Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en min fryser seg etter bytting av kabinett :S

Anbefalte innlegg

Hei. Har problemer med PC-en fortiden. Det er når jeg bare sitter å loooker rundt på PC-en som på internett å hører på musikk så fucker PC-en seg helt :S Det vil si at allt slutter å funke på PC-en. Akkuratt som man trykker på pause! Den slutter å søke. Funker ikke å gjøre noe på¨tastaturet osv... Musikken stopper å alt.

Noen som vet hva detta her er?? PLZZZ...HJELP

Ja..bilde fryser seg fast. så må jeg skru av pc og på for å få den til i funke igjen.

Jeg fikk dette probleme etter jeg byttet kabinett!

• Kabinett:Thermaltake Soprano DX
  • Prossesor:AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHZ
  • Skjermkort: Gforce 7899GT

TRENGER HJELP FORT :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Løsne litt på hovedkortskruene. Kan være at hovedkortet står i spenn.

Sjekk også at du ikke har satt på ett avstandsstykke for mye.

Kjekket det nå. Trur ikke det var det heller. Men det finner jeg ut...Men når jeg bygde pc i det nye kabinett.

Da er det noe som heter: Case led connection. Da har man de lille ledningene som

• Power led
  • Power sw
  • H.D.D led
  • Reset sw
  • Spaker

Jeg trur jeg har satt noen av disse feil siden jeg aner ikke hvor en på de små greiene skal være. Har jo hvært fall satt den start knappen på riktig. Kan det ha noe med dette gjøre da kansje?

Lenke til kommentar
Kjekket det nå. Trur ikke det var det heller. Men det finner jeg ut...Men når jeg bygde pc i det nye kabinett.

Da er det noe som heter: Case led connection. Da har man de lille ledningene som

• Power led
  • Power sw
  • H.D.D led
  • Reset sw
  • Spaker

Jeg trur jeg har satt noen av disse feil siden jeg aner ikke hvor en på de små greiene skal være. Har jo hvært fall satt den start knappen på riktig. Kan det ha noe med dette gjøre da kansje?

De der skal vell ikke ha noe å si så lenge Power sw er koblet (på knappen) Reset sw er en kjekk knapp å ha den også, men speaker, hdd led, power led skal ikke ha noe å si. Har selv ikke de koblet til grunnet latskap.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har testa ut alt dere har skrivd å ingen ting hjalp :( Men jeg har funnet ut at dette ikke skjer når jeg spiller:S

Jeg kan spille så lenge jeg vil uten det skal skje noe men vist jeg ikke spiller,bare looker rundt på PC-en osv så fryser den seg meget fort. Det kan gå 20 minn etter jeg har starta PC-en og det kan gå 1 timer osv...

PLZ hjelp.. Kan det være noe galt med prossor eller minne eller noe?

Lenke til kommentar

Heisan!

Du byttet kun kabinett? Eller byttet du andre ting? Hvor mange vifter koblet til kabinettet før og etter bytting? Har du sjekket temperatur?

Tror det er muligens temperatur som er årsaken her..

Endret av athavan
Lenke til kommentar
Heisan!

Du byttet kun kabinett? Eller byttet du andre ting? Hvor mange vifter koblet til kabinettet før og etter bytting? Har du sjekket temperatur?

Tror det er muligens temperatur som er årsaken her..

Hei. Jeg gjorde ikke noe forandringer fra det gammle kab til den nye.. Akkuratt samme delene. Satt verken på flere eller færre vifter. Så starta jeg PC-en da. Så etter noen timer fryste den. Så da tenkte jeg att den ble for vamr. Og da koplet jeg til den bakerste viften(stor) til PC-en også stor vifte over hardisken. De fulgte med kabinette...

Da tenkte jeg jo seff att det ikke skulle skje noe mere da men det bare fortsetter. Så den kan jo umilig bli for varm da. :( hjeeelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...