Gå til innhold

Reperasjon av bærbar pc (Zepto) hos Netshop har tatt over tre uker, og det er umulig å få tak i dem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men jeg kan ikke det om den er bedre, eller? Må innrømme at jeg er litt lei. =p

De burde jo informert meg om jeg ikke får den samme PC-en.

 

edit: Om anmodningene mine faktisk stemmer da. Prøver på ingen måte å sverte netshop. =)

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått PC-en. Det var den samme prosessoren som jeg bestilte som var i PC-en, MEN, PC-en finner ikke dvd-brenneren! Hverken i BIOS eller i OS (device manager). Kan ta inn og ut cd-er, men utenom det er det som om den ikke finnes. Kan det være noen andre grunnen til dette annet enn at tekniker har gjort en feil? Skal ringe og spørre netshop i morgen, men om noen vet noe så blir jeg takknemlig om du sier ifra.

 

Må si jeg begynner å bli litt lei nå. Blir vel til at jeg blir uten PC-en 2-3 uker til (allerede ventet en måned). Begynner det å bli grunnlag for å få tilbake pengene mine snart? Bruker denne som skole-pc, er det mulig at læreren min ellerno skriver et dokument om at jeg enten må ha den innen en uke eller pengene tilbake, fordi den er nødvendig i undervisningen? Forbrukerrådet sa at det begynte å bli urimelig med 2-4 uker, og når jeg allerede har ventet over fire uker så synes jeg det er på sin plass...

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg få formatert uten bruk av cd/dvd? Har ikke ekstern cd/dvd-rom tilgjengelig. Men takk for tipset. =)

 

edit: Den var forresten helt ok når jeg sendte den inn, og er akkurat samme OS som sist, så er nok bare hardware som er gjort noe med (byttet bare hovedkort tror jeg).

Har prøvd alt av instillinger i BIOS, og den er ikke å finne noe sted.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Slenger meg på her jeg også.

Jeg har levert inn en Zepto som det ble sølt Coca cola i med full forsikring for 15000.-

og netshop har hatt den maskinen til reprasjon i over 2 mnd.

så nå går den saken til forbruker kontoret.

 

Hilsen ex Netshop kunde.

 

 

 

Trådstarter: Anbefaler at du kontakter ditt lokale forbrukerkontor her

http://forbrukerportalen.no/kontakt_fr

 

Det du gir uttrykk for ang. Netshop samsvarer forøvrig med mine erfaringer. Jeg vil for min del være forsiktig med å handle der igjen hvis det gjelder varer med risiko for mangel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nei, men du kan prøve windows restore.
System restore hjalp ikke. =(

 

Hvordan kan "restore", "formattering" og flere kreative forslag "trylle fram" en enhet (DVD-brenner) i Bios?

Hvordan tror dere at "setup.exe" (Hw pnp drivere) skal finne noe som ikke er der?

Tenk litt på dette og kom så tilbake med noen vettuge svar.

 

Dersom "tekniker" har slurvet etter å ha demontert laptop er det ikke usannsynlig at noen kontakter/kretser (f.eks. for ATA-enheter) ikke er på plass (muligens skadet).

 

Dersom man kjøper ett annenrangs produkt og forhandler/importør ikke har ansatt nok folk til å ta pågangen av RMA så blir det noen slik tråder.

De hjelper sikkert for å få ut litt frustrasjon samt advare om disse produktene, og for noen også advare mot å handle med en gitt webshop.

Personlig er jeg ikke helt enig med den siste vinklingen, men det er bare meg. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hvordan kan "restore", "formattering" og flere kreative forslag "trylle fram" en enhet (DVD-brenner) i Bios?

Hvordan tror dere at "setup.exe" (Hw pnp drivere) skal finne noe som ikke er der?

PC-er er rare. Hadde nok prøvd det for lenge siden om jeg trodde det ville hjelpe, men er såpass desperat at om noen andre tror det så prøver jeg meg. Å vente enda en måned er rett og slett ikke aktuelt. Skal snakke med netshop etter at jeg har skrevet dette innlegget, og om de ikke umiddelbart går med på at jeg får pengene tilbake, så får jeg læreren min til å skrive lapp om at jeg må ha denne PC-en i undervisning og ikke har tid til enda en reperasjon. Fantastisk at når jeg endelig får PC-en tilbake fra reperasjon, så har den fått en mer alvorlig feil enn sist...
Lenke til kommentar

Netshop support konkluderte med at dvd-brenneren har blitt skadet under transport, tross at det er det eneste som det er noe galt med og den tar inn og ut cd-er, og disse spinner som de skal. De bestemte seg for å senda meg en ny brenner, slik at jeg skulle slippe å sende inn. Egentlig ikke noe jeg liker da jeg tviler på at det hjelper, og da tar det bare lenger tid. Kan egentlig ikke bruke PC-en heller da jeg bare installerte et tulle-OS for at de skulle kunne bruke noe når de reparerte den. Kunne derimot ikke nekte da jeg nok ikke kune krevd pengene tilbake da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Må si at jeg er overrasket over at forbrukerrådet mener at 2-4 uker er mye i forhold til rep av pc.

 

Forøvrig, er det en spesiell grunn til at du tror at det ikke vil hjelpe å bytte dvd-brenner ?

Lenke til kommentar

Som sagt så var grunnen de ga at dvd-brenneren ble ødelagt under transport. Dette er nøyaktig den samme, da jeg egentlig fikk en dyrere brenner da de ikke hadde den originale på lager (den funket derimot før, så dette er ikke problemet). Dette virker svært usannsynlig når alt ser 100% ut. Bærbare er ikke helt min sterke side, men siden hovedkort er det eneste som er forandret, så tror jeg nok det er ide-porten til dette det er noe galt med e.l. Slag som er harde nok til å ødelegge en dvd-brenner montert i en pc legger nok igjen merker.

 

edit:

Det følger av forbrukerkjøpsloven § 30 at reparasjonen eller omleveringen skal

skje innen rimelig tid. Dette betinger en skjønnsmessig vurdering i hvert

enkelt tilfelle, men det er rimelig å anta at en reparasjon bør være utført

innen 2 - 4 uker, med mindre det foreligger spesielle forhold knyttet til

f.eks tilvirkning/levering etc som vanskeliggjør å overholde dette

tidsaspektet.

Sitat fra mailen jeg fikk fra forbrukerrådet. Mtp. at de innrømte at denne har vært på vent i 3 uker når jeg ringte inn, og etter det tok det en dag før den var sendt, så vil jeg ikke si at "tilvirkning/levering" er noe problem. Tar som oftest bare to dager å sende hit, og 4-5 dager totalt i transport er ikke all verden. I tillegg så fikk jeg den i går (23/10), og jeg sendte den 20/09 fra hovedpostkonter slik at den skulle bli sendt til sandefjord samme dag. Den har altså brukt kun 4-5 dager i transport, og om vi da tar 20/09 til 23/10 og trekker fra disse dagene blir det fortsatt over fire uker. Fobrukerrådet var godt informert om omstendighetene, og visste godt at det var snakk om en nettbutikk i Sandefjord, og hvor jeg bodde. Endret av Innos
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Vel, dvd brenneren kan ha tatt skade selv om det ikke er gigantiske bulker på selve maskinen. Det spørs hva man regner for mest sannsynlig, at tekniker har gjort feil eller at maskinen har tatt skade under turen til deg.

 

Når det gjelder dette med reperasjonstid, det er det etter min mening urimelig å forvente at reperasjon skal være utført innen 2-4 uker. Først og fremst havner man i en kø, samtidig er det urealistisk at man skal ha alt av deler tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Urimelig og urimelig. Jeg hadde en IBM Thinkpad med en ødelagt vifte. Fra jeg tok kontakt med IBM via webskjema, til maskinen var ferdig reparert lokalt i Tromsø, tok det under 48 timer. Da hadde de ikke delen på lager. Den måtte bestilles fra Oslo. Og da var maskinen to og et halvt år gammel.

 

Og jeg var uten maskin en time. Dette var en relativt grei sak da, uten feilsøking. Men det viser bare at det er mulig å gjøre ting raskt dersom man vil.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Ringte netshop nå nettopp. Kom gjennom etter ca 10min med whine fra en damestemme som ville ha meg til å bruke alt annet enn telefon for å få hjelp. Snakket først med en kar, der jeg sa hva problemet var. Ble så sendt videre til en annen, der vi diskuterte problemet, etter litt venting fikk jeg vite at etter over tre uker var den ikke en gang sett på. Siden dette haster ba jeg da om låne-PC-en jeg da har krav på. Låne-pc hadde de ikke, så for å unngå å måtte gi meg pengene tilbake ble det fort fart på sakene. Han tok direkte kontakt med tekniker, og han skal nå se på PC-en i morgen. Ifølge han skulle han klare å få både fikset og sendt PC-en samme dag. =)

 

Ser altså ut til å ordne seg, men kan ikke si meg helt fornøyd. Når det er en feil som er såpass lett å fikse, så synes jeg det er merkelig at det tar dem over tre uker før de en gang ser på den. Mtp at det gikk fra "nei, den ligger fortsatt og venter" til "den skal bli fikset og sendes i morgen" på bare ett minutt, så tviler jeg på at de kan ha hatt det SÅ utrolig travelt. Skal la det gå for denne gang siden det ble fikset seg så fort til slutt, men vil nok ikke handle der igjen før jeg de får fikset kommunikasjonsproblemene. God kommunikasjon og service har alltid vært grunnen til å velge netshop for min del.

 

Litt lang tid ja,men det viser vel bare at en bør ringe å purre etter en uke eller to så ordner det seg,for det er sikkert en del rep som skal gjøres hver dag,ikke minst siden levrandørene leverer svært ymse kvalitet,dette fører til flere rep som da butikken får slite med.

 

Men ska det vaere behov for ringe for å deretter sitte i kö 10 minutter (eller mer som er ganske vanligt i Netshop) for man får hjelp? Jeg mener at definisjonen på bra servise er noe annet......

 

Og når de har oppgitt email som måte å ta kontakt med dem (og dette sier de vel også når man ringer dem og sitter i kö....) så er det rart att de heller ikke svarer på dem. Og når man leser om folk som har problem med å få kontakt med Netshop så er det nesten hver gang (og det begynner å bli en del av disse episodene her på forumet....) det gjelder mail (en eller flere) som kunder har sent webshoppen.

 

Ser man et mönster her?? Vanskelige spörsmål/ forespörsler om reparasjoner som tar tid eller blir "dyre" for Netshop, erstattninger osv. lar de heller ligge for at noen av kundene kanskje ikke gidder/ har tid/ vil bruke tid med å ringe dem og da kan de jo la saken ligge i all evighet....

Vi har ikke mottatt noen mail fra deg, heter det vel da :thumbdown:

Lenke til kommentar

Fikk ny dvd-brenner i dag, og som jeg trodde så hjalp det ikke. Skal ringe netshop i morgen, og gjøre alt jeg kan for å få pengene tilbake/tilgodelapp istedenfor å måtte holde på med dette tullet mer. Om nødvendig blander jeg inn både skole og forbrukeråd, og basert på tidligere henvendelser så får jeg nok god støtte. Skal ikke vøre nødvendig å først vente mer enn det som forbrukerrådet mener er rimelig, og så få en enda verre feil, og så vente enda lenger på noe som visstnok skulle hjelpe, men som ikke gjorde det, som så fører til at jeg må sende inn IGJEN. De kan komme med så mange lovord de vil, jeg vil ha pengene mine, ikke en pc full av feil, som er supporta av et firma med en måneds lang kø reperasjonskø, et kvarters telefonkø og en måneds "mailkø".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...