Gå til innhold

Den store Asus C90 tråden

vestlia

Anbefalte innlegg

Sorry at jeg ikke fikk svart før, men du skal gjøre som du har skrevet opp. Og da skal man altså trykke på innstallasjons fila inni mappa med den extracta 169.09 driveren! Er det ikke bare en setup fil der?

(har dessverre ikke anledning til å sjekke det spesifikke navnet nå, men det kan fikses når jeg kommer hjem, hvis du ikke finner den selv) ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Basically it's a 3-step process:

1. Download driver, double click and select extract,

2. Download modded INF and replace original INF in extracted folder,

3. Install & reboot.

på punkt 3,hva heter filen, og hvordan ikon skal jeg trykke på for å innstalere?

Vestlia, msn?

"setup.exe" kanskje?

hm, er ikke det litt rart at g1s for mer i 3dmark06 når den har svakere CPU. her

mye bedre skjermkort i g1s vettu!

Vestlia, eller andre som har innstalert 169.09 for bærbare

Du har innstalert ny skjermkortdriver fra lap2go eller noe sånt. Avinstalerte du den gamle driveren først da eller?

Jeg kjører 169.21 for bærbare, lastet ned fra laptopvideo2go.com.. jeg måtte avinstallere den gamle før, reboota, installerte ny driver og reboota igjen.. fungerer utmerket =)

Lenke til kommentar

Fila du skal bruke heter "setup", og har det faste installasjons ikonet :thumbup:

Driveren fungerer topp den, i alle fall til mitt bruk ;)

Og helt riktig thomasSim87, G1S har 256 ddr2 (om jeg ikke husker helt feil) noe som er kraftigere enn det som er i C90. Man kan dog sette inn et tilsvarende i C90, men dette er muligens en dyrere løsning... Vi får bare vente å se om det kommer et graftigere til C90 etterhvert (noe asus har lovet), og da vil den nok yte ganske mye bedre i 3DMark :D

Lenke til kommentar

quote]

Jeg kjører 169.21 for bærbare, lastet ned fra laptopvideo2go.com.. jeg måtte avinstallere den gamle før, reboota, installerte ny driver og reboota igjen.. fungerer utmerket =)

Kan du forklare meg litt hvordan du avinnstalerte?

Jeg har extracta modded inf filene. Kan legge ved noen bilder

Har jeg gjort alt rett her?

Hva er eventuelt neste steg?

Hvordan kan man se om man er ferdig?

post-141315-1198234913_thumb.jpg

post-141315-1198234927_thumb.jpg

post-141315-1198234938_thumb.jpg

post-141315-1198234952_thumb.jpg

post-141315-1198234963_thumb.jpg

Endret av bengtostnes
Lenke til kommentar

Jeg har 169.04 driveren, og avinstallerte ikke noe, før jeg innstallerte denne. Eneste jeg måtte gjøre var å modde inf fila, og deretter innstallere.

Får å sjekke om du har gjort det riktig ka du gå på Nvidia kontrollpanel, deretter hjelp knappen oppe på linja, så trykker du systeminformasjon. Der skal det da stå hvilken versjon du har :thumbup:

Lenke til kommentar

Du avinstallerer ved å gå inn i "kontrollpanel-->avinstaller et program" også heter vel det du skal avinstallere "nvidia drivers"..

Du extracter videodriverne, også legger du den modda fila i drivermappa og overskriver den gamle inf fila.. deretter dobbeltklikker du på "setup.exe".. Værre er det ikke =)

Jeg har 169.04 driveren, og avinstallerte ikke noe, før jeg innstallerte denne. Eneste jeg måtte gjøre var å modde inf fila, og deretter innstallere.

Får å sjekke om du har gjort det riktig ka du gå på Nvidia kontrollpanel, deretter hjelp knappen oppe på linja, så trykker du systeminformasjon. Der skal det da stå hvilken versjon du har :thumbup:

Kan også bare gå inn her også henter nvidia driverinfo automatisk =)

http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx?lang=en-us

Lenke til kommentar
Fikk innstalert den nye driveren. Og gikk fra 4,7 til 4,8 i grafikkytelse for aero?, og har ikke hadd lægg i spill jeg før hadde det i.

Spiller da NFS prostreet, COD4, BF2, Ghost recon 2 på ganske så høye innstilinger. :D:D

4,8? jeg har jo 5,9 med mitt 8600gt kort..

edit: gleeeem det.. er jo c90 tråden detta :p haha.. da har jo det 8600gt ddr2 minne..

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Virker som om thomas er en liten G1S fanboy, eller hva?

Får inntrykk av at det eneste han har gjort i denne tråden (bortsett fra å hjelpe litt med drivere) er å skryte om skjermkortet i hannes G1S (8600GTM 256mb GDDR3)...Gleder meg til dagen jeg kjøper nytt kort til min Asus C90S selv om jeg kanskje må bestille ifra statene, og hans G1S er utdatert som en gammel Compaq maskin...

og Thomas, det har ikke falt deg inn at det kanskje har noe å si at 8600GTM kortet som er i Asus C90'en har 512MB mens 8600GTM med gddr3 har 256mb? væll, kort forklart. så er det viktig med mange MB på skjermkortet når du skal kjøre med høy oppløsning, ellers er det best med GDDR3 og halvparten så mange MB. det skal jeg ærlig innrømme, fordi jeg ikke er en liten innskrumpet fanboy...

vell, dette kan kanskje virke som et personlig angrep mot Thomas, men som 13 åringer flest driter jeg i det ;)

neida, sorry Thomas hvis du føler deg såret... :)

Lenke til kommentar

Når du får oppgradert skjermkortet ditt i C90'en så har jeg allerede solgt min G1S og kjøpt noe bedre :p Fanboy? nei.. men er fornøyd med at man kan få en såpass bra pc til kun 10 500kr.. Dessuten bruker jeg den omtrent ikke.. kun til avspilling av hd-dvd! Bruker min stasjonære til resten..

Lenke til kommentar

Hmm, så du har gått til innkjøp av en bærbar pc til 10k som du bare bruker til HD-DVD avspilling, og nesten ikke noe annet (for det bruker du den stasjonære til). Det hadde vel kanskje lønnt seg å kjøpe en bærbar til 2k isteden, og en HD-DVD spiller (som gir klarere bilder en pcen) til 4k? Hadde i alle fall spart noen tusen på det...

Men forstår hva du mener ja, en bra pc G1S :thumbup: Men det vi mener er at vi kommer til å tjene på det økonomisk (mest sannsynelig) i og med at en nu GPU kommer til å koste rundt 2-3k kanskje, og det blir billigere enn en ny pc!

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg endelig olgt den stasjonære, så da blir nok asus'en brukt litt mer =) har bare brukt den til å bli ferdig med Crysis og spille av hd-dvd hittil.. Crysis klarer den glatt på medium, noe som holder i massevis for min del =) Men den blir nok byttet ut nærmere sommeren for å ikke tape for mye penger!

Sånn btw: Elkjøp selger en Toshiba HD-DVD spiller med 5 hd-dvd filmer for 2k nå! ;)

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

La inn bestilling på en asus c90s jeg også, må si jeg er litt spent! Blir min første bærbar, håper det ikke er skuffende. Stiller meg litt skeptisk til at den kommer med Vista, har ikke akkurat gode erfaringer med "nye" windows løsninger, men håper den dekker behovet mitt, specsn så jo grei ut i forhold til prisen :)

Edit: Oi, bump :blush:

Endret av sparuten
Lenke til kommentar

Har også c90s og er stort sett fornøyd. Men som noen andre her er jeg plaget med sporadiske bluescreen :thumbdown:

Og jeg lurer på om det er noen som har blitt fått den bort etter at de oppgraderte drivere? Har selv ikke oppgradert noen drivere da jeg er ganske noobish på sånt og helt vil la være hvis det er mulig...

P.S godt å sa at det er flere i min situasjon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...