Gå til innhold

Omtale av Enemy Territory: Quake Wars (PC)


Anbefalte innlegg

Bioshock støtter ikke SM 2.0b. SM 3.0 er nødvendig, så X800 og X850 er de raskeste kortene som ikke kan kjøre spillet. Ingen driver vil fikse på dette. Man får da enten håpe på en patch fra Take2/Irrational eller sette sin lit til tredjepartsmodifikasjoner. Det finnes noen som jobber med en shadermod for Bioshock ala Oldblivion.

 

Dette er forøvrig ikke et problem for Enemy Territory: Quake Wars. Minstekravet her er såpass lavt som et GeForce 5700.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La meg få presisere:

 

Det står eksplisitt i teksten at dette er oppfølgeren til Enemy Territory, Freeware-versjonen som kom med base i Wolfenstein-spillet.

Ja, som ren fakta, bare for å ha det ute av verden, liksom. Og det er den eneste gangen du nevner grunnlaget som dette spillet er bygd på.

 

Jeg er helt enig med det Tjohei sier om at DICE og Splash Damage har inspirert hverandre, men det å si at Quake Wars: Enemy Territory ikke henter inspirasjon fra Battlefield, synes jeg blir noe smånaivt.

Jeg har heller aldri sagt at Quake Wars ikke henter inspirasjon fra Battlefield.

 

Hvem spillet sammenlignes med har overhodet ingenting å si for bedømmelsen. Jeg bruker aktivt Battlefield-spillene til sammenligning for disse har en langt større brukerbase enn Enemy Territory, og de som ikke har spilt sistnevnte får en større forståelse av hvordan Quake Wars fungerer.

Og det er helt greit. I utsagn som:

Splash Damage har til dels tatt fokuset vekk fra den evige kampen om flaggene slik vi kjenner den fra Battlefield-spillene, og implementert en kampanjemodus.
og
Muligheten for å dele inn i lag føles ikke like helhjertet som i eksempelvis Battlefield 2. Det er heller ingen mulighet for en kommandant som kan koordinere styrkene.

er det gode sammenlikninger som denne store basen kan lage relasjoner til.

 

Men vi reagerer på at du starter med "tyll det inn i Battlefield-drakten", fortsetter med:

Det er overraskende få som har forsøkt å kopiere den karakteristiske og veldesignede strukturen som du finner i Digital Illusions Battlefield-serie.

og så prøver å si at QW ikke er en kopi av Battlefield likevel. Her tar du utgangspunkt i Battlefield, at alt gameplayet skal komme fra Battlefield og at utvikleren har sitti og spillt Battlefield og tenkt, "Dette kunne vært kult med Quake-setting". Hvorfor heller ikke ta utgangspunkt i der gameplay'et kommer fra, og sammenlikne med Battlefield? :roll: Måten du gjør det på pisser på den fantastiske arven som Return to Castle Wolfenstein er.

Lenke til kommentar
Bioshock støtter ikke SM 2.0b. SM 3.0 er nødvendig, så X800 og X850 er de raskeste kortene som ikke kan kjøre spillet. Ingen driver vil fikse på dette. Man får da enten håpe på en patch fra Take2/Irrational eller sette sin lit til tredjepartsmodifikasjoner. Det finnes noen som jobber med en shadermod for Bioshock ala Oldblivion.

 

Dette er forøvrig ikke et problem for Enemy Territory: Quake Wars. Minstekravet her er såpass lavt som et GeForce 5700.

Ja, jeg kjøpte jo nå spillet uten å sjekke hw-krav :p

Søkte og søkte på forumet dems og fant til slutt ut at betaen sier:

 

-=MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS=-

 

These specifications do not represent the final hardware requirements for Enemy Territory: Quake Wars. Development is ongoing and support for a much wider range of hardware is expected for the game's final release.

 

SOFTWARE REQUIREMENTS:

Microsoft® Windows® XP/Vista (Windows 95/98/ME/2000 are unsupported)

Microsoft DirectX 9.0c (included)

 

HARDWARE REQUIREMENTS:

CPU: Intel® Pentium® 4 3.2 Ghz or AMD® Athlon XP 3200+ processor

RAM: 1GB RAM

VIDEO CARD: 128MB NVIDIA® Geforce 6600GT or ATI® Radeon® X800 (full list of supported chipsets below)

SOUND CARD: 100% DirectX 9.0c compatible sound card

HDD SPACE: 950MB of free hard drive space, plus 700MB for Windows swap file

INTERNET: Broadband connection and service required for full gameplay and downloads. Features may change without notice.

 

RECOMMENDED HARDWARE REQUIREMENTS:

CPU: Intel® Pentium® 4 3.4 Ghz or AMD® Athlon XP 3500+ processor

RAM: 1GB RAM

VIDEO CARD: 256MB NVIDIA® Geforce 6800GT or ATI® Radeon® X850 (full list of supported chipsets below)

SOUND CARD: 100% DirectX 9.0c compatible sound card

HDD SPACE: 950MB of free hard drive space, plus 700MB for Windows swap file

INTERNET: Broadband connection and service required for full gameplay and downloads. Features may change without notice.

 

SUPPORTED VIDEO CHIPSETS*:

NVIDIA Geforce 6 Series (6600GT or higher)

NVIDIA Geforce 7 Series

NVIDIA Geforce 8 Series

ATI Radeon X800 or higher

ATI Radeon X1600Pro or higher

 

Det likte jeg veldig bra, da min maskin er en 3.4ghz med 4gb ram og x800xt :p

Ville tro den final release krever litt mindre enn betaen (pleier jo å være sånn at de er mer optimaliserte).

 

Jeg vil helst ikke oppgradere før om ca 8 mnd, da jeg tror akkuratt nå er litt "teit" tid å kjøpe hardware på, som er utdatert om ikke så veldig lenge. Jada, vi kan jo si at det skjer hele tiden :p Men nå er vi rett før skillet, ikke rett etter skillet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...