vestlia Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Generelt Asus C90 er en av de første laptopene der du kan skifte ut mange av komponentene (en såkalt "barebone"). C90 er også en av de første som har satt inn en CPU like kraftig som i en stasjoner pc. Jeg har nå hatt denne pc`en i et par dager, og synes den er helt topp. Hadde et par ting som ikke virka helti starten, men det løste seg med drivere fra hjemmesida til Asus. Jeg har dessverre ikke hatt anledning til å spille de mest "krevende" spillene på den, men har kjørt AoE 3 på max grafikk og full oppløsning, og da var ikke lydnivået spesielt høyt. Den kjører også The Witcher og C & C 3 på High, noe jeg er godt fornøyd med Her er spesifikasjonene: Info. *Plattformteknologi: Intel Centrino Duo *Systemtype: Notebook *Innebygde enheter: Trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne *Innebygd sikkerhet: Fingeravtrykksleser *Bredde: 36.7 cm *Dybde: 26.8 cm *Høyde: 4.4 cm *Vekt: 3.1 kg Prosessor *Prosessor: Intel Core 2 Duo E6600 / 2.4 GHz *Multi-Core-teknologi Dual-Core *64-bits databehandling: Ja *Databusshastighet: 1066 MHz *Brikkesett type: Intel 945G Express Cache-minne *Type: L2 Cache *Installert Størrelse: 4 MB RAM *Installert størrelse 2 GB / 3 GB (maks.) *Teknologi DDR II SDRAM - 800 MHz *Konfigurasjonsfunksjoner 2 x 1 GB Diskkontroller *Type Serial ATA *Serielt ATA-grensesnitt Serial ATA-150 Lager *Harddisk 160 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm *Optisk lagring *Type: DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM *Kortleser *Type: 8 i 1-kortleser *Støttede flashminnekort: SD Memory Card, Memory Stick, Memory Stick PRO, MultiMediaCard, Memory Stick Duo, * xD-Picture Card, miniSD Skjerm *Skjermtype 15.4" TFT aktiv matrise *Maks. oppløsning ( WSXGA+ ) *Bredskjerm: Ja *Egenskaper: Blendende glans Video *Grafisk prosessor / leverandør NVIDIA GeForce 8600M GT *Videominne: DDR II SDRAM - 512 MB Lyd *Lydutgang: Lydkort *Lydinngang: Mikrofon Notebook-kamera *Kameratype: Integrert *Sensoroppløsning: 2 megapiksler *Kamerafunksjoner: Autofokus Ekspansjon / Tilkoplinger *Totalt antall (frie) ekspansjonsspor 2 ( 0 ) x minne *1 ( 1 ) x ExpressCard *Grensesnitt 1 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45 *1 x modem - telefonlinje - RJ-11 *3 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A *1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) *1 x skjerm/video - video/S-videoutgangskombinasjon *1 x IEEE 1394 (FireWire) *1 x skjerm/video - HDMI *1 x lyd - SPDIF utgang/hodetelefoner *1 x Lagring - eSATA *1 x TV-antenne - MCX *1 x mikrofon - inngang - minijack 3,5 mm Diverse *Tilleggsutstyr inkludert Bæreveske, optisk mus *Strømforsyning *Strøminnretning: Ekstern *Påkrevd nettspenning: AC 120/230 V ( 50/60 Hz ) *Bluetooth Batteri *Teknologi: 6-cellers litiumion *Installert antall: 1 *Kapasitet: 4800 mAh Operativsystem / Programvare *OS: Microsoft Windows Vista Home Premium *Programvare: Drivers & Utilities, Nero 7 Essentials Grunner for å kjøpe Det som gjorde det avgjørende for meg å kjøpe denne pc`en er at den er ganske kraftig, portabel (i alle fall mer enn en 17") og at den har gode oppgraderingsmuligheter. På notebookreiew er det mange som prater om at det skal komme 8800 kort til denne, og noen tror til og med at 9000 serien skal ha mulighet inni denne maskinen. Mange mener at kortene blir for store og lager for mye varme, men det vil tiden vise. Det skal også være muligheter for å sette inn HD-DVD eller Blu-ray drev inni denne. Ytelse og Turbogear Jeg har kjørt en 3DMark test, der jeg fikk 3443 i resultat. Mer enn dette var ikke ventet, pga. at GPU en ikke er kraftig nok. Legger ut bildet med de forskjellige resultatene: Siden C90 har en såpass kraftig CPU, kommer den også med en programvare som heter Asus Turbogear. Den har forskjellige moduser der du kan øke og minske ytelsen: Bilder Presentasjon av C90 Jeg kom på at man også får en presentasjon av C90 med på dataen, og denne kan spilles av i Macromedia Flash Player 8, det gikk visst ikke ann å legge denne her, så send meg en PM, så skal jeg prøve å få sendt den til deg Endret 18. mars 2008 av vestlia Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 maskinen ser veldig flott ut, men hva er det som stikker ut der bak? viftegreiene? Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Ja, det som stikker ut bak er vifta. Tror CPU en trenger så mye kjøling at de har montert de greia bakerst Ser jækla stygt ut, men man blir vant til det Lenke til kommentar
olip92 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Veldig bra jobba dette her, gode bilder vurderer sterkt å kjøpe asus c90, men har den gode hurig knapper til å justere lyd, skifte sanger og sånt? Lager denne maskinen mye lyd pga. den store vifta? virker TV-antenna? er batteri levetiden god? Fikk du med bagg og mus(har du bilder av det)? Litt mange spørsmål på engang men håper du svarer si i fra når du har prøvd mer krevende spill igjen veldig bra jobbet Endret 15. oktober 2007 av olip92 Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Sorry at jeg ikke fikk svart før nå, men kom ikke hjem før! For å justere lyden bruker man Fn knappen, samtidig som F10-F12. Den har ikke hurtigknapper for å skifte sang, men dette kan vel kanskje settes til en spesiell knapp ved hjelp av musikk programmet? Maskinen lager endel lyd på overklokkingsmodus (ganske høy lyd faktisk), mens på gaming mode og standard mode er den endel stillere. Batterymode er da best, siden du nesten ikke hører støy med den modusen. TV-Antenne veit jeg rett å slett ikke om er innebygd, isåfal har jeg dessverre ikke fått prøvd den ut. Batteri levetiden har noen sagt kan være opptil 2timer, men selv har jeg bare fått til 1t 25min med minimums lysstyrke og batterymode. Har enda ikke fått brukt maskinen til noe særlig krevende spill, siden jeg spiller mest strategi for tiden, men skal i alle fall prøve Settlers 6, og kan komme med tilbakemelding hvordan det fungerer. Jeg fikk med bæreveske og mus, ja PS: Lagt til bilder over! Får de heller ikke til å stå helt riktig, så bare å komme med tips for å fixe oppstillinga og gjøre tråden finere. Endret 15. oktober 2007 av vestlia Lenke til kommentar
Bengt2 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Bra insj til tråd, bestilte den selv for 5 min siden. Gleder meg som faen nå, blir å få tia i førstegangstjenesten til å flyge avgårde Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Denne PC-en høres ganske bra ut, kunne du fortelle meg fordeler og ulemper med den? Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Fordeler: -deler kan lett byttes uk, kraftig Ulemper: -Desktop CPU lager mye varme ? Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Ganske bra oppsummert av nikossr. Skal være veldig lett å bytte komponenter, og om det da kommer 8800 GPU, så blir jo det topp å spille med. CPU en er veldig kraftig, men tar mye batteri. Så minuset er vel kanskje at den bråker litt når den arbeider veldig mye/hardt Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 aha takk for svaret =) Lenke til kommentar
maets Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Ganske bra oppsummert av nikossr. Skal være veldig lett å bytte komponenter, og om det da kommer 8800 GPU, så blir jo det topp å spille med. CPU en er veldig kraftig, men tar mye batteri. Så minuset er vel kanskje at den bråker litt når den arbeider veldig mye/hardt Vil først si til deg vestlia: veldig bra og mye god informasjon angående Asus C90 Men over til det med 8800 og 9000 serien til Nvidia. Dette tror jeg kommer til å bli et problem angående den fysiske størrelsen på kortene. Vet at C90 lover at det skal være mulig, men er ikke særlig optimistisk. Endret 18. oktober 2007 av maets Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hvor mye koster Asus C90? Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 runft 12000kroner Oh grei pris da =) Lenke til kommentar
Howard Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hvor mye koster Asus C90? Sjekk ut prisguiden Lenke til kommentar
Bengt2 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 betalte 11300 for min maskin hos milrab.no. Men lurer på et par ting. når jeg spiller hender det ofte at maskinen slutter spillet og går tilbake til windows. det kommer opp en read-me lignende fil som det står noe greier på, står blandt annet noe slikt: out of memory? Skal ta print screen neste gang det skjer. så har jeg også fått noen bluescreen. Har kjørt recovery cd-en, men det hjalp ikke så mye. Fikk også bluescreen engang jeg satte maskinen i sovemodus, og trykte tilbake i windows fort. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Jeg har egentlig ikke hatt så mange problemer, men jeg anbefaler deg å innstallere noen an de nyeste driverene herfra: http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us Jeg hadde blant annet problemer med kameraet og bluetooth, men dette lot seg hjelpe med nye drivere. Jeg hadde også et par problemer med The Witcher med de grafikk kort driverene jeg hadde (da spillet gikk ut til windows), innstallerte en ny driver, noe som gjør at jeg får spille 1t istedenfor 15min Den nye driven kan du finne her: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=15825 Og en tråd om den her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=854600&hl= EDIT: Den nye 3DMark 06 scoren med ny driver var 3709, altså 300poeng bedre Endret 12. november 2007 av vestlia Lenke til kommentar
Axl1994 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 bestilte min i på torsdag fra amentio, men den er fortsatt i kristiansand :/.... men gleder meg til jeg får den Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Hehe, bare å glede seg, for det er en bra data Du har vel samme konfigurasjoner da? Eller fikk du bytta ut noen komponenter? (grunnen til at jeg spør er at jeg spurte om jeg kunne bytte ut hdd, men fikk ikke dette) Lenke til kommentar
Bengt2 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 da har jeg sendt inn maskinen min. Etter noen telefoner til milrab.no fant de ut at jeg skulle sende den tilbake som en DOA (dead on arrival). Var bare plaget med den maskinen. I tillegg til problemer nevnt tidligere sluttet cd-romen å løse seg ut, komblåskjermer i hytt og pine, den var ikke inntrisert i å spille, og det lille dekslet midt på maskinen forran var løst og lå inni maskinen en eller annen plass. Gleder meg bare til ny maskin kommer :D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå