Gå til innhold

Ny flerskjems PC. ENDELIG KONFIG. I POST 52

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hovedkortet jeg har valgt har mulighet for DDR2-800 blant annet. Jeg forstår det slik at det er noe annet enn en vanlig DDR2-800MHz brikke... Noen som kan forklare?

Det er ikke noe forskjell på det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ok.

Noen andre spm:

Trenger jeg kjøling på chipset?

Trenger jeg kjøling på RAM?

Bør jeg kjøre IDE eller SATA DVD-brennere?

Du vil ikke trenge ekstra kjøling på ram eller chipset med mindre du skal overklokke veldig mye.

Det er egentlig det samme om du kjører IDE eller SATA brennner, de har ca. samme ytelsen.

Men jeg foretrekker SATA pga. tynnere kabler som gjør det lettere og få ryddet kabler unna...

Lenke til kommentar
It's very hard to find anything positive to say about the NorthQ Giant Reactor. With internal components used in 850w PSU's from other manufacturers it makes me wonder why NorthQ decided to label the unit as 1kw. Due to a limitation with our load tester we was only able to test the Giant Reactor up to a maximum load of 886w, however, even at 114w less than the PSU's rated output it was clear to see the unit was struggling to keep up.When reviewing a product, we have to look to other similar products on the market for comparison. However, when comparing the Giant Reactor against 1kw power supplies from companies like Silverstone, Enermax, Tagan and PCP&C it falls short in many areas. If the Giant Reactor had been marketed as an 850w unit then the outcome of this review would have certaily been more positive.Granted the Giant Reactor is a good deal cheaper than most other 1kw units (£145 over at Komplett), but personally I'd rather invest the money in a good quality 700-800w unit or save up for a true 1kw unit.
http://www.overclock3d.net/reviews.php?typ...tor_1kw_atx_psu
NorthQ blir ikke sett på som det aller beste som man kan få tak i. (pen måte å si det på?) Gå for kvalitetsvarer som ikke frister med lys og dilldall. (tror ikke det er det du er ute etter) Vurder heller papst eller Noctua.Må innrømme at jeg ikke er godt nok kjent med X38 kort til å komme med noen bastante konklusjoner her. Det jeg vet er at asus vanligvis lager svært gode kort. Viftestyring kan jeg ingenting om. . .
Ser bra ut.
Se innlegg over.
Virker helt sikkert utmerket, men trenger du så dyrt minne? Bruk gjerne et rimeligere PC6400 minne.
Alt omtalt.
Selv liker jeg 500GB disker for tiden. Merke er en smakssak. 
Skjønner ikke helt hvordan du kom frem til at du trenger så mange watt.Selv kom jeg ut med et behov på 280W med E6600, 7800GT, 5 disker, 2 drev, + +Det vi kan si er relativt sikkert er at du vil ikke trenge i nærheten av 1165W.
Tja, si det...Men spørsmålet er jo om jeg under noen omstendighet vil kunne klare meg med 400W, og om jeg faktisk trenger mer enn 620W...
"FØLGENDE FEIL BLE FUNNETDu har skrevet mer enn det tillate antall blokker med sitert tekst"Fy f&%¤"!%

Kunne ikke skrive mer....

De nye reglene gjorde det slik at jeg ikke fikk skrevet mer. Skulle du lure, spør.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Takker igjen.

Papst støyer vel en del sammenliknet med de beste i dag. (Edit: Det er vel også slik at Papst er seriøse nok til å oppgi reelle tall.)

Noctua finnes så vidt jeg kan se bare i 80 og 120mm?

Noen som har noe fornuftig å si om SilenX?:

92mm

120mm

Med lasten jeg i praksis kommer til å kjøre kan jeg vel også kjøre med denne CPU-kjøleren uten vifte?:

Scythe "Ninja" SCNJ-1000

Endret av Snickers-is
Lenke til kommentar

Ja, jeg kom også til den konklusjonen etter å ha lest gjennom noen tester.

Da ble konfigurasjonen som følger:

PSU: Corsair 620W

Vifter: Noctua 800rpm 120mm (6 stk)

HK: Asus Maximus Formula SE

CPU-kjøler: Schyte Ninja plus REV B

RAM: Corsair Twin2X6400 2x2048 (skal visstnok være flere feil på 4x1024)

GPU: Asus GeForce 8600GT/512MB GDDR3 Silent (2 stk)

Tafsatur: Logitec DL 350

Skjerm: Samsung 24" Syncm. 245B

Op.syst: Vista Ultimate 32 NO

FDD: Sony 3,5" sort

W-cam: Logitec Pro 9000 AF/2Mp

---ovenstående kjøpt hos Norek---

Kabinett: Antec Performance One P180 Sort

Viftestyring: Aerocool PowerWatch sort

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600

HDD: Samsung Spinpoint 166, 500GB (3 stk i raid 5 er planen)

DVD: Plextor PX-810SA/T3B Sort (2 stk)

Kjølepasta: Arctic Silver 5

---Ovenstående kjøpt hos Netshop---

Dette har jeg tro på :D

Takk til alle for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...