Gå til innhold

Norske vernpolitikk mot utlendinger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det er slik med meg at jeg er veldig begavet på flere felter. Føler du smerte på grunn av dette? Da er det dine problemer, ikke mine. Ja, jeg var den beste elev i klassen, på kampskole, sykelig pen, jeg kan skrive riktig godt. Jeg kan utvide dette enda mer. Jeg har diplom med utmerkelse fra videregående, har skrevet veldig gode vers, lager skikkelig gode smykker, har en god sangstemme, og jeg var så god analytiker at sjefen min holdt min stilling ledig i 1 år i håpet at jeg kommer tilbake. Jeg tror at jeg skulle flinkere og enda mer uholdbar om jeg skulle ikke være utsatt for det jeg var utsatt.

Selv om du skulle være et geni av Da Vincis kaliber tror jeg du hadde fått bedre mottakelse fra omverdenen hvis du ikke hadde følt behovet for å gjenta det hele tiden. Folk som har et spesielt talent kan jo la andre oppdage det på egenhånd. Det er mye mer spennende å oppdage gjennom en persons gjerninger at de er fantastiske personer enn å få høre det når de presenterer seg selv.

Omgående resten. Personlig for deg fra Wikipedia:

Posttraumatisk stresslidelse

Hahahaha. Mener du at jeg kan ha noen symptomer på Posttraumatisk stress? Hva baserer du denne skarpsindige diagnosen på?

Lenke til kommentar

Fuskepels:

Jeg ser helt klart mange av dine poenger. Det er ikke bare, bare å få seg arbeid i Norge som innvandrer og spesielt ikke om man snakker litt gebrokkent Norsk men som alikevel er fult forståelig.

Din Norsk er meget god, men du har noen preg av mer enn bare aksent. Men ingenting der som burde skape store problemer i en kontorstilling eller som ikke kan læres "vekk".

Jeg forstår også at du tildels er bitter, skuffet og sint når du ikke blir behandlet som en seriøs arbeidssøker på stillinger som du faktisk er fult kvalifisert til å søke på.

Det eneste problemet jeg synes lyser litt igjennom her er at du viser noen personlige sider som sikkert gjør det ennå vanskligere for deg i en jobbsituasjon.

- Du virker noe arrogant og hoven ovenfor de fleste nordmenn du jobber med.

- Du ser på deg selv som bedre enn de fleste nordmenn

- Du har en nedlatende holdning til dine arbeidskolleger og deres intelligens og interesser, samt at du generaliserer sterkt noe som anntyder at du ikke snakker med så mange på jobb i det hele tatt.

- Du mener at den sosiale strukturen på arbeid burde være den samme her som i Russland. Jeg jobber på et sted hvor man ikke har tid til alvorlig og dyptgående prat siden det stjeler viktig tid fra arbeidet jeg skal utføre. Dermed blir praten løs og lett. Det sier ingenting om personens intelligens i negativ forstand.

Jeg tror du har noen tilpasningsproblemer rett og slett og du legger delvis for mye skyld på at nordmenn er dumme og rasitiske mens du selv pøser ut med rasitiske utsagn i hopetall i dine innlegg.

Jeg ønsker deg lykke til videre i jobbsøkingen, men jeg tror du på tross av noe naturlig tilkommen bitterhet og motstandssinne trenger å justere holdningene dine.

Samtidig anntar jeg at du er takknemlig for at du bor i Norge og får behandling til din sønn. Du er 1. generasjons innvandrer og om du ikke når alle dine mål her i Norge kan du sørge for at din sønn gjør det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hahahaha. Mener du at jeg kan ha noen symptomer på Posttraumatisk stress? Hva baserer du denne skarpsindige diagnosen på?

Jeg får behandlingen av PTSD faktisk. "Den skarpsindige diagnosen" basert på 3 års terapi og fastslått ikke av meg.

Mener du at du er bedre kvalifisert enn to psykologer? Dine ønsketankene om at jeg skulle ha en narcissistisk personlighetsforstyrrelse er ganske så forståelig. Men det finnes en vesentlig forskjell mellom en person med den slags personligheetsforstyrrelse og meg. En narcissist inbiller seg at han er bedre enn andre uannsett om det bekreftes av hans prestasjoner eller ei. Det gjør jeg ikke. Jeg vet at jeg er veldig ressurssterk. Mine prestasjoner vitnet for dette. Og selv om jeg var mishandlet og har de samme simptomer som folk som opplevde krigen, så vil jeg ikke å være betraktet som offer.

Lenke til kommentar
Jeg får behandlingen av PTSD faktisk. "Den skarpsindige diagnosen" basert på 3 års terapi og fastslått ikke av meg.

Igrunnen så ligger hele forklaringen på din væremåte i overnevnte utsagn. Du har en diagnose på en psykisk sykdom som igjen gir seg utslag i spesifikk oppførsel. Denne type oppførsel ligger altså i sykdommen mens du forsøker febrilsk å overbevise oss om at det er normal oppførsel. Du siterer fra Wikipedia men unlater viktig informasjon. I denne artikkelen fra lommelegen.no finnes det den informasjonen som mangler: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320670

Jeg siterer, og understreker de karakteristikkene som jeg gjenkjenner hos deg:

Slik oppleves PTSD:

Den traumatiske opplevelsen gjenoppleves i flash-backs, det vil si i våken tilstand gjennom påtrengende minner, og gjennom stadig tilbakevendende mareritt. Gjenopplevelsene fører med seg sterk angst, store problemer med å få sove og kroppslige plager.

PTSD føler seg hele tiden anspent, skvetten og overfølsom. De kan være irritable, ukonsentrerte og få plutselige sinneutbrudd.

Det er vanlig at personer med PTSD viser minsket interesse for aktiviteter de tidligere likte, og minsket evne til å føle og vise kjærlighet og nærhet til andre mennesker. De kan også miste interessen for seg selv og sin egen helse, og virke likegyldige. Fremtidshåpet kan være svart; ingen håp om egen karriere, familieliv eller det å leve lenge.

Følger av PTSD

Sosial fungering: Det er lett å tenke seg at det er svært vanskelig å fungere normalt med denne lidelsen, både i arbeidslivet og sosialt. Det er ikke uvanlig at en person med PTSD får problemer på arbeidet, og ekteskapsproblemer og skilsmisser ses også ofte.

Misbruk:

Søvnvansker, angst og anspenthet fører ofte til at personen tyr til beroligende midler som alkohol eller medisiner, og misbruk av slike stoffer forverrer ytterligere både helsen og sosial fungeringsevne.

Psykisk helse:

Personer som har hatt PTSD er ekstra utsatt for å utvikle depresjon og angst også senere i livet.

Forebygging og behandling

Det viktigste med PTSD er å gjenkjenne det.

Hva kan du selv gjøre?

Det å lære seg å hanskes med stress i hverdagen er nyttig og viktig i seg selv, og det minsker risikoen for at du skal utvikle kroniske plager etter traumatiske hendelser.

Nyttige grep kan være:

-Ta tak i det som plager deg, prøv å gjøre noe aktivt med det.

Ikke prøv å endre det som ikke kan endres: gjør noe der du kan, men prøv å slipp tak i det du ikke kan gjøre noe med.

I tillegg gjenkjenner jeg manisk depresive trekk hos deg og samtidig har du typiske karakteristikker av oppførsel hos barn som er oppdratt i et dyspunksjonelt hjem (såkalte VBA -voksne barn av alkoholikere. Litt feilaktig karakteristikk dog, siden det er selve oppførselen til foreldrene som leder barna til deres senere oppførsel og ikke nødvendigvis alkoholen)

Lykke til videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Surt for et übermensch som deg å søke hjelp på et nettforum dominert av "undermennesker"?

Jeg synes det er spennende at de andre postene dine på forumet kun omhandler sex og dataspill. Et geni som deg klarte vel kanskje å presse inn noen guttebesøk og pwne noen noobs i studietiden?

Eller er det geniale mulitalentet du prøver å framstå som bare et lite alter-ego stikk i strid med ditt virkelige liv?

Greit at det fåtallet i Russlandet, som ikke lever under lutfattige tilstander og bor sammen med tre generasjoners alkoholikere, kan betale seg til og jobbe hardt for å få en veldig god utdannelse, som sikkert er over den gjennomsnittelige norske utdannelsen. Det er egentlig ganske forståelig, da jeg og ville gjort mitt for ikke å ende opp til å leve under tilstandene som majoriteten i Russland gjør. Men hvor mange vidunderbarn finnes det egentlig blandt de 150 millionene russerne?

Norge som er et velfungerende demokrati sørger for at alle som vil, kan få seg en god utdannelse. Bedre med en majoritet godt utdannede, enn noen få prodigies som knapt utgjør ett prosent av befolkningen, og lever i en helt annen verden enn resten av sine comrades.

Enten er du et forumtroll, greit nok jeg burde ikke mate deg, men jeg gjør det alikevel som den ignorante og udugelige nordmannen jeg er.

Er ikke dette tilfelle, så foreslår jeg rett og slett at du drar tilbake til Moderen av alle Frihetselskende, Demokratiske og Korrupsjonsfrie Føderasjonener: Russland. Pussig at en så ressurssterk person som du utgir for å være ikke klarer å skaffe behandling til sitt syke barn i et slikt fantastisk land.

Endret av Shurtape
Lenke til kommentar

Mener du at du er bedre kvalifisert enn to psykologer? Dine ønsketankene om at jeg skulle ha en narcissistisk personlighetsforstyrrelse er ganske så forståelig. Men det finnes en vesentlig forskjell mellom en person med den slags personligheetsforstyrrelse og meg. En narcissist inbiller seg at han er bedre enn andre uannsett om det bekreftes av hans prestasjoner eller ei. Det gjør jeg ikke. Jeg vet at jeg er veldig ressurssterk. Mine prestasjoner vitnet for dette. Og selv om jeg var mishandlet og har de samme simptomer som folk som opplevde krigen, så vil jeg ikke å være betraktet som offer.

Siden du ikke skrev noe som helst om at denne diagnosen var ment for å beskrive din situasjon, antok jeg at du på en eller annen måte hadde kommet fram til at jeg hadde det eller at du prøvde å ta igjen. Med tanke på at du skrev "personlig for deg" over diagnosen var det ikke uten grunn at jeg tolket det som jeg gjorde.

Men det er ihvertfall bra at du får den hjelpen du trenger.

Lenke til kommentar

Svar på post 76 og tilføyelse til post 86

Vel, vel Fuskepels…

Nå som vi ved selvsyn har fått bekreftet alt dine holdninger virkelig har rot i en sykdom, så er det kanskje lettere å forstå deg. Ikke dermed sagt at vi skal akseptere alt som du i din sykdoms rus lirer av deg, men rett og slett akseptere at det er et sykdomsbilde som her presenteres for oss, slik at vi kan sortere fornuft fra fiction.

Lommelegen.no sitat:

Følger av PTSD

Sosial fungering: Det er lett å tenke seg at det er svært vanskelig å fungere normalt med denne lidelsen, både i arbeidslivet og sosialt. Det er ikke uvanlig at en person med PTSD får problemer på arbeidet, og ekteskapsproblemer og skilsmisser ses også ofte.

Her er sykdomsbildet ditt i et nøtteskall og sett i sammenheng med dine innlegg så passer du som hånd i hanske og er nærmest en karikatur av ditt eget sykdomsbilde.

Fuskepels sitat

Du bare bekrefter det jeg sa. At norske arbeidsgivere skal helst ansette en underkompetent nordmann enn en kompetent utlending. Jeg har ei venninne som har en bachlor grad fra Oxford. Synes du at England er også en Korruptistan? Forresten, før jeg fikk jobben på fylkes skattekontoret så var jeg sjekket av FSB (KGB). Om du klarer å komme gjennom en KGB-undersøkelse uten gyldige papirene eller klarer å skule en kriminell fortid så fortjener du en stoe medalje. Vet ikke om du har lest noe av det jeg skrev tidligere. Mine papirene godkjent i Norge allerede og jeg har mine 240st.p. Hva mer vil du? Det ser ut at du er mer kresen enn NOKUT.

Gaidaros sitat:

Vet du hva. Jeg hadde heller ikke ansatt en påstått høy kvalifisert utlending, med papirer fra Langtvekkistan fremfor en annen søker (hvilken som helst, ikke nødvendigvis norsk) med norske, eventuelt, norskbekreftede papirer.

Først og fremst er forutsetningen for å svare på mine innlegg at du klarer å lese min tekst innad. Du kommenterer denne generelle uttalelsen min og formoder (feilaktig, og kanskje med vilje) at du er inkludert i denne karakteristikken. Du (med super-iq, forfatter og hele pakka) burde best av alle se klart at dette er en generell uttalelse og at du ikke er inkludert siden du jo har norskbekreftede papirer. Jeg har uthevet min tekst for å gjøre det litt lettere for deg. Dermed kan du spare deg sarkasmen om Oxford og de innviklede forklaringene om KGB´s sikkerhetsprossedyrer. Jeg har ingensteds dratt dine papirer i tvil, selv om de i prinsippet kunne vært forandret før du innvandret til Norge og dermed slettes ikke vært de samme som KGB aksepterte. KGB er dessuten en organisasjon som både jeg og den jevne russer mistror som bare faen, og innfrir på ingen måte kravene til kvalitetsstempling.

Fuskepels sitat:

Jeg kan anbefale deg å lese noe i psykologi.

Takk for anbefalningen. Du formoder at jeg ikke har lest noe psykologi. Det har du intet grunnlag for å hevde. For din informasjon har jeg lest mer enn nok psykologi til å kunne uttale meg med tilstrekkelig sikkerhet på de emnene som jeg har besvart. Dessuten burde du som jo har fått denne diagnosen og vært under terapi i 3 år, være førstemann til å gjenkjenne symptombildet. Det er et av de aller viktigste skritt til tilfriskning. Les anbefalning nedenfor:

Fra lommelegen.no

Forebygging og behandling

Det viktigste med PTSD er å gjenkjenne det.

Fuskepels sitat:

"Gråte over min syke mor?" Har du møtt personer med emosjonal ustabile personlighetforstyrrelser? Tror du at det går an å gråte over en sann? Jeg er rasendes fordi jeg kunne ikke få henne tvangsinnlagt.

Her er du helt på jordet Fuskepels. Å gråte over sin syke mor er et norsk uttrykk om å syte og klage, og er ikke ment å tas bokstavelig. Igjen mistenker jeg deg for å misforstå med vilje. Men dette raseriet som du beskriver trer flott inn i rekken av dine sykdommssymptomer. Det å legge feil og mangler hos det offentlige altså.

Fuskepels sitat:

Jammen sa jeg "smør". Du er i grunnen er selvmotsigende. Snart sier du at jeg er hovmodig og overlegen, snart sier du at jeg spiller en offer.

Det er ingen som helst motsigelse i det å være hovmodig og overlegen samtidig som man er intelligent (eller rett og slett syk) nok til å spille offerrollen for å oppnå sine mål. Det ene utelukker på ingen måte det andre. Disse karakteristikkene er deler av ditt sykdomsbilde og trer tydelig frem, i alle fall for meg.

Fuskepels sitat:

Du synes at jeg krever særbehaldling på grunnlaget av det at jeg skriver at jeg vil ha rettferdig behandling. Hvor er logikken? Er å behandle en utlending på lik måte som nordmenn betyr å gi ham en særbehandling?

Dette har du egentlig rett i. Men du trer ikke frem på dette grunnlaget og sier at; her er mine papirer, gi meg en jobb. Du sier at her er mine russiske papirer, jeg krever å få jobb fordi jeg er russer, fordi jeg er bedre enn samtlige nordmenn, fordi dere ikke forstår meg, fordi jeg er mer verd enn dere, fordi jeg er mer begavet enn dere, og fordi jeg fortjener det bedre enn dere, fordi min kultur er bedre enn deres og dere har diskriminert meg allerede før dere traff meg siden jeg er en svart russer( dine egne ord). Det er holdningene dine snarere enn innholdet i dine innlegg som skaper antipati mot deg. Da er det jo litt greit å ta nok en kikk på symptombildet av din sykdom:

Lommelegen.no

Følger av PTSD

Fuskepels sitat:

Å sette hele uevropeiske verden i en boks med "korrupt" stempel måtte bekrefte at nordmenner er ikke fordømmende? Hva er dette om ikke bekreftelse på at du er fordømmende? Hva er vits å si at du er mot rasisme når du fordømmer folk i et samme poster?

Så, så Fuskepels. Hvem er det nå som generaliserer. Jeg har satt Korruptistan og Langtvekkistan i sin egen boks, og jeg har heller ikke sagt at de tilhører Europa. Tanken var, som du helt sikkert har forstått, eller kanskje med vilje misforstått, at norske arbeidsgivere nok er mer påpasselige med papirer fra land som erfaringsmessig har mer korrupsjon og uorden i sin sosiale kultur enn hva vi er vant med her i Norge. Og dessuten kan jeg ikke fatte og begripe at forsiktighet kan oppfattes som fordømmelse. Det er i alle fall kun ”svarte russere” som vil vri det til å være fordømmelse for å dra nytte av sitt opphav i en påstått konfrontasjon som angivelig skal dreie seg om rasisme. Og det er i grunnen forbausende at du dementerer så iherdig strukturen i ditt eget land, som jo nettopp er mest kjent for alkoholmisbruk og korrupsjon.

Fuskepels sitat:

Du er norsk, så du får aldri beskjed å holde kjeft eller så får du ikke jobb, og du blir aldri tvunget til å jobbe for latterlig lønn. Men du tror jo ikke at slike ting foregår, ikke sant?

Fuskepels, dette er fullkommet pissprat. Du vet ingen verdens ting om meg for å uttale deg så skråsikkert. Jeg kan være norsk eller dansk, serber eller kroat, kineser eller sigøyner. Kanskje jeg bruker bønneteppe når jeg ber eller kanskje jeg er ateist. Kanskje gjør jeg korsets tegn med tre fingre akkurat som deg, eller kanskje er det fire. Mitt opphav, min status og alder har ingenting i denne diskusjonen å gjøre, nettopp fordi det vil sette meg i en bås som igjen kan misbrukes og mistolkes, eller kanskje man vil forhåndstillegge meg meninger som jeg ikke vil stå ved. Annerledes er det med deg, igjen prøver du å trekke veksler på vår medynk og empati. Igjen drar du frem ditt opphav for å vise din offerrolle. Denne måten som du beskriver deg selv på er et typisk eksempel på omvendt krisemaksimering. Du trekker deg selv helt ned i driten for å vise elendighetens fullkomne ansikt. Dermed er det bare en vei tilbake og det er oppover. De dyktigste tiggerne på Balkan benytter denne metoden. Og, jada de oppfattes som aggressive av oss.

Fuskepels sitat:

Men jeg har aldri møtt en utlending som skulle gremmes når rasismen nevnes. Netopp fordi kløften mellom oss var satt for lenge siden og de fikk oppleve dette på egen kropp.

Da har du nok ikke truffet utlendinger som har opplevd Norge før denne såkalte rasismekløften oppsto. Den kløften som du henviser til ble slettes ikke satt for så veldig lenge siden. Da Norge fremdeles var et fattig industriland som strevde med å komme seg på beina etter krigen, var det ingen restriksjoner mht. innvandring. Hvem som helst kunne komme her og på egenhånd lære seg norsk, skaffe seg en plass å bo, og en jobb for å brøfø seg selv og sin famile. Ingen spørsmål om hvem du var eller hvor du kom fra. Still deg opp ved siden av Per eller Pål og gjør jobben din, og du fikk de samme rettighetene som dem. Kløften dukket opp med Norges velstand da det ble funnet olje. Da økte de felles godene her i landet og da ble plutselig Norge attraktivt å reise til. Plutselig ble det forskjell på invandrerstatuset. Noen kom for å tjene, andre kom for å yte, og atter andre kom for å kreve. Det var nok delvis nordmennenes feil som så raust delte ut av sin rikdom og sine velferdsgoder med sine nye landsmenn. Etter hvert ble disse gavene i større og større grad omgjort til rettigheter. Disse rettighetene som i mange tilfeller overgikk menigmanns opparbeidede rettigheter var det som var medvirkende til at det ble dannet en kløft mellom gruppene. Denne forskjellsbehandlingen og diskrimineringen av egne borgere skapte den misnøye som så behendig kalles rasisme av utlendingene. Når nordmenn selv ytrer mishag mot denne forskjellen så kalles det nasjonalisme. (Forenklet versjon)

Fuskepels sitat:

Jeg tror ikke at du synes noe synd på meg, dette føles ikke fra det du skriver. Oppleves heller som en kompromiss for å ikke bli beskyldt i å være urettferdig. Og jeg bedt deg ikke å synes synd på med. Jeg er ingen taper.

Hvis du tror at jeg synes synd på deg så tar du feil. Da har du igjen misforstått mitt innlegg. Og jeg har heller ikke noe behov for å rettferdiggjøre meg selv ovenfor deg eller noen andre. Jeg har forsøkt å forstå deg med velvilje og jeg har ønsket deg lykke til med ditt videre liv. Her i Norge er dette like mye en høflighetsfrase som en helhjertet deltagelse over vedkommendes helse. Og er det noe du absolutt trenger, så er det all verdens hell og lykke med helsa di.

Fuskepels sitat:

Hva om du tar bort alle disse lappene? Bare prøv. Dette kommer til å bli ubehagelig fordi du kan oppdage at jeg har rett.

Angrep er det beste forsvar sies det. Din beste vei til helbredelse er å ta vekk dine egne lapper og innse hvor sykdommen din har ført deg. Først da kan du ta tak i livet ditt og få innsikt nok til å få et bedre liv. Du får ingen medynk av meg, men mine råd skal du få gratis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror man må fjerne seg fra eget hat og sinne. Å dykke ned i og dyrke disse tingene fører kun til egen tilintetgjørelse, sakte men sikkert over tid.

Dette med "sort russer" stammer fra rassisme i Russland hvor hvitrusserne var overklassen, denne rasismen stammer ikke herfra. Dette er et "kompleks" du har tatt med deg fra Russland.

Vet du hvor du finner de verste rasistene i Norge? Ikke i overklasse hjem på Oslos beste vestkant. Ikke i arbeiderhjem, men i innvandrerhjem.

Arabere som hater vietnamesere. Andre som hater somalere osv osv. Vi nordmenn vet ikke hvordan vi skal gjøre ting godt nok og vi blir "livredde" om noen kaller oss rasist fordi vi ikke godtar at man forsøker å utnytte våre velferdsordninger etc.

Samtidig kommer de ekte og de verste rasistiskte utspillene fra innvandrergrupper selv. Mot andre grupper og mot etniske nordmenn. Jeg blir regelrett kvalm når jeg hører ordet rasisme, for dere har vasket ordet tom for mening og innhold.

Skam dere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Gidd ikke å lese gjennom hele posten, men etter det du skrev i første innlegg så synes jeg det er bra du må vaske.

Liker overhode ikke en frekk utlending kommer og skal ta jobben til nordmenn.

Synes at kan du ikke oppføre deg og ikke rakke ned på dem som tok deg hit og behandler ditt syke barn så kan du ta å komme deg ut av lande. Er piss lei og lese om sånne som deg.

Utdannelsen din driter jeg regelmessig i. Om du er så mye smartere en alle oss så koffor er du her?

Om norge er så rikt og kan fyre med penger som du skriver så ja, vi er et rikt land :p .

Men når holdningene er bedre så er du velkommen i mine øyne.

Har du en grunn og komme hit så fortjener du også å få deg jobb. Og ikke gå og snylte på staten som mange gjør.

Dette er overhode ikke rettet mot dere som kommer hit til norge pga forskjellige grunner, men mer frekke utlendinger som ikke kan oppføre seg mot oss som lar dere komme hit.

Ble mye negativt i innlegge, mye på grunn av trøtthet, mye jobbing men også pga mange frekke og utakknemmelige utlendinger i våres land.

Lenke til kommentar
Jeg tror man må fjerne seg fra eget hat og sinne. Å dykke ned i og dyrke disse tingene fører kun til egen tilintetgjørelse, sakte men sikkert over tid.

Dette med "sort russer" stammer fra rassisme i Russland hvor hvitrusserne var overklassen, denne rasismen stammer ikke herfra. Dette er et "kompleks" du har tatt med deg fra Russland.

Vet du hvor du finner de verste rasistene i Norge? Ikke i overklasse hjem på Oslos beste vestkant. Ikke i arbeiderhjem, men i innvandrerhjem.

Arabere som hater vietnamesere. Andre som hater somalere osv osv. Vi nordmenn vet ikke hvordan vi skal gjøre ting godt nok og vi blir "livredde" om noen kaller oss rasist fordi vi ikke godtar at man forsøker å utnytte våre velferdsordninger etc.

Samtidig kommer de ekte og de verste rasistiskte utspillene fra innvandrergrupper selv. Mot andre grupper og mot etniske nordmenn. Jeg blir regelrett kvalm når jeg hører ordet rasisme, for dere har vasket ordet tom for mening og innhold.

Skam dere.

Helt enig i det. Veldig bra skrevet.

Lenke til kommentar

Skam dere.

Godt skrevet. Er helt enig med deg, det var vel igrunnen de samme tingene som jeg selv skrev, om enn med så mange ord. :)

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si noe som er allerede sagt, jævlig bra sagt, av Gaidaros, Theo343 og noen andre. Men det er en ting som jeg ikke er enig i, det er folk i Russland og Norge. Folk her er dumme enn der, det sier du? Jeg har besøkt Russland før, fyfaen. Folk der som jeg traff kan ingen ting og var lite villig å hjelpe. De kan ikke engelsk, men i følge din påstand er alle russer så smarte. Bør de ikke kunne engelsk hvis de er så smarte? Siden vi nordmenn er flere språkelig, er vi likevel dumme? Nynorsk, bokmål, engelsk og evt flere.

Jeg gikk rundt og sleit å få hjelp, ingen kunne engelsk eller hadde kunnskap om problemet jeg hadde. Men for det tror jeg bare at jeg var uheldig med feil folk, jeg tror ikke at russer er dumme for det. Ikke misforstå meg er du snill, jeg mener at russer er mindre smarte enn nordmenn..

Lenke til kommentar

Litt interessant å lese i denne artikkelen at Norge er på 33. plass i verden mht. skoleverket. Slettes ikke noe å skryte av, men Russland befinner seg enda lenger nede, på 35. plass. Ikke mye å skryte av det heller, tatt i betraktning av Fuskepels forherligelse av sitt lands påståtte kvalitetsskolereform. :thumbdown:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elevavi...hp?artid=187221

Her er hele listen av land med poengsum i undersøkelsen:

1 Finland 563

2 Hongkong/China 542

3 Canadá 534

4 China Taiwan 532

5 Estland 531

6 Japan 531

7 New Zealand 530

8 Australia 527

9 Nederland 525

10 Liechtenstein 522

11 Korea 522

12 Slovenia 519

13 Tyskland 516

14 UK 515

15 Tsjekkia 513

16 Sveits 512

17 Macao/ China 511

18 Østerrike 511

19 Belgia 510

20 Irland 508

21 Ungarn 504

22 Sverige 503

23 Polen 498

24 Danmark 496

25 Frankrike 495

26 Kroatia 493

27 Island 491

28 Latvia 490

29 USA 489

30 Slovakia 488

31 Spania 488

32 Litauen 488

33 Norge 487

34 Luxemburg 486

35 Russland 479

36 Italia 475

37 Portugal 474

38 Hellas 473

39 Israel 454

40 Chile 438

41 Serbia 436

42 Bulgaria 434

43 Uruguay 428

44 Tyrkia 424

45 Jordan 422

46 Thailand 421

47 Romanía 418

48 Montenegro 412

49 Mexico 410

50 Indonesia 393

51 Argentina 391

52 Brasil 390

53 Colombia 388

54 Tunis 386

55 Aserbadjan 382

56 Qatar 349

57 Kirgistan 322

Endret av Gaidaros
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...