thorsheim Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Kjører for øyeblikket et Thermaltake miditower med 5 greie vifter, og min P4 2.53Ghz (northwood 533) på 2736Mhz med system clock på 144Mhz, system bus på 576Mhz. Thermaltake kjøler og vifte på cpu'en. 4-kanals Rheobus styrer 4 av totalt 6 vifter (inkl. cpu viften). CPU har temp på 26-27 grader når den 'hviler', og 37-38 grader etter å ha kjørt flatt jern i en time og to. Temperaturen er jo grei nok den, men jeg lurer på hvor langt opp jeg egentlig kan klare å klokke det hele før en eller flere deler begynner å stresse litt vel mye? Blir det cpu, hovedkort, eller minne som stryker først? Ellers konfig som oppgitt i signatur. Er interessert i å høre tips og erfaringer. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Du når vel ca 3 ghz, for å komme noe særlig over det vil nok prosessoren be om bedre kjøling. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 du vet ikke om du presser systemet før den kræsjer da er det på tide å klokke ned et hakk eller to seriøst.. hehe volt er det som ødelegger cpu/ram, så lenge du holder den på relativt lave nivåer er det bare å klokke opp til det kræsjer under burn-in-tester prosessoren min klarer 2880 på 1,65, sweetspot'n er på 2700 og 1,5 det er sinnsvakt mye kjøligere Lenke til kommentar
fanti Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 har også 2.53, og kjører den på 2.85.. men får helt crappy resultater i siosoft sandra.. noen fler som får det? eller er det bare meg ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå