Gå til innhold

IMdb-side for musikk?

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår meg ikke helt på last.fms anbefalingssystem. For Ulver anbefaler de annen svartmetall uansett om det er Perdition City eller Shadows of the Sun. Jeg vil ikke påstå at de likner nevneverdig. Hvor er anbefalingen av artistene som faktisk kan likne litt?

Lenke til kommentar
Jeg forstår meg ikke helt på last.fms anbefalingssystem. For Ulver anbefaler de annen svartmetall uansett om det er Perdition City eller Shadows of the Sun. Jeg vil ikke påstå at de likner nevneverdig. Hvor er anbefalingen av artistene som faktisk kan likne litt?

Nå er ærlig talt ikke Ulver den gruppa som det er lettest å gi videre anbefalinger til, siden de er såpass varierte fra plate til plate. i alle fall materialet tidlig og senere er ganske sprikende sjangermessig, men dette regner jeg med at du er klar over, siden du kakler om Ulver støtt og stadig :p

Virkelig synd det ikke finnes gode debattforum for musikk på samme måte som på imdb.com.

Lenke til kommentar

Er litt usikker på hva du spørr etter, men i alle fall slik bruker jeg last.fm.

1. kjeder meg

2. går inn, søker på en artist/et band jeg liker, feks amon amarth.

3. Trykker på similar

4. Får opp en liste som tilsynelatende skal likne amon amarth, om det stemmer får så være en annen sak.

5. Sjekker ut de jeg ikke har hørt om og laster ned.

Det som er litt genialt her er at: Hvis jeg ikke har hørt om Arch enemy, som ligger på førsteplass over similar av amon amarth (noe som i min mening ikke stemmer, uansett). Trykker og sjekker ut neders hvor det står "Top Tracks". Noen kan man spille fra siden, noen kan man ikke. De man ikke kan spille fra siden pleier jeg å sjekke om finnes på youtube, ellers så laster jeg de ned.

Har en regel om at hvis jeg liker 1-5 av de øverste låtene, altså de mest spilte så liker jeg mest sannsynelig hele bandet og dermed får tak i resten.

Har funka for meg, oppdaga div band jeg har likt men aldri har hørt om igjennom last.fm

Verdt et forsøkt. Det som er kjekt med last.fm er at det ikke bare er metal, men all musikk. Jeg tok bare metal som et eksempel, da jeg selv hører på det.

Lenke til kommentar
Nå er ærlig talt ikke Ulver den gruppa som det er lettest å gi videre anbefalinger til, siden de er såpass varierte fra plate til plate. i alle fall materialet tidlig og senere er ganske sprikende sjangermessig, men dette regner jeg med at du er klar over, siden du kakler om Ulver støtt og stadig :p

Virkelig synd det ikke finnes gode debattforum for musikk på samme måte som på imdb.com.

Men når alle anbefalingene er metal, da er det noe som er galt. Ulver har to metalalbum, mens resten er noe annet. Det er ikke lett å finne noe som likner i den seinere perioden, men at det utelukkende står metalband i anbefalingen er bare latterlig.

Som sagt: Jeg tror vi må starte IMuDb :cool:

Er litt usikker på hva du spørr etter, men i alle fall slik bruker jeg last.fm.

Jeg kritiserte hovedsaklig anbefalingssystemet på akkurat det punktet. På andre artister funker det bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...