zulo Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Har ordnet meg en tvpc som jeg har installert vista ultimate på. Skjermkortet er et nvidia 7800gs og jeg har installert den nyeste driveren. PC-en er koblet på skjermen med dvi kabel men dvi til hdmi kobling i ene enden slik at PC-en er koblet på hdmi1 inngangen på skjermen. Problemet er at jeg finner ikke rett oppløsning. Trodde at når jeg valgte 1280*720 oppløsning i PC-en så skulle det fylle hele skjermen perfekt? Men bildet blir for stort for skjermen uansett hvilken oppløsning jeg prøver meg på så er det alltid bildet litt for høyt så jeg ser ikke startmenyen. Er det noen her som har denne tvn og har klart å få riktig oppløsning? Er det noe jeg kan gjøre på tvn for at den skal stille seg riktig automatisk? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Du har en tv som ikke støtter pcsignal særlig godt dessverre. Rett oppløsning ut fra pcen er 1024x768 . Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvis du følger bruksanvisningen og bruker VGA så skal det funke. I bruksanvisningen står det vel også at TV-en ikke støtter PC på HDMI... Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Lurer på om du ikke har aktivert underscan i grafikkort-driverpanelet? Lenke til kommentar
zulo Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 jeg fikk det til..litt flaut det her men tvn sto ikke stilt på 16:9 den sto på wide så det var ikke så rart at bilde blei for stort hehe. Nå funker det perfekt med 1280*720 oppløsning i vista Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå