Rivers Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Gjelder på disse produktene kjøpt mellom 1. oktober og 31. desember. EOS 400D kamerahus - kr560 EOS 40D kamerahus - kr560 EOS 5D kamerahus - kr1,600 EF 70-200mm f/2.8L IS USM - kr1,600 EF 70-200mm f/4L IS USM - kr1,200 EF 70-200mm f/2.8L USM - kr1,200 EF 24-70mm f/2.8L USM - kr1,110 EF 85mm f/1.2L II USM - kr790 EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - kr790 EF 17-40mm f/4L USM - kr790 EF 70-200mm f/4L USM - kr790 EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - kr640 EF 50mm f/1.2L USM - kr560 EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - kr480 EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - kr480 Speedlite 580EX II - kr400 EF 24-105mm f/4L IS USM - kr400 EF 100mm f/2.8 Macro USM - kr240 Macro Ring Lite MR-14EX - kr240 EF-S 60mm f/2.8 Macro USM - kr160 EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM - kr240 EF-A Standard mattskive (EOS 40D) - kr60 EF-S Mattskive for høy presisjon ved manuell fokusering (EOS 40D) - kr60 EF-D Mattskive med rutenett - kr60 http://canon2007promotions.onlinerebates.c...amp;view=promos Nå har jeg selvfølgelig allerede bestillt en 10-22 fra USA så da blir det ikke noe CB på den, men den blir litt billigere uansett Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 bah! kjøpt mitt kamera før 1. oktober. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Blir bare slit og mas med Cashback uansett. Når det tar tid før kundene får pengene, så er det butikken som får kjeften, og butikkene som gir inntrykk av dårlig service og mister en eller flere kunder. Hadde håpet vi kunne slippe dette uromomentet nå. Jeg har i stor grad sluttet å tipse kunder om Cashback, på bakgrunn av dette. Kjøper de et Canon produkt, så hender det jeg nevner det, men da er jo ikke Cashback, anbefalt av butikken, en grunn til valget. Om vi ikke anbefaler det, så er heller ikke vi på noen som helst måte ansvarlig for treghet i systemet eller andre feil. Om kundene finner det ut selv, helt topp, men da får de slite med det helt på egenhånd. Vi har riktignok en liten notis om det på websiden, men de fleste sjekker ikke nettsiden før de kommer til butikken uansett. Endret 14. oktober 2007 av Afseth Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Ikke vanskelig å forstå at dette ikke alltid er selgers beste venn. Passer bra for min del ihvertfall da jeg skal kjøpe et 40D nå. Lenke til kommentar
MightyTwin Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Nå fikk jeg plutselig veldig lyst på ei 70-200mm f/2.8 L USM. -MightyTwin. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Stor mulighet for at det blir en 17-40 på meg. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Blir bare slit og mas med Cashback uansett. Når det tar tid før kundene får pengene, så er det butikken som får kjeften, og butikkene som gir inntrykk av dårlig service og mister en eller flere kunder. Hadde håpet vi kunne slippe dette uromomentet nå. Jeg har i stor grad sluttet å tipse kunder om Cashback, på bakgrunn av dette. Kjøper de et Canon produkt, så hender det jeg nevner det, men da er jo ikke Cashback, anbefalt av butikken, en grunn til valget. Om vi ikke anbefaler det, så er heller ikke vi på noen som helst måte ansvarlig for treghet i systemet eller andre feil. Om kundene finner det ut selv, helt topp, men da får de slite med det helt på egenhånd. Vi har riktignok en liten notis om det på websiden, men de fleste sjekker ikke nettsiden før de kommer til butikken uansett. Synes det går greit så lenge man husker å oppgi IBAN bankontonummer, men man må jo ofte vente noen mnd'er..... For øvrig ikke noe nytt at du ikke liker Canon men du har jo dine grunner for det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 For øvrig ikke noe nytt at du ikke liker Canon men du har jo dine grunner for det.Unnskyld at jeg sier det, men det var et utsagn som går mer på person enn sak. Jeg har et Canon kompaktkamera (mitt andre), et Canon videokamera, en Canon printer og en Canon scanner. Liker derimot Panasonic bedre på videosiden og Nikon bedre på DSLR siden. Ja, også synes jeg de bruker feil metoder, men det går jo ikke på produktene. Merk også at jeg ikke kalte ordningern for Canon Cashback, men for Cashback. Og det er ikke bare Canon som har/hadde den ordningen. Lenke til kommentar
zorry Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Blir bare slit og mas med Cashback uansett. Når det tar tid før kundene får pengene, så er det butikken som får kjeften, og butikkene som gir inntrykk av dårlig service og mister en eller flere kunder. Hadde håpet vi kunne slippe dette uromomentet nå. Jeg har i stor grad sluttet å tipse kunder om Cashback, på bakgrunn av dette. Kjøper de et Canon produkt, så hender det jeg nevner det, men da er jo ikke Cashback, anbefalt av butikken, en grunn til valget. Om vi ikke anbefaler det, så er heller ikke vi på noen som helst måte ansvarlig for treghet i systemet eller andre feil. Om kundene finner det ut selv, helt topp, men da får de slite med det helt på egenhånd. Vi har riktignok en liten notis om det på websiden, men de fleste sjekker ikke nettsiden før de kommer til butikken uansett. Jeg er tilbøyelig til å oppfatte dette innlegget dithen at det er lite lurt å handle noe som helst hos dere. Du vil jo allikevel rutinemessig underslå opplysninger som kan komme meg som kunde tilgode... Det kan da vel ikke være så vanskelig å tipse om ordningen, samtidig som at du sier klart ifra at dette er Canons/Nikons eller hvem det nå er sitt eget opplegg og ikke noe butikken under noen omstendighet har noe ansvar for å følge opp? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Jeg er tilbøyelig til å oppfatte dette innlegget dithen at det er lite lurt å handle noe som helst hos dere. Du vil jo allikevel rutinemessig underslå opplysninger som kan komme meg som kunde tilgode... Det kan da vel ikke være så vanskelig å tipse om ordningen, samtidig som at du sier klart ifra at dette er Canons/Nikons eller hvem det nå er sitt eget opplegg og ikke noe butikken under noen omstendighet har noe ansvar for å følge opp? Hvorfor oppgi opplysninger for noe som bare skaper sure kunder å som gjør at kunder bytter butikk? Skjønner han godt jeg, ikke alle kunder som forstår at butikken ikke har noe med slikt å gjøre. Endret 14. oktober 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
zorry Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hvorfor oppgi opplysninger for noe som bare skaper sure kunder å som gjør at kunder bytter butikk? Skjønner han godt jeg, ikke alle kunder som forstår at butikken ikke har noe med slikt å gjøre. La meg se om jeg har oppfattet deg riktig: Du tror altså at når kunder får penger tilbake blir de sure og bytter butikk? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Sånn som jeg forstod Afseth så tror jeg det han mente var at de ikke brukte det som "Selling point". Regner nok med at kundene blir informert om det ved et eventuellt salg. Men jeg skjønner godt at de ikke skilter med Cashback som et salgsargument når det er Canon (eller en annen leverandør) som refunderer pengene. De ønsker jo selvsagt ikke å stå 'ansvarlig' for feil som kan oppstå fra leverandøren sin side (LES: Cashback ikke kommer inn på konto o.l.). Jeg synest også at Cashback er et tåpelig system, og at Canon kanskje heller kunne ha hatt et rett frem norsk salg i stedet for den amerikanske cashback/rebate løsningen. Men selvsagt, det er ikke alle som benytter seg av cashback/rebates og dermed tjener vel gjerne selskapet mer på å gjøre det slik. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
taylorm Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Eneste grunn jeg kan se at cannon bruker cashback-er at noen kunder ikke benytter seg av det av div. grunner slik som f.eks meg. Jeg satt og skulle fylle ut dette skjemaet på Pc-en kvelden før jeg skulle på langreise og fikk ikke tak i IBAN nummeret til banken min fordi dette står ikke på nettet. Og det endte opp med at tidsfristen løp ut for jeg kom hjem. For dem som ikke behersker eller har pc så er jo ordningen ubrukelig, dette er en sleip og lett gjennomskuelig teknikk som jeg tror på sikt skader Cannon som merke. Nikons kampanjer har jeg langt mer sans for, her får du et produkt med på kjøpet og ferdig med det. Dette er faktisk en medvirkende årsak til at jeg vurderer Nikon (300d+12-24+24-70+70-200) neste gang, Nikon er også bedre på ergonomisk utførelse i mine øyne, har også jevnere kvalitet på linser. Jeg har ikke utelukket 5D mkII (eller hva den skal hete), da en av de tingene jeg savner er vidvinkel og da er det bare cannon som har et FF apperat innen dette prisleiet. For mitt vedkommende er Cashback et negativt salgsargument da produsent skal spille på folks tilfeldige "svakheter" for å tene mer penger. Prisen burde vert satt ned tilsvarende ved kontante handler over disk. Da hadde både produsent og kunde spart seg masse bortkastet administrasjon,telefoner og IKKE MINST IRRRITASJONEN MED DET HELE SOM KUNDEN SITTER IGJENN MED NESTE GANG HAN SKAL HANDLE. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 taylorm: dei som ikkje har pc trenger vel heller ikkje DSLR, da kjøper man et analogt SLR. Og nikon har/hadde også denne cashback-greia, men av og til har dei andre greier også. synest det er heilt greitt at det er litt mykje styr med å få pengane eg, da blir det ferre som benytter seg av orninga og det blir meir til dei som gidd, til dømes meg Lenke til kommentar
andreash Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg er tilbøyelig til å oppfatte dette innlegget dithen at det er lite lurt å handle noe som helst hos dere. Du vil jo allikevel rutinemessig underslå opplysninger som kan komme meg som kunde tilgode... Det kan da vel ikke være så vanskelig å tipse om ordningen, samtidig som at du sier klart ifra at dette er Canons/Nikons eller hvem det nå er sitt eget opplegg og ikke noe butikken under noen omstendighet har noe ansvar for å følge opp? Selv om han ikke oppgir det så tipper jeg de ser det når det er klistret på selve esken til kameraet. Det Afseth mener med sure kunder er jo at de klager til butikken når cashback'en ikke dukker opp på en stund. Noe som butikken ikke har noe med i det hele tatt. Har full forståelse for at han ikke gjør det jeg. Andreas Lenke til kommentar
zorry Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Selv om han ikke oppgir det så tipper jeg de ser det når det er klistret på selve esken til kameraet.Det Afseth mener med sure kunder er jo at de klager til butikken når cashback'en ikke dukker opp på en stund. Noe som butikken ikke har noe med i det hele tatt. Har full forståelse for at han ikke gjør det jeg. Andreas Og jeg mener fremdeles at en nogenlunde talefør selger burde greie både å informere om at ordningen er Canons egen baby som butikken ikke har noe ansvar for og samtidig gi nok info om mulighetene slik at flest mulig greier å benytte seg av den. Hva slags selger er det som ikke ønsker å bruke en slik kampanje som selling point mon tro? Hvorfor surmuler Afseth over en ordning som han egentlig burde snu til noe positivt både for seg selv, butikken og kunden? Alle disse leddene burde jo ha fordeler når ordningen fungerer som den skal. Han og butikken får mer salg uten at de trenger å krympe marginene, mens kunden får et billigere produkt. Videre, når ordningen brukes som den gjør av Canon kan du være rimelig trygg på at den gir flere fornøyde kunder og ikke færre som Afseth påstår. Markedsavdelingen til Canon er jo omtrent det eneste avdelingen i firmaet som alle kan enes om at fungerer bra. (Nikongutta bruker dette riktignok som et argument mot Canon, men likevel...) Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ser heller ikke problemer med Cashback systemet. Man må gjøre (bitte)litt selv, men det bør ikke være et problem for de aller fleste. Fordelen med systemet er jo at bl.a. små butikker (uten gode avtaler med importøren) ikke skal brenne inne med utstyr de har betalt "full" pris for. Eksempel: En liten butikk tar inn 10 stk. EF 70-200 f4 IS til en gitt pris. De selger ikke mer enn 5 stk. før Canon setter igang en kampanje, dvs. utpris til butikk blir satt ned med 1000 kr. Hva skal den lille butikken gjøre da? Den har 5 stk. igjen som er kjøpt for 1000 kr mer enn det de kan kjøpe for nå. Sannsynligvis må de bite i det sure eplet, og selge de til kampanjepris, og kanskje ikke tjene noe som helst (eller også gå på et tap). Og så har vi butikken som ligger i en by/ tettsted uten konkurranse. De kjøper inn til lavere pris, men hopper elegant over kampanjen til Canon, og selger til full pris. Cashback er ikke noe perfekt system, men det sikrer ihvertfall at det er kundene som får rabatten, ikke andre ledd. En ting som kanskje hadde bedret systemet, er hvis Canon Norge hadde vært kontaktpunkt, ikke Irland. Når det gjelder informasjon om Cashback kampanjen (re. zorro/ Afseth), så hadde jeg satt pris på informasjon fra butikk ang. Cashback muligheten. Hadde vært rimelig sur hvis jeg hadde oversett dette. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 La meg se om jeg har oppfattet deg riktig:Du tror altså at når kunder får penger tilbake blir de sure og bytter butikk? Les det jeg skrev den gang til, og det Afseth skrev, så tror jeg du forstår Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Og jeg mener fremdeles at en nogenlunde talefør selger burde greie både å informere om at ordningen er Canons egen baby som butikken ikke har noe ansvar for og samtidig gi nok info om mulighetene slik at flest mulig greier å benytte seg av den. Hva slags selger er det som ikke ønsker å bruke en slik kampanje som selling point mon tro? Hvorfor surmuler Afseth over en ordning som han egentlig burde snu til noe positivt både for seg selv, butikken og kunden? Alle disse leddene burde jo ha fordeler når ordningen fungerer som den skal. Han og butikken får mer salg uten at de trenger å krympe marginene, mens kunden får et billigere produkt. Videre, når ordningen brukes som den gjør av Canon kan du være rimelig trygg på at den gir flere fornøyde kunder og ikke færre som Afseth påstår. Markedsavdelingen til Canon er jo omtrent det eneste avdelingen i firmaet som alle kan enes om at fungerer bra. (Nikongutta bruker dette riktignok som et argument mot Canon, men likevel...) Kloke ord. Jeg ville blitt mer misfornøyd om jeg hadde oversett kampanjen enn om betalingen ikke kom før etter tre måneder. (Men jeg skjønner også at det må være frustrerende for butikkene og få klager pga en ordning som ikke har noe med butikkene å gjøre. Det finnes alltid vanskelige kunder.) Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Eneste grunn jeg kan se at cannon bruker cashback-er at noen kunder ikke benytter seg av det av div. grunner slik som f.eks meg. Cashback og rabattkuponger er opplegg for å kunne ta maksimal pris fra flest mulig kunder. Man når både de som har mer penger enn tid, og de som har mer tid enn penger. Om man tar samme pris fra alle får man ikke solgt til de som har minst penger, og man kunne fått mer penger fra dem som ikke bryr seg om pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå