Gå til innhold

Reperasjon av bærbar pc (Zepto) hos Netshop har tatt over tre uker, og det er umulig å få tak i dem

Anbefalte innlegg

Hei. Sendte for over tre uker siden min Zepto Znote 6224w inn til Nesthop for reperasjon. Feilen var at om jeg prøvde å slå på bluetooth (fn+10, om jeg husker rett), så slo PC-en seg rett av. Har ikke hørt noe fra dem, og det er umulig å få tak i dem. "Stian_Netshop" skulle få sjekket fremgangen på den, og prøve å få sendt varene jeg bestilte på timesalg sammen med PC-en. Dette er vel godt over ei uke siden, og har jeg ikke hørt fra ham siden. ALLE forsøk på å få kontakt med Netshop over mail har feilet. Skal prøve telefon i morgen, i håp om at jeg blir hørt der.

Så til poenget: Er det vanlig at det tar så lang tid?

Bruker denne PC-en i skolesammenheng, og det at jeg er den eneste som ikke har pc er en ganske stor "flaskehals" (i mangel på bedre ord). Hadde jeg bare fått kontakt med dem kunne jeg vel fått en låne-pc, men det får jeg jo altså ikke. Finnes det et maks antall uker før jeg får ny pc eller pengene tilbake istedenfor å vente på reperasjon? Eller kan de i teorien ha den så lenge de vil så lenge jeg har en nitrist låne-pc (som jeg forresten ikke har)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slenger ballen tilbake.

Er det vanlig og opprettet tråder på et forum før man har ringt til butikken for og oppklare problemet? Er det vanlig og vente i 3 uker før man ringer butikken?

Og til spørsmålene dine så er svaret nei, loven sier "rimelig tid", et tidsbegrep som er subjektivt.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at det er utrolig vanskelig å få tak i Netshop. Har ikke prøvd å ringe selv, men andre som har det sier de må sitte i kø i lange tider, før de rett og slett må gi seg...

Vil helst utsette å sette av en time av dagen i telefonkø så lenge som mulig.

Lenke til kommentar

Når man skal ringe bedrifter så ring dem så tidlig som mulig, og ikke når alle andre slutter på skole/jobb. Telefonkø avhenger av hvilken dag og tiden på døgnet du ringer. Det er neppe bedre å vente 3 uker på å få ordentlig svar på mail enn å vente 1 time og få løst saken over telefon.

Telefon er et mye mer effektivt verktøy enn mail. Bruk det!

Lenke til kommentar
Problemet er jo at det er utrolig vanskelig å få tak i Netshop. Har ikke prøvd å ringe selv, men andre som har det sier de må sitte i kø i lange tider, før de rett og slett må gi seg...

Vil helst utsette å sette av en time av dagen i telefonkø så lenge som mulig.

Hehe, klager på at det er vanskelig å få tak i de, men ringt det har du ikke prøvd?

Har ringt en del til Netshop, og igblant er det umulig å få tak i de, ihvertfall på 'sentral' nr deres. De burde virkelig sette opp noe ordentlig kø-system.

3 uker synes jeg ikke virker veldig mye. Venter fortsatt på en PC som ble sendt inn i starten av juni jeg... Masse purringer via telefon. Men, denne PC-en er ikke kjøpt hos Netshop, var kun et eksempel.

Lenke til kommentar
Når man skal ringe bedrifter så ring dem så tidlig som mulig, og ikke når alle andre slutter på skole/jobb.
Blir litt vanskelig når jeg er "en av dem", og må ringe på de tidspunktene. Vet du hvor lenge Netshop er tilgjengelig på telefon?

Hehe, klager på at det er vanskelig å få tak i de, men ringt det har du ikke prøvd?

Ringer aldri nettbutikker da jeg vil slippe å sitte i telefonkø, og de som oftest er veldig flinke til å svare på mail. Er åpenbart at når det er umulig å få tak i dem på mail, så er det ikke problemfritt å få tak i dem på telefon heller. Skal som sagt ringe dem på mandag, planen var egentlig å ringe dem i helga, men da hadde jeg besøk.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Trådstarter: Anbefaler at du kontakter ditt lokale forbrukerkontor her

http://forbrukerportalen.no/kontakt_fr

Det du gir uttrykk for ang. Netshop samsvarer forøvrig med mine erfaringer. Jeg vil for min del være forsiktig med å handle der igjen hvis det gjelder varer med risiko for mangel.

Hvorfor i all verden skal han ta kontakt med noe forbrukerkontor før han i det hele tatt har fått snakket med nettbutikken ?

Lenke til kommentar
Ser det er problematisk med Zepto og netshop.

Vi får håpe det ordner seg.

Akkurat her er det vel viktig å "holde tungen rett i munnen " for slik jeg har oppfattet det så lå problemene her når det gjaldt Zeptomaskiner solgt av andre enn Netshop,altså før Netsop overtok den norske delen av Zepto og ikke Zeptomaskiner som er solgt av Netshop.

Lenke til kommentar
Jeg slenger ballen tilbake.

Er det vanlig å opprettet tråder på et forum før man har ringt til butikken for å oppklare problemet? Er det vanlig å vente i 3 uker før man ringer butikken?

Dersom det på nettsidene til nettbutikken står at man kan sende epost til dem, så må man kunne forvente at de svarer på den. Epost er overlegent telefon når det kommer til dokumentasjon på hva som er blitt sagt og lovet, og er derfor foretrukket som kommunikasjonsmåte ved reklamasjoner.

Ørjan...

Lenke til kommentar
Dersom det på nettsidene til nettbutikken står at man kan sende epost til dem, så må man kunne forvente at de svarer på den. Epost er overlegent telefon når det kommer til dokumentasjon på hva som er blitt sagt og lovet, og er derfor foretrukket som kommunikasjonsmåte ved reklamasjoner.

Det betyr ikke at man skal vente i 3 uker på å ringe butikken for å høre med dem hvordan det går med returen og hvorfor de ikke svarer på mail. Når butikker oppgir både telefonnummer og mail for å oppnå kontakt må man også regne med at kundene er fornuftige nok til å benytte den andre kommunikasjonsformen når den første ikke fungerer.

Det er mer effektivt å ringe enn å lage en forumtråd (selv om det kan være ganske effektivt og henge ut webshopper på dette forumet).

Lenke til kommentar

Ringte netshop nå nettopp. Kom gjennom etter ca 10min med whine fra en damestemme som ville ha meg til å bruke alt annet enn telefon for å få hjelp. Snakket først med en kar, der jeg sa hva problemet var. Ble så sendt videre til en annen, der vi diskuterte problemet, etter litt venting fikk jeg vite at etter over tre uker var den ikke en gang sett på. Siden dette haster ba jeg da om låne-PC-en jeg da har krav på. Låne-pc hadde de ikke, så for å unngå å måtte gi meg pengene tilbake ble det fort fart på sakene. Han tok direkte kontakt med tekniker, og han skal nå se på PC-en i morgen. Ifølge han skulle han klare å få både fikset og sendt PC-en samme dag. =)

Ser altså ut til å ordne seg, men kan ikke si meg helt fornøyd. Når det er en feil som er såpass lett å fikse, så synes jeg det er merkelig at det tar dem over tre uker før de en gang ser på den. Mtp at det gikk fra "nei, den ligger fortsatt og venter" til "den skal bli fikset og sendes i morgen" på bare ett minutt, så tviler jeg på at de kan ha hatt det SÅ utrolig travelt. Skal la det gå for denne gang siden det ble fikset seg så fort til slutt, men vil nok ikke handle der igjen før jeg de får fikset kommunikasjonsproblemene. God kommunikasjon og service har alltid vært grunnen til å velge netshop for min del.

Lenke til kommentar

Meget sannsynlig så har de noen uker servicekø fra varene kommer inn til de blir sjekket.

Om en kunde ønsker å heve osv, så er det veldig enkelt å plukke varene ut av køen for raskere fiks :).

Uansett, du har ikke nødvendigvis krav på heving når 3 uker er passert, 4-5, så tenker jeg vi snakker mer hevingskrav ja. Men fint det ser ut til å ordne seg :)

Lenke til kommentar

Du har ikke krav på lånepc. Du har krav på låneprodukt dersom det ikke medfører urimelige kostnader for selger.

Det er en vurderingssak, og tolkningssak :).

Jeg har registrert at som hovedregel så får man ikke utlånsprodukter fra nettbutikker. Jeg mener dette er litt feil, men de tolker vel det slik at å sende varer tur retur til kunde osv er urimelige kostnader - jeg har ikke sett noen avgjørelser ang slik låneproduktpraksis i forbrukertvistutvalget.

Lenke til kommentar
Ringte netshop nå nettopp. Kom gjennom etter ca 10min med whine fra en damestemme som ville ha meg til å bruke alt annet enn telefon for å få hjelp. Snakket først med en kar, der jeg sa hva problemet var. Ble så sendt videre til en annen, der vi diskuterte problemet, etter litt venting fikk jeg vite at etter over tre uker var den ikke en gang sett på. Siden dette haster ba jeg da om låne-PC-en jeg da har krav på. Låne-pc hadde de ikke, så for å unngå å måtte gi meg pengene tilbake ble det fort fart på sakene. Han tok direkte kontakt med tekniker, og han skal nå se på PC-en i morgen. Ifølge han skulle han klare å få både fikset og sendt PC-en samme dag. =)

Ser altså ut til å ordne seg, men kan ikke si meg helt fornøyd. Når det er en feil som er såpass lett å fikse, så synes jeg det er merkelig at det tar dem over tre uker før de en gang ser på den. Mtp at det gikk fra "nei, den ligger fortsatt og venter" til "den skal bli fikset og sendes i morgen" på bare ett minutt, så tviler jeg på at de kan ha hatt det SÅ utrolig travelt. Skal la det gå for denne gang siden det ble fikset seg så fort til slutt, men vil nok ikke handle der igjen før jeg de får fikset kommunikasjonsproblemene. God kommunikasjon og service har alltid vært grunnen til å velge netshop for min del.

Litt lang tid ja,men det viser vel bare at en bør ringe å purre etter en uke eller to så ordner det seg,for det er sikkert en del rep som skal gjøres hver dag,ikke minst siden levrandørene leverer svært ymse kvalitet,dette fører til flere rep som da butikken får slite med.

Lenke til kommentar

Det ser ikke ut til at de får reparert den, for det virker som om de bygger ny. Det legger seg masse ordre på ting som hører til PC-en, f.eks hovedkort og cpu. Det som derimot uroer meg, er at de på netshop ikke kan se disse ordrene, og cpuen som ligger der er C2D 7100, mens jeg bestilte med 7300. Ser ikke ut til at de har denne lenger. 7100 er dårligere enn 7300, og om jeg hadde kjøpt den med 7100 ville jeg spart ca 500. Kan de virkelig gjøre det? Det er jo ikke PC-en jeg kjøpte, kjipt om JEG må betale for at jeg fikk en pc med feil. Om dette faktisk stemmer må jeg si meg drit lei. Har ringt og spurt, men supportavdelingen visste ingenting.

Om dette stemmer, begynner det ikke å bli litt vel urimelig her? Jeg sender inn en pc med feil på, og må sende den tilbake. Dette tar tre uker, og når jeg endelig tror det løser seg så får jeg en dårligere pc enn den jeg bestilte. Dette kan de vel ikke gjøre? Om det ikke er den samme så skal den da være bedre eller tilsvarende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...