Gå til innhold

Ny gaming pc, 23 laken, har jeg valgt riktige komp.?

Anbefalte innlegg

Hei, har nå tenkt å kjøpe meg en ny pc.. prøvd å lese meg til litt kunnskap, og nå har jeg et budsjett som er litt høyere, fant ut at jeg oppgraderte lista litt, så prøver igjen :p

Noen komponenter dere anbefaler mer enn de jeg har valgt? setter pris på alle svar :D

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...62-97CBB24426B2

Glemte og si at jeg har kabinett og dvd-brenner :p

Endret av jibber89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må du ha 2 skjermer?

Jeg ville heller ha valgt en 22" eller 24" skjerm istedet for to 20" (f.eks. Samsung 226BW/CW eller 245B).

Og jeg ville heller ha tatt ett 8800 GTX eller Ultra istedet for 2 stk GTS (litt rimeligere også, enn 2 GTS).

Ville da også ha byttet ut NorthQ 1000 wattern med f.eks. en Corsair 620W.

Men det er bare min tankegang, kan hende du må ha 2 skjermer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Skal du bruke SLI på de to skjermkortene, ville jeg ha valgt et annet hovedkort, siden Intel sine chipsett ikke støtter SLI, eller nVidia sine drivere ikke støtter Intel chipsett er vel riktigere å si.

Nå er det mulig og få SLI på intel chipset, men det krever modifiserte drivere. Og det vil heller ikke fungere på p965 og p35 chipsetene siden der er den ene PCI-e 16X porten elektrisk sett en 4x port. Og de som jeg vet har prøvd det har endt opp med dårlig fps. Men det skulle fungere fint på 975x der de to portene er 8X når en bruker to skjermkort. Eller på x38 der en får såkalt 32bit SLI (begge portene kjører 16x). Men dette er med modifiserte drivere. Orginalt så får en crossfire på de hovedkortene...

EDIT: Da runda jeg 1300 poster...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Må du ha 2 skjermer?

Jeg ville heller ha valgt en 22" eller 24" skjerm istedet for to 20" (f.eks. Samsung 226BW/CW eller 245B).

Og jeg ville heller ha tatt ett 8800 GTX eller Ultra istedet for 2 stk GTS (litt rimeligere også, enn 2 GTS).

Ville da også ha byttet ut NorthQ 1000 wattern med f.eks. en Corsair 620W.

Men det er bare min tankegang, kan hende du må ha 2 skjermer?

Helt enig! Kunne ikke sagt det bedre... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...