Gå til innhold

Vil PS3 40GB kunne spille PS2-spill ved SW emulering senere?


MetalJens

Anbefalte innlegg

Dersom de får laget en ren software emulering? Eller vil man ikke kunne lagre PS2 spill siden det ikke er minnekortleser? (Kan man lagre PS2 saved games på HDen på 60GB versjonen??)

 

Lurer på dette da jeg har tenkt å kjøpe PS3, men ser ingen grunn til å kjøpe den dyre versjonen annet enn at den har BC. Dersom 40GB versjonen vil kunne bli BC senere, ser jeg INGEN grunn til å kjøpe den dyreste versjonen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen vet, men jeg holder det for sannsynlig at BC kommer som SW-pakke du kan kjøpe på PSN.

 

Jeg tror det er en viss sannsynlighet for det også. Man har valgt å fokusere på andre funksjoner samt å sørge for at man får opp brukermassen. Dersom de har suksess med dette tror jeg det er stor sannsynlighet for at man får en full SW løsning.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Sony kommer med BC. De har ved flere uttalelser sagt at BC tar for mye ressurser, så jeg tror nok at de heller vil sats 100% på PS3.

 

The 40GB model, to be launched in Europe on 10th October, is a new model and is not equipped with any of the semi conductors from the PS2, and backwards compatibility would therefore have to be achieved by software emulation alone." Because each game would have to be individually emulated (much like on the Xbox 360), Sony decided that an effort like that would be much too costly, and opted to remove BC support from the 40GB system entirely. That decision has not only produced a cheaper system for Sony to manufacture, but for consumers to buy as well.

 

KILDE

Endret av praystation
Lenke til kommentar

Uoffisiell emulator kan vi bare glemme, kommer aldri til å skje.

 

For Sony var det viktig å få ut en billig PS3 før julesalget starter, og når de enda ikke har en ren SW-emulering på plass, så kjører de på med det de har nå. Så får heller SW-emuleringen komme som en "overraskelse" på et senere tidspunkt, uten å love seg bort.

Lenke til kommentar

Er det ikke nesten umulig med SW-emulering nå som de dedikerte ram-brikkene til PS2 er borte? Jeg tviler i alle fall sterkt på at det kommer en offisiell emulator til 40gb-versjonen.

I det hele tatt synes jeg at 40gb-versjonen er et veldig dårlig tilbud. For kun en tusenlapp mer, får man med to spill, en ekstra trådløs kontroll, 20gb større hdd, minnekort-inngang (som faktisk er veldig praktisk om man vil legge inn bakgrunner, bilder, mp3-filer etc), to flere usb-porter samt bakoverkompatibilitet til tusenvis av gode PS2 og PSOne-spill.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=31898

Lenke til kommentar

jaja.. jeg hadde nå kjøpt fullversjonen..

 

hilsen en som gav 6000kr for ps3

Så kostet vel hdmikabelen en god del hundre..

 

Blu-ray remoten var billig da, 300kr

etter det, kjøpte jeg to spill da :p 600kr stk.. :S

hehe.. så måtte jeg ha en ekstra kontroller.. 550 mener jeg den kostet(?)..

 

Jeg betalte mao. ca 8000kr for det man nå får for 5000kr... men men.. Det har nå vært en morro tid med ps3 og den har gitt meg mye underholdning.. dog primært som dvdspiller/Blu-ray spiller :-) Jeg elsker ps3, selv om den brukes LITE til gaming!! misbruk kan vel noen si ;) men det er nå bare så..

 

Gaming er dessverre overlegent mye gøyere med mus og tastatur.... Jeg prøvde warhawk i sted og ja.. :S jeg må sjekke om det går å bruke mus/tastatur på det, men jeg tviler..

 

grafikken var nice though.. men ja.. jeg er litt håpløs md gaymepad

Lenke til kommentar
Er det ikke nesten umulig med SW-emulering nå som de dedikerte ram-brikkene til PS2 er borte? Jeg tviler i alle fall sterkt på at det kommer en offisiell emulator til 40gb-versjonen.

I det hele tatt synes jeg at 40gb-versjonen er et veldig dårlig tilbud. For kun en tusenlapp mer, får man med to spill, en ekstra trådløs kontroll, 20gb større hdd, minnekort-inngang (som faktisk er veldig praktisk om man vil legge inn bakgrunner, bilder, mp3-filer etc), to flere usb-porter samt bakoverkompatibilitet til tusenvis av gode PS2 og PSOne-spill.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=31898

 

Men for meg, så er det genialt. Jeg har inget behov for å spille PS2-spill (hvis jeg får det kan jeg bare fyre opp PS2en!), er ikke interessert i hverken Resistance eller Motorstorm, trenger ikke mer enn 40GB, fordi om jeg mot formening skulle trenge mer plass er det bare å sette inn ny harddisk på 250GB elns (og jeg har enda ikke brukt opp harddisken på 360n etter 1 år). USB-porter har jeg ikke bruk for ut over det å lade kontrollerne, samme med minnekort-inngangen. Har ikke kamera, og maskinen kommer utelukkende til å bli brukt til spill.

 

Ekstra kontroller er enda mer unyttig, ettersom jeg vil ha rumble i kontrollerne mine. Jeg har tenkt å vente med 40GB-versjonen til etter jul, når kontrollerne kommer med rumble "out of the box".

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Tar meg den frihet å bumpe denne tråden, framfor å starte en ny.

 

Når Linux(eventuelt) blir mer og mer vanlig, vil det ikke da være ganske så teoretisk mulig å kjøre emulatorer via det operativsystemet? Har ikke akkurat doktorgrad på området. Men kom over denne fiffige applikasjonen. Er det noe som tilsier at det ikke ville funka på en PS3? Får både brokk og senebetennelse av å måtte bytte ledninger mellom ps2&3 hele tia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...