Delvis Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Fins det noe nettsted lignende IMdb for musikk, der det også er forumer hvor man kan stille spørsmål o.l.? Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) eneste jeg vet om er metal-archives, men det er bare for metall.. Edit: Last.fm kan vel også brukes, til en viss grad Endret 14. oktober 2007 av svartskog Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Det nærmeste jeg kan tenke meg må være Allmusic.com. Eller så kan du jo sjekke ut last.fm der det står en del om artister og band. Det finnes en slags shoutbox der som kan brukes til å stille spørmsål, for eksempel.. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Fins det noe nettsted lignende IMdb for musikk, der det også er forumer hvor man kan stille spørsmål o.l.? Har lurt på det selv, men det finnes ikke et godt sammenliknbart alternativ. Jeg tror vi må starte det selv Lenke til kommentar
gard. Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hadde jo vært artg å hate IMdb for musikk også. Kunne jo ikke ha hett internet music database da, siden det også blir imdb. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Hvis det hadde eksistert hadde det sikkert vært en Top 250 for de beste albumene.. Endret 15. oktober 2007 av TomJ Lenke til kommentar
Espp Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 For metal fungerer Metalstorm veldig gått Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 For metal fungerer Metalstorm veldig gått Hehe.. nei "metal" blir altfor begrenset, bare for å nevne det. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Som sagt, jeg tror vi eventuelt må opprette dette selv. IMDb er opptatt, så da blir det IMuDb (IMUDb) isteden, det er ledig. Ellers fungerer jo forsåvidt Wikipedia nogenlunde til dette. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Syns www.last.fm fungerer bra jeg. Finner somregel liknende musikk og tips der. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg forstår meg ikke helt på last.fms anbefalingssystem. For Ulver anbefaler de annen svartmetall uansett om det er Perdition City eller Shadows of the Sun. Jeg vil ikke påstå at de likner nevneverdig. Hvor er anbefalingen av artistene som faktisk kan likne litt? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Discogs.com er vel det nærmeste man kommer IMDB for musikk! Endret 15. oktober 2007 av Glisevask Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg forstår meg ikke helt på last.fms anbefalingssystem. For Ulver anbefaler de annen svartmetall uansett om det er Perdition City eller Shadows of the Sun. Jeg vil ikke påstå at de likner nevneverdig. Hvor er anbefalingen av artistene som faktisk kan likne litt? Nå er ærlig talt ikke Ulver den gruppa som det er lettest å gi videre anbefalinger til, siden de er såpass varierte fra plate til plate. i alle fall materialet tidlig og senere er ganske sprikende sjangermessig, men dette regner jeg med at du er klar over, siden du kakler om Ulver støtt og stadig Virkelig synd det ikke finnes gode debattforum for musikk på samme måte som på imdb.com. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg forstår meg ikke helt på last.fms anbefalingssystem. For Ulver anbefaler de annen svartmetall uansett om det er Perdition City eller Shadows of the Sun. Jeg vil ikke påstå at de likner nevneverdig. Hvor er anbefalingen av artistene som faktisk kan likne litt? Er litt usikker på hva du spørr etter, men i alle fall slik bruker jeg last.fm. 1. kjeder meg 2. går inn, søker på en artist/et band jeg liker, feks amon amarth. 3. Trykker på similar 4. Får opp en liste som tilsynelatende skal likne amon amarth, om det stemmer får så være en annen sak. 5. Sjekker ut de jeg ikke har hørt om og laster ned. Det som er litt genialt her er at: Hvis jeg ikke har hørt om Arch enemy, som ligger på førsteplass over similar av amon amarth (noe som i min mening ikke stemmer, uansett). Trykker og sjekker ut neders hvor det står "Top Tracks". Noen kan man spille fra siden, noen kan man ikke. De man ikke kan spille fra siden pleier jeg å sjekke om finnes på youtube, ellers så laster jeg de ned. Har en regel om at hvis jeg liker 1-5 av de øverste låtene, altså de mest spilte så liker jeg mest sannsynelig hele bandet og dermed får tak i resten. Har funka for meg, oppdaga div band jeg har likt men aldri har hørt om igjennom last.fm Verdt et forsøkt. Det som er kjekt med last.fm er at det ikke bare er metal, men all musikk. Jeg tok bare metal som et eksempel, da jeg selv hører på det. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nå er ærlig talt ikke Ulver den gruppa som det er lettest å gi videre anbefalinger til, siden de er såpass varierte fra plate til plate. i alle fall materialet tidlig og senere er ganske sprikende sjangermessig, men dette regner jeg med at du er klar over, siden du kakler om Ulver støtt og stadig Virkelig synd det ikke finnes gode debattforum for musikk på samme måte som på imdb.com. Men når alle anbefalingene er metal, da er det noe som er galt. Ulver har to metalalbum, mens resten er noe annet. Det er ikke lett å finne noe som likner i den seinere perioden, men at det utelukkende står metalband i anbefalingen er bare latterlig. Som sagt: Jeg tror vi må starte IMuDb Er litt usikker på hva du spørr etter, men i alle fall slik bruker jeg last.fm. Jeg kritiserte hovedsaklig anbefalingssystemet på akkurat det punktet. På andre artister funker det bra. Lenke til kommentar
SatanErHyggelig Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 www.rateyourmusic.com Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 www.rateyourmusic.com Ja jøss, den er jo veldig bra. De har faktisk forum (message board) også. Lenke til kommentar
_tommy- Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 sing365.com har vertfall biografi av artistene, og tekster til sangene Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Har lett etter det selv. Kanskje vi skulle startet en sammen Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Ambisiøst prosjekt isåfall. Men hadde unektelig vært snedig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå