret 14. oktober 2007 av Rs125 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Høres ut til å være en god ide å få tak i en ny relativt fort? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Regner med at dette er splinten som holder skivene på plass... hmm, det er ikke den splinten som holder fast klossene a? mener det var en sånn splint sist gang jeg skifta klosser på en kompis sin bil, splinten rikosjerte og kom tilbake med en fart på 1 mac verne briller anbefales Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 hmm, det er ikke den splinten som holder fast klossene a? mener det var en sånn splint sist gang jeg skifta klosser på en kompis sin bil, splinten rikosjerte og kom tilbake med en fart på 1 mac verne briller anbefales Sorry.. Tenkte klosser, men skrev skiver:P Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 MAnge forskjellig typer splinterog pinner... hva slags bil er det? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 hmm, det er ikke den splinten som holder fast klossene a? mener det var en sånn splint sist gang jeg skifta klosser på en kompis sin bil, splinten rikosjerte og kom tilbake med en fart på 1 mac verne briller anbefales Sorry.. Tenkte klosser, men skrev skiver:P hehe... Er lett og rote seg bort med sånt hehe.. Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Det er en Opel Corsa fra 1997. Sorry at det tok litt tid, men er så slitsomt å jekke opp og ta av hjulet igjen. På den andre sida satt den omtrent sånn som vist med rødt. Festet i to hull. Den var i spenn, men dimensjonen er ganske tynn. Tror ikke den tåler så mye uansett. Jeg tror jeg har kjørt uten den spenna lenge, den datt iallfall ikke av i går. Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 denj kalipperen er delt i 2.. selve "holderen" som er festet til resten av bilen og den "kloa" som går over begge klossene(denne har også stemplet inni seg).. det klipset brukes til å klemme "kloa" ned over selve "holderen" slik at den ikke beveger seg i feil retninger. man ser "glide skinna" til kloa på holderen øverst på bildet.. er ikke krise å kjøre uten denne, men fabrikanten har satt den for en grunn, så du burde skaffe ny.. ser også på bildet at bremse skiva begynner å få en ganske stor slitekant, kanskje på tide å bytte skive®? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Den bøylen skal sitte andre veien og presse calliperen inn mot senter av skiva. Du har enten tegnet feil eller så sitter den riv ruskende feil på andre siden. Calliperen er ikke delt i 2. Det er klosseholderen og calliperen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå