R@ge Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Norge, de naives hjemland… Et land hvor det er naturlig å dele ut 150 millioner kr til 118 Pakistanske skoler, uten å ha noe styring i hvordan pengene brukes, og uten å stille krav til hva de faktisk brukes til… Norge, er et land hvor vi mangler 2,3 millioner lærebøker og et land hvor skolene forfaller i økende tempo uten at vi løfter så mye som et øyenbryn… Nå har vi altså donert millioner til koranskoler uten å vite om pengene har gått til å spre jihadistiske holdninger, og i ytterste konsekvens “betalt” for utdannelsen til neste generasjon Al-Qaida medlemmer… - Les hele artikkelen på www.sinna.no >> ADVARSEL: Språkbruken på denne bloggen kan være støtende. Endret 14. oktober 2007 av R@ge Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Problemet med demokrati er at alle partiene får adgang til å flytte penger... noe som resulterer i byråkrati og uhensiktsmessige tiltak som dette. Budsjettet blir så stort at man mister oversikt, det blir fullt av feilprioriteringer osv. Det er UTROLIG mye "fluff" som kan kuttes fra statsbudsjettet. Særlig ting som fungerer fullstendig mot sin hensikt, slik som dette. 150 millioner kroner kunne f.eks gi hver av de fattigste nordmenn 1500kr ekstra i året, som for dem tilsier en økning på disponibel inntekt på mange prosent. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 :O Hvorfor gir vi penger til skoler i pakistan i utgangspunktet? det er ikke humanitært, og det angår ikke oss på noen som helst måte.... Lenke til kommentar
cFc Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Pakistanere har en tendens til å sende ungene hjem på skole, og ettersom at disse er "like norske som meg og deg", dvs har statsborgerskap, så betaler regjeringen vistnok pakistan et vist beløp for disse. Idiotisk og naivt. Men sånn er jo Norge. Lenke til kommentar
Crex Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 alt dette er på grunn av den sossialistiske regjeringen som sitter nå!! sossialister ødelegger samfunnet. og skaper elendighet Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Når ble Politikk og Samfunn-forumet stedet for spredningen av og ingresser til blogger? Endret 14. oktober 2007 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Når ble Politikk og Samfunn-forumet stedet for spredningen av og ingresser til blogger? Forrige tirsdag. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 sossialister ødelegger samfunnet. og skaper elendighet Det var ikke før man begynte med diverse sosialiserte tiltak at menneskeheten steg ut av den totale elendigheten. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Når ble Politikk og Samfunn-forumet stedet for spredningen av og ingresser til blogger? Ja du kan så si... Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jihadistiske holdninger? Jihad-skoler? Jihad er hellig krigføring, noe ala korstogene i middelalderen. Disse skolene er helt vanlige skoler vil jeg tro, det står ikke "JIHAD" på døra. På den annen side er jeg imot denne slags støtte, jeg synes vi skal fikse skolene her til lands før vi begynner å sende støtte til andre land. Norge er gutten med et kilo smågodt som han deler ut til alle, men ikke beholder nok til seg selv. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 :O Hvorfor gir vi penger til skoler i pakistan i utgangspunktet? det er ikke humanitært, og det angår ikke oss på noen som helst måte.... Så vidt jeg har forstått så er støtten en del av et helhetlig prosjekt hvor man søker å støtte progressive tiltak i Pakistan. Disse skolene er altså blant disse tiltakene og skal i utgangspunktet være vanlige skoler åpne for jenter. Hvorvidt disse skolene er "jihad-skoler" eller ikke vet jeg ikke. Opposisjonen ved Venstre har påstått at dette er jihad-skoler, regjeringen påstår at det ikke er jihad-skoler. Jeg vet ikke. alt dette er på grunn av den sossialistiske regjeringen som sitter nå!! sossialister ødelegger samfunnet. og skaper elendighet Tiltaket ble forsåvidt igangsatt av den forrige regjeringen, som om jeg forstod det riktig den gang, var borgerlig. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Så vidt jeg har forstått så er støtten en del av et helhetlig prosjekt hvor man søker å støtte progressive tiltak i Pakistan. Disse skolene er altså blant disse tiltakene og skal i utgangspunktet være vanlige skoler åpne for jenter. Hvorvidt disse skolene er "jihad-skoler" eller ikke vet jeg ikke. Opposisjonen ved Venstre har påstått at dette er jihad-skoler, regjeringen påstår at det ikke er jihad-skoler. Jeg vet ikke. Nå er det strengt tatt kun noen få skoler i nord man setter søkelyset på i forbindelse med Jihadistiske holdninger, men det komiske er at Norge ikke kan påvirke hva pengene brukes til eller få noe igjen. Dette prosjektet er nærnmest å regne som en reklame spot, hvor budskapet er å forbedere forholdet til vår vestlige kultur. Det er ikke et konkret prosjekt liksom, vi bare gir vekk massevis av penger og tror at det skal forbedre noe annet en økonomien til de aktuelle skolene... I lys av at våre skoler sliter med bokmangel og forfall er det ganske utrolig at slike prosjekt i det hele tatt kan oppstå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå