Wolfman83 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Er vel et n00bish spørsmål, men HKet mitt fra 2003 har både 2 stk IDE uttak (4 disker), og 2 stk sata uttak. Har ikke prøvt å kombinere ide og sata harddisker samtidig, så lurer på om noen kan si om det er noe ekstra man må ta hensyn til ved å bruke både ide og sata disker samtidig? Hvordan blir feks bootrekkefølgen? Har OS liggende på en av de eksisterende IDE diskene. Siden HK er såpass gammelt (husker ikke om bios er oppgradert), må jeg ha drivere? Ok, håper på noen seriøse svar på et så tåpelig innlegg Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 jeg har en gammal dell 8300 og det fulgte med en 120 gb ide harddisk så jeg putta inn en 500 gb sata harddisk og det funker som bare søren da.. men ikke prøvd å installer Os på det da.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Bootrekkefølgen bestemmes av BIOS, og den skal ikke gjøre noen forskjell på PATA og SATA. BIOS kan som regel slå SATA kontroller av og på, i tillegg til å velge RAID modus. Drivere blir automatisk installert i Windows når SATA kontroller er slått på. Bare hvis man skal installere Windows på en SATA disk så kan det hende man trenger en floppy med driver, det kommer an på hvilket chipset man har på hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå