bewire Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Hei, søkte på "GET og kabel" i dette forumet, men fant ikke noen tråder som ga svar på mine spørsmål: Jeg har en Samsung LE40M86. Forventer ikke perfekt bilde med 1080p, men ønsker å optimalisere innstillinger på både TV og GET-mottaker for å best mulig TV-bilde. 1. Noen som har erfaring med å bytte ut scart kabelen som følger med GET PVR ? Etter råd fra elektrobuikk kjøpte jeg meg en Monster Video 1 Flat Scart, men ser igen vesentlig endring. 2. Jeg satt opp GET-mottakeren til 16:9 istedenfor AV. Dette synes jeg ga bedre bilder. 4:3 sendinger vises da med svarte kanter på sidene (som vel er rikig for 4:3 ?). Mulig at bildene ser bedre ut fordi de ikke blir "blåst opp" ? Noen som har erfaring med dette ? AV skal la TV'en styre formatet. Jeg tror i utg.pkt TV min skal klare dette, men den skalerte opp bildene til å fylle hele skjermen med AV innsillingen på GET boksen. 3. På GET Support sa de at jeg kan prøve å endre instillinger for SCART for å finne ut hva som er best for meg. I menyen står det at signalet kan forsvinne hvis jeg endrer innstillingene. Noen som har prøvd dette ? 4. Kan siganlene i kabelnettet variere slik at bildet f.eks blir dårligere på kveldstid når flere ser på TV ? Jeg synes selv at kvaliteten varierer, men har tenkt at dette har med mottaren å gjøre. 5. Eventuelt noen som vet om "kjente feil" på GET-PVR mottaker ? 6. Litt off topic kanskje: Tenkte jeg skal skaffe meg en kalibreringsplate for innstillinger av både TV og Mottaker. Noen som har testet DVD-en fra Monster ? Evt. Er Digital Video Essentials bedre ? Endret 14. oktober 2007 av bewire Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 2: 16:9 er helt rett innstilling. La pvrboksen styre formatet. 3+1: Du skal endre innstillingene her, til RGB-signal. Dette, sammen med monster-scart vil gjøre forskjell . 4: Signalet kan variere i forhold til hva som blir sendt og i hva slags kvalitet. Dette har nok med hva som vises mer enn tidspunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå