B4stian Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nå må du ikke blande IQ med intelligens og andre ting da... Spørsmålene på "Vil du bli millionær" har ingenting med det å gjøre i det hele tatt! For meg virker det som mange utlendinger bruker mer tid på å snakke dritt om Norge og hvordan vi driver med rasisme osv... Bruk heller energien din på å skaffe deg en jobb! Er man høyt utdannet så er det ofte ikke så fryktelig mange jobber du passer helt perfekt til, mange vil synes du er overkvalifisert og det er jo heller ikke noe man vil ha da du vil hoppe videre til en bedre jobb så snart sjansen byr seg. Kanskje Trondheim ikke kan tilby deg jobben du er på jakt etter. Kanskje du må flytte? Det er mange ting som spiller inn her, såklart finnes det sjefer som avviser deg bare pga. noasjonaliteten, men de fleste er nok såpass særiøse at de leser søknaden din og sammenlikner den. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg skjønner at du er bitter, fuskepels. Men med din utdannelse og kunnskapsnivå så vil du uansett finne deg en jobb et annet sted. Kanskje ikke Norge er riktig for deg? Har du prøvd USA som du nevner i det første innlegget ditt? Send inn søknader til store internasjonale selskaper som opererer både i Norge og i USA. Du vil ikke ha noe problem med å få green card med den utdannelsen din. Har du prøvd Sverige, Danmark, Finnland og resten av Europa? Lenke til kommentar
Fuskepels Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Så du er nå en arrogant sinna 50 åring som ikke liker nordmenn? Proteksjonisme er det ihvertfall ikke. Virker nesten som du er en person som ikke liker å omgåes nordmenn ettersom du anser deg for å være mye smartere enn de. Og uttalelsen om at Øst-Europere har ca. 20% høyere IQ viser jo egentlig bare at den høye IQ-en og det å være smart ikke går hånd i hånd alltid. (Med tanke på hva du skryter på deg) Men du har selvfølgelig rett i at kontakter og bekjentskap er viktig i arbeidslivet. Slik er det overallt. Forøvrig imponerende å være en overvektig alenemor med majorrang og masse operative jobber samtidig som du har lange utdannelse og enda flere hobbyer og jobber. Og du vet hvordan du skal tolke imponerende her ikke sant? Nøyaktig, hva må jeg skamme meg over? Mine evner, min rang, min vekt eller faktum, at eksen min ettersøkt av kemnerkontoret og politi? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nøyaktig, hva må jeg skamme meg over? Mine evner, min rang, min vekt eller faktum, at eksen min ettersøkt av kemnerkontoret og politi? Tror ikke han mener at du skal skamme deg over noe. Poenget er at vi (jeg) reagerer litt på hvordan du skryter deg selv opp i skyene og deretter ser ned på andre. Uansett så tror jeg at læreplanene til universitet og sånt ikke blir styrt nasjonalt, men internasjonalt. Kan noen bekrefte eller avbekrefte dette? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Så du er nå en arrogant sinna 50 åring som ikke liker nordmenn? Proteksjonisme er det ihvertfall ikke. Virker nesten som du er en person som ikke liker å omgåes nordmenn ettersom du anser deg for å være mye smartere enn de. Og uttalelsen om at Øst-Europere har ca. 20% høyere IQ viser jo egentlig bare at den høye IQ-en og det å være smart ikke går hånd i hånd alltid. (Med tanke på hva du skryter på deg) Men du har selvfølgelig rett i at kontakter og bekjentskap er viktig i arbeidslivet. Slik er det overallt. Forøvrig imponerende å være en overvektig alenemor med majorrang og masse operative jobber samtidig som du har lange utdannelse og enda flere hobbyer og jobber. Og du vet hvordan du skal tolke imponerende her ikke sant? Nøyaktig, hva må jeg skamme meg over? Mine evner, min rang, min vekt eller faktum, at eksen min ettersøkt av kemnerkontoret og politi? Bare din arrogante holdning og gudskompleks ovenfor andre mennesker. Og hvis du faktisk har den holdningen ovenfor arbeidsgiver og medarbeider at de er dumme mennesker som bare bryr seg om idol og fotball og ikke når opp til deg på noen måte. Så ille at du ikke gidder å kommunisere og sosialisere med medarbeiderne dine fordi de ikke er verdig din tid. Skjønner jeg nesten at du ikke får jobb noen sted. Forøvrig skulle jeg gjerne likt å se CV-en din i kronologisk rekkefølge, for du har gjort jææææævlig mye på så kort tid og slik som du skryter av det meste så må du ha hatt disse jobbene du snakker om over lengre tid? I tillegg til en unge, og som major i så ung alder (som du sier) så stilles det vel litt krav til fysikk siden du fremstiller at du er overvektig? Det er bare mye som skurrer ved CV og erfaringene dine, og det samme tenker vel også de som mottar CV-en din. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Så du er nå en arrogant sinna 50 åring som ikke liker nordmenn? Proteksjonisme er det ihvertfall ikke. Virker nesten som du er en person som ikke liker å omgåes nordmenn ettersom du anser deg for å være mye smartere enn de. Og uttalelsen om at Øst-Europere har ca. 20% høyere IQ viser jo egentlig bare at den høye IQ-en og det å være smart ikke går hånd i hånd alltid. (Med tanke på hva du skryter på deg) Men du har selvfølgelig rett i at kontakter og bekjentskap er viktig i arbeidslivet. Slik er det overallt. Forøvrig imponerende å være en overvektig alenemor med majorrang og masse operative jobber samtidig som du har lange utdannelse og enda flere hobbyer og jobber. Og du vet hvordan du skal tolke imponerende her ikke sant? Nøyaktig, hva må jeg skamme meg over? Mine evner, min rang, min vekt eller faktum, at eksen min ettersøkt av kemnerkontoret og politi? Bare din arrogante holdning og gudskompleks ovenfor andre mennesker. Og hvis du faktisk har den holdningen ovenfor arbeidsgiver og medarbeider at de er dumme mennesker som bare bryr seg om idol og fotball og ikke når opp til deg på noen måte. Så ille at du ikke gidder å kommunisere og sosialisere med medarbeiderne dine fordi de ikke er verdig din tid. Skjønner jeg nesten at du ikke får jobb noen sted. Forøvrig skulle jeg gjerne likt å se CV-en din i kronologisk rekkefølge, for du har gjort jææææævlig mye på så kort tid og slik som du skryter av det meste så må du ha hatt disse jobbene du snakker om over lengre tid? I tillegg til en unge, og som major i så ung alder (som du sier) så stilles det vel litt krav til fysikk siden du fremstiller at du er overvektig? Det er bare mye som skurrer ved CV og erfaringene dine, og det samme tenker vel også de som mottar CV-en din. Dette er ikke noen måte å behandle folk på. Om du har så mye respekt for andre mennesker, burde du holde deg for god for den slags, slik jeg ser det pisser du på ei som ligger nede. Det er du som burde skamme deg. Fuskepels: Er enig i mye av det du skriver om det norske samfunnet. Du må bare bite tennene sammen og jobbe enda hardere. Livet er mye lettere for dem som er vakre og omgjengelige, dessverre er det ikke så lett å bli vakker og omgjengelig selv, når man har fått en viss andel piss i trynet. Jeg håper du møter noen fine mennesker som du kan trives med å være sammen med og en jobb der du får brukt av deg selv. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Dette er ikke noen måte å behandle folk på. Om du har så mye respekt for andre mennesker, burde du holde deg for god for den slags, slik jeg ser det pisser du på ei som ligger nede. Det er du som burde skamme deg. Fuskepels: Er enig i mye av det du skriver om det norske samfunnet. Du må bare bite tennene sammen og jobbe enda hardere. Livet er mye lettere for dem som er vakre og omgjengelige, dessverre er det ikke så lett å bli vakker og omgjengelig selv, når man har fått en viss andel piss i trynet. Jeg håper du møter noen fine mennesker som du kan trives med å være sammen med og en jobb der du får brukt av deg selv. Jeg bare stiller spørsmål ved både holdningene og merittene til denne personen. Fordi det er ikke måte på arrogant holdning ovenfor andre mennesker. Helt legitimt spørsmål da hvis det lyser arroganse og lite samarbeidsvilje med "dummere mennesker som liker fotball og idol" så er det ikke rart personen ikke får jobb. Og som sagt en CV som er mildt sagt fantastisk så stiller nok de på kontoret seg også litt tvilende. Jeg burde skamme meg? Er det noen som burde skamme seg så er det trådstarter som mener at nordmenn generelt er dumme, elsker idiotprogrammer og ikke har noe kultur i tillegg til å være fordumsfulle og diskriminerende. Jeg tviler ikke på at trådstarter har møtt fine folk, men med slike holdninger som trådstarter utviser her så forsvinner de ganske fort. Jeg har selv jobbet med særdeles arrogante mennesker (jeg er rimelig arrogant selv, men dette var et sykt tilfelle, noe ala det jeg føler trådstarter sitter på), og de er som oftest de som blir baksnakket og mislikt av de fleste på jobb. Vakker og omgjengelig? Det var rimelig usaklig. Vakkerhet har sjeldent noe å gjøre, men det å være omgjengelig og samarbeidsvillig, vise respekt og være vennlig har allt og si for samarbeidet på jobb. Og ærlig talt så viser ikke trådstarter noen av disse holdningene eller egenskapene via denne tråden her. Endret 15. oktober 2007 av Rampage Lenke til kommentar
Fuskepels Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 For meg virker det som mange utlendinger bruker mer tid på å snakke dritt om Norge og hvordan vi driver med rasisme osv... Før Berlinske veggen falt hadde de en stor diskusjon i Tyskland omgående "gjestearbeidere". Ingen ville tro at de har rasisme. En av journalister bestemte seg å sjekke fakta. Hun kledde seg som ei muslimske dame og bodde i noen dager mellom tyrkere. Artikkelen hennes var langt fra pen fortelling om noe idyll. Kjenner du noen utlendinger personlig? Jeg mener, kjenner du noen så nær at han betror deg sin smerte? Snakk med folk, hør hva de sier, da kommer du å tenke litt annerledes. Jeg jobbet på skole en gang. Renhold, selvfølgelig. Alt gikk bra inntil ei av damer oppdager at jeg har den samme timelønn som hun. Maken til raseriet! Tuene og mopper fløy ut i luften. Hun fikk ikke overtale sjefen å nedsette lønnen min, så prøvde hun å mobbe meg ut fra jobben. Har hun jobbet bedre enn jeg? Nei, faktisk. Hun brukte mer energi på mobbing enn på jobben. Jeg jobbet på en sykehus. Kunne ikke snakke med folk i matpauser. Halve parten av hjelpepleiere stivnet når jeg sa noe. 5 sekunders felles stillhet som protest mot at jeg våget å åpne munnen. Jeg er godt i norsk, så saken var ikke i aksenten. Jobbet som vaskedamen opp til 14 timer om dagen. Eksen satt hjemme og så på TV. Arbeidsledighetstrygden hans tok slutt i mars 2005, så han bodde på mine bekostningene. "Dere spiser som griser". "Jeg tåler ikke denne kjøttstanken mer". "Du lurte meg, du lot meg til å tro at du ikke trenger noe". Jaså? Ikke mat, ikke hus, ikke klær, ikke et god ord, ikke sex engang? Kjøp deg en pingvin og plag den med alt tullet dit! "Du skal glemme at du er en russer! Du er i Norge nå!" Vold, trusler, tretthet, håpløshet. Ingenting av dette kommer med en gang. Alt sniker seg etter hvert. Gikk til lege og ville sykmelde meg. Orket ikke mer. Legen så på meg med latter i øyene og sa:" Hvis du er for redd for å jobbe, så har du arbeidsledighetstrygd." Min psykolog fikk hakkeslepp når han hørte dette. Legen hilste aldri på meg mer. Jeg tror at psykologen min hudflettet ham ordentlig. Men jeg fikk sparken fra sykehuset. Rettere sagt, jeg fikk beskjed at jeg får ikke vikariater der. Jeg skjønte ingenting på begynnelsen! Har aldri fått kritikk omgående kvaliteten på utførte arbeid. Noen ringte meg fra skjulte nummer med stillhet i røret. Oppringingene tok slutt etter at jeg truet å anmelde de som ringte. Ei av sykepleiere fortalte meg at noen gikk i korstoget mot å ha meg på jobben. Grunnlaget? Jeg var "ikke våres", "for god vant", følte meg "husvarmt" osv. Fikk bekreftet dette fra flere andre, men fikk aldri vite hvem som stå bak mobbingen. Sjefen imiterte uvitenhet, men for å være personen hvis navn var brukt for å dekke møkket hun var veldig lite opprørt. Fikk jobben på kafé. Ikke full dagen, men 7 dager i uka. Sjefen likte å slenge med leppa om utdannelsen min osv, men jeg var fast bestemt å holde ut. Jeg tok den slags feil at jeg trodde at jeg har samme rettigheter som alle andre. Alle fikk tilleggs betaling for arbeidet i helgene bortsett meg. Før påskeferien fikk jeg samlet såpass mye frekkhet at jeg stilte spørsmål til eieren: har jeg lov til å få tillegg eller ei. Jeg prøvde ikke å presse eller noe, jeg bare stilte et spørs. Jeg kan ta "nei" for "nei". Sjefen fikk hysteriske anfall, men lovde at jeg får samme kontrakt som andre. Neste dagen etter påskeferien fikk jeg advarsel "for utilfredsstillende jobb". (Fliser hadde ikke speilglans. Ok. Han selv nektet å kjøpe tilpasset middel eller leie pussemaskina. Skulle jeg pusse 150 kvadratt med pusseklut? ) Neste dagen også. (Fugingen mellom fliser ble ikke hvitt etter vaskingen. Skulle den være hvitt? Gulvet var ca.10 år gammel.) To dager senere fikk jeg sparken. Flere måneder uten eneste bemerkningen og så plutselig... Men historie tok ikke slutt. Han ville at jeg skulle jobbe i to oppsigelses uker. Hvorfor? Om jeg er så dårlig, da skulle han være glad å bli kvitt meg. Alle ansatte oppbevarte timelistene sine på kontoret. Mine timelister plutselig forsvunnet sporløst. Alt overtid, alle ekstra timer i påskedagene - jeg fikk ingenting! Ble svindlet for ca tusen kroner. Søkte sommerjobb på et sted jeg jobbet i tre år som sommervikar. Regnet med å få 85-100% stilling i to måneder. Fikk et sjokk når jeg oppdaget at jeg får bare 50 % i 1 måned. Resten gikk til ei dame som var i slekt med sosialkontorsjefen. Senere hadde jeg et møte på NAV. Jeg stilte spørsmål til denne sosialkontorsjefen: får jeg sosialstønad dersom jeg ikke klarer å skaffe oss nok inntekt. Han blusset opp:"Du får ikke sitte hjemme og få pengene! Du skal ha sosialarbeid for 30.kr.pr.time". Så jeg ser ut ikke nok bra for å ha en vaskejobb for 120 kr.pr.t., men jeg skulle tvinges til å ta sosialarbeid for en brokkdel? Jeg synes, at dette kunne bli en god forside til VG: "Sosialkontorsjefen tar jobben fra en fattig alenemor for å gi den til slektning". Men dette regnes ikke som korrupsjon i Norge, ellers? Man bruker sine forbindelser for å skaffe seg jobb. Tror noen, at hun, som var i slekt med sjefen, hadde det dårlig? Vet ikke. Men hun hadde en av de tøffeste bilene på parkeringen. Dette er bare en liten del av mine opplevelser. Først blir du frustrert. Du føler deg lurt, sviktet. Du vil ikke gi deg, du vil jobbe og finne din plass i verden. Etter hvert skjønner du at du er uønsket person. Uansett hva du gjør er det feil! Om du får jobb, så hører du at du røvet den fra en stakkers nordmann. Dersom du har ikke jobb, så hører du at du sitter på halsen hos stakkars norske staten. Dersom du har penger og åpner egen forretning, så hører du at du utkonkurrerer stakkare norske bedrifter og pumper penger fra stakkare normanner. Kjøper du en fallitt bedrift og redder den, så skriker aviser at stakkars Norge blir kjøpt ut av utlendinger. Får du penger inn i Norge, så hører du at du stimulerer inflasjon. Sender du penger ut - du rundstjeler landet! Hva skal man gjøre da? Finnes det en variant som ikke krenker noen? Neppe. Det er samme logikken som i en vise om Nasreddin og hans esel. Uansett om du sitter på esel, går og holder den i seler eller bærer den på skuldrene - noen er alltid misfornøyd. Alle liker utlendinger når de er nykommere: begeistrede, lykkelige og uvitende som barna på tivoli. Så snart begynner man å stille kritiske spørsmål, så blir man uønsket. "Pell deg tilbake du kom fra!" En typisk skrik fra en som finner ikke noe fornuftig argumentasjon for sinnet. Om Russland har 40% dritt og 60 % godt og Norge har 25% dritt og 75 % godt (dette er ingen statistikk, bare mine tanker) betyr dette at Norge er et paradis? Ingenting å kritisere? Stalin sa en gang "Ingen menneske - ingen problemer." Dvs., om du kvitter deg med en kritikker, så blir du kvitt hele problemet. Liksom problemer kan forsvinne hvis du sier at dette er bare tull og fanteri. Skal vi sende alle tilbake? Eller bare drepe dem? I noen tilfeller dette er samme ting. Hvorfor behandle folk med krigssindrom når vi kan bare fly dem tilbake til Sudan? Jada, vi må sende alle bort. Bort med alle svarte og røde og alle med feil aksent, og hva mer? Joder, homofille, kommunister? Hvem neste? Hvor skal vi videre? Hvordan du ser forskjell på en spanske og en pakistaner? Eller en basker? Baskere forekommer fra Kaukasus halvøy, de var drevet på flukt for 2 tusen år siden av Tchingis-khan og rømte til dit de er nå. Hvem er de nå? Respekterende europeere eller foraktede pakkiser? Bestem deg. Italienere, Sør-Franskene - alle har mørk hår. Jeg bommer ofte mellom alle slags folk, særlig når man har ikke karakteristiske rasetegn. Jeg dritter i fargen, egentlig. Jeg har halve EU i blod. Jeg kan bare ikke fordra folk som synes at det er lettere å sende alle bort enn å lære seg å respektere andre. Ærklære rasismen for ikke eksisterende er første skritt til å få en politistat. Alle politistater finner seg en fiende som de må bekjempe, gjerne den slags fiende som er umulig å bekjempe. Da kan de trekke forberedelser og rensinger til det uendelig. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) For meg virker det som mange utlendinger bruker mer tid på å snakke dritt om Norge og hvordan vi driver med rasisme osv... Stalin sa en gang "Ingen menneske - ingen problemer." Dvs., om du kvitter deg med en kritikker, så blir du kvitt hele problemet. Liksom problemer kan forsvinne hvis du sier at dette er bare tull og fanteri. Skal vi sende alle tilbake? Eller bare drepe dem? I noen tilfeller dette er samme ting. Hvorfor behandle folk med krigssindrom når vi kan bare fly dem tilbake til Sudan? Jada, vi må sende alle bort. Bort med alle svarte og røde og alle med feil aksent, og hva mer? Joder, homofille, kommunister? Hvem neste? Hvor skal vi videre? Hvordan du ser forskjell på en spanske og en pakistaner? Eller en basker? Baskere forekommer fra Kaukasus halvøy, de var drevet på flukt for 2 tusen år siden av Tchingis-khan og rømte til dit de er nå. Hvem er de nå? Respekterende europeere eller foraktede pakkiser? Bestem deg. Italienere, Sør-Franskene - alle har mørk hår. Jeg bommer ofte mellom alle slags folk, særlig når man har ikke karakteristiske rasetegn. Jeg dritter i fargen, egentlig. Jeg har halve EU i blod. Jeg kan bare ikke fordra folk som synes at det er lettere å sende alle bort enn å lære seg å respektere andre. Ærklære rasismen for ikke eksisterende er første skritt til å få en politistat. Alle politistater finner seg en fiende som de må bekjempe, gjerne den slags fiende som er umulig å bekjempe. Da kan de trekke forberedelser og rensinger til det uendelig. Gratulerer, du bekreftet akkurat allt det vi trodde om deg. Du generaliserer og anser oss som rasistiske, ja Norge er på vei til å bli en politistat (herregud, vi klarer ikke en gang sende ut folka vi faktisk skal sende ut). Det du hinter til at personer ikke vil snakke med deg sier vel bare sitt om det jeg spurte om tidligere. Dine arrogante holdninger ovenfor andre mennesker. Forøvrig så jobbet jeg i ca. 6 måneder+ på ett lager sammen med 2 bosniere, en nigerianer, en egypter, en serber (?), en afghanistaner en tjekker og en kroater i tillegg til en del norske. Alle var vennlige, samarbeidsvillige og jobbet hardt (jeh, varierte selvfølgelig. Men sålenge de er hyggelige så driter jeg i det sålenge de gjør en halvveis saklig innsats). Dårlig betalt var det over hele linja for oss som jobbet via Manpower (det var flesteparten) noen var fast ansatte som fikk bedre betalt (hovedsaklig utlendinger faktisk. ÅNEI, det kan vel ikke være sant...) og flere fikk fast jobb etter hvert. Hun ene såvidt jeg husker var sjef eller regnskapsfører eller noe lignende for en svær park tidligere men jobbet hardere enn de fleste. Streng som pokker (var liksom småsjef på gulvet) men fortsatt grei og hjelpsom. Så hvorvidt jeg kommer ovens (og det gjelder faktisk alle mennesker) er hvor hyggelige, omgjengelige og om de viser meg respekt. Jeg jobbet på en sykehus. Kunne ikke snakke med folk i matpauser. Halve parten av hjelpepleiere stivnet når jeg sa noe. 5 sekunders felles stillhet som protest mot at jeg våget å åpne munnen. Slik oppført vi oss også mot en. Eneste som ble mobbet og plaget på jobben var en arrogant drittsekk som ikke en eneste sjel på jobben likte, pga. arrogante drittholdninger og total mangel på samarbeidsviljen. Jobben var for god for han og han brydde seg ikke og kunne ikke ta tips eller vennlige hint.(vaskeekte nordmann hvis du måtte lure). Ja, du har mest sannsynlig sørget for din egen jobbsituasjon på egenhånd. Det er ikke de "rasistiske korrupte nordmennene i politistaten der begrepet rasisme aldri blir brukt" Tror du trenger å gå så langt som Ambulansesaken som ligger ikke langt under her. En utlending ble etterlatt. Fikk 5 forsider, konstant medieomtale, ble diskutert opp og ned og rasismekortet ble spilt konstant. Det samme skjer med en hvit nordmann. Han får en liten notis i VG og ingen bryr seg. Rasismekortet er blitt så vannet ut av ingenting at det burde egentlig ikke være verdt å spille lenger. Den andre grininga kan du vel ta i "La oss deppe igjen" på helsedelen. Endret 16. oktober 2007 av Rampage Lenke til kommentar
Fuskepels Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Bare din arrogante holdning og gudskompleks ovenfor andre mennesker. Og hvis du faktisk har den holdningen ovenfor arbeidsgiver og medarbeider at de er dumme mennesker som bare bryr seg om idol og fotball og ikke når opp til deg på noen måte. Så ille at du ikke gidder å kommunisere og sosialisere med medarbeiderne dine fordi de ikke er verdig din tid. Skjønner jeg nesten at du ikke får jobb noen sted. Forøvrig skulle jeg gjerne likt å se CV-en din i kronologisk rekkefølge, for du har gjort jææææævlig mye på så kort tid og slik som du skryter av det meste så må du ha hatt disse jobbene du snakker om over lengre tid? I tillegg til en unge, og som major i så ung alder (som du sier) så stilles det vel litt krav til fysikk siden du fremstiller at du er overvektig? Det er bare mye som skurrer ved CV og erfaringene dine, og det samme tenker vel også de som mottar CV-en din. Det er typisk for folk. Jeg sa jo at noen tar meg for å være listløgner og noen koker over av misunnelse. Det er nok å lese papirene mine høyt så får jeg den slags reaksjon. Forøverig, skulle jeg skrive den slags innlegg uten å skrive om meg selv, så skulle alle tro at jeg er noe underutviklet dritt. Det er alltid lettere å få en annen menneske i tvil. Behagelig også. Unnskyld! Unnskyld! Unnskyld, folket, jeg er en vidunderbarn. Jeg er skyldig og dømt for dette! For alt mishandling i mitt liv, for vold, for ensomhet. Jeg har en gave fra Gud som kompensasjon. Jeg er født slik! Er jeg drittsekk på grunn av dette? Hvordan var det med ditt liv? Snille foreldre, gjennomsnittig karakterene på skole, et lykkelig ekteskap, fin jobb, tre barn og en hund? Skal vi bytte? Du kan få moren med personlighetsforstyrrelse, fyllefanten av en far, å vare dødfødt unge som overlevde ved mirakel, få lupus og klare å bli kvitt den ingen vet hvordan, ha 143 IQ, være den beste elev i klassen, leve i vold i hele barndømmen, få tilbud fra spesielle skole for begavede barn og ikke få lov fra foreldre å dra dit, ha vold hjemme til du føler deg nummen, vold til du ikke som et menneske mer, men som en gjenstand, bli presset til å "prestere ellers...", få mobbing på skole (forsvarløs offer ), få tilbud fra militare flyskole og ikke få lov fra foreldre å dra dit, å være den beste elev på kampskole, få strålesyke etter Chernobil, å bli sparket fra kampskole, overleve uten behandling (ungdommer kan ikke være mer syke enn forkjølelse), rømme hjemmefra med å gifte seg med en som du elsker mer enn livet, få mobbing på jobben (den 8.gravide dama i avdelingen, sjefen ble sprø), få voldelig ektefelle nr.1 , føde ADHD barn, komme inn på universitet, begynne å male igjen, rømme fra eksen (å elske og å være drept i fylle raseriet er ikke det samme),begynne å skrive, få alkoholisme hos søstera påvist, få mer mobbing på jobb (å få sin mors personlig fiende som sjefen, dette var en riktig gave), oppnå plutselig suksess i et avis, skaffe en ok jobb som systemanalytiker i et vitenskapsinstitut (som gikk konkurs), ha helt uhørlig flaks å bli tatt på fylkesskattekontoret rett fra gata, bli mobbet, få karriere i komettfarten (5 år fra null til major), plutselig å bli en kjendis, gi intervju til TV, utgi en bok og masse småtteri, få forkjærlighet til feltarbeid, (masse papirarbeid er godt også, masse ansvar, men dette var LIVET), men få mobbing og ettermobbing (ei kjærring forfremmet fremfor mannfolk?), reise på ferie i Norge 2 gang, forelske deg, få ektefelle nr.2, å leve i 1 år i liten hybel i kjeller i halvsulten tilstand pga mangel på kunnskap om norske lov, flytte for å få jobb, oppdage at mannen er utro, vaskingen, vaskingen, vaskingen til du føler at snart du må åpne skallen og kaste hjernen i søppeldunken sammen med avfall, ha vold hjemme, gi bort barnet til barnevernet i 10 måneder for å overleve samtidig som leilighet i Russland brenner ned og søstera mister barnet og faren havner på sykehuset med hjerteattak, få nervesammenbrudd pga alt sammen og mobbing på jobben, bli nektet sykmelding fra en lege som synes ikke noe godt om russere, havne på sykmelding senere, oppdage at du har PTSD med seinskader, få separasjon, attføring, flytting. Å sitte foran datamaskinen og skrive noe som :"unnskyld, folket, dette var ikke ment." Har lyst til å hyle eller le av alt sammen. Alle som synes at å ha mine CV betyr å ha gudskompleks bes anstendig å hoppe i havet. Hver eneste bit av mine muligheter er betalt med blod. Om jeg har gudskompleks, så hva har dere da? Jeg er ikke sosial person. Jeg foretrekker å være for meg selv inntil jeg finner at jeg kan stole på folk. Skulle jeg være kresen og begrense meg med de som er på mitt nivå så skulle jeg være enda mer ensom. Mine venner er ikke akkurat genier. Jeg prater aldri om psykiatri eller data med noen som begynner å gjespe av det. Jeg er lett å skremme. Hvorfor? Fordi i Russland mobbing er ikke bare ikkeulovlig, men ansees å være det normale arbeidsforfold. Sjefene som ikke mobber medarbeidere er sjeldnere enn diamanter. Jeg er simpelheten redd for folk. Jepp, jeg fikk mye å utføre. Jeg kan mye. Om jeg begynner på noe, så vil jeg å være proffessionell, uansett om dette er hobby. Jeg sov 6 timer i døgnet i nesten hele livet, tok halve parten av utdannlse som fjernundervisning. Det er riktig at samarbeidet i aviset ikke står oppgitt i de statsregistrerte CV-ene mine. Den slags jobb registreres ikke. Ingen registrerer småtteri. Men ellers, så synes jeg ikke at dette er noe spesielt. Jeg er arbeidsnarkoman med evige motoren inne. Jeg slapper ikke av, jeg bare bytter virksomhet. Selv når jeg ser på film, så driver jeg med noe skrikkingen osv. I Russland finnes en ordtak:"Lysten er sterkere enn tvangen". Jeg blir pisket av alle disse behov: skrive, male, lage smykker osv. Jeg ville skrive, jeg skrevet noe hele tiden fra barndømmen av. Jeg hadde ingen å snakke med etter at jeg rømte fra min første eks, så jeg skrev om kveldene når ungen sovnet. Delte tiden mellom lekser og skrivingen. Jeg satt et standart for meg: "å skrive som "de voksne". Brukte bøker av de store forfattere som lærebøker. Jeg fikk det til. Kritikere sa at jeg har nesten genialske språk. De kysset hendene til meg. Dette var rareste opplevelse i mitt liv. Min bok var den beste som var skrevet i hele regionen for siste 16 år. Er dette gudskompleks? Ta deg ro. Boka klarte ikke å slå opp så mye uansett. Utgiveren min døde av leikemy rett etter at den ble trykket. Jeg hadde aldri penger for reklamen. Uflaks. Jeg har talent til å male. Når jeg var 21 år gammel, så tok moren mine bilder og sendte til kunstskolerektoren. Jeg fikk svar at jeg fikk plass uten å avlegge prøver. Min sørg at jeg kunne ikke gjøre dette. Noen måte tjene til livs opphold. Foreldre med sulten pensjon, en søsken-alkoholiker og et lite barn. Dette var min ansvar. Jeg er selvlært. Jeg har talent til tall. Ok. Tok videregående i data og teoretiske matte. Var en av beste, unnskyld. Ville være jagerflyger, fikk ikke lov. Senere var for sent. Fikk tilbudet på slutten av universitet å videreføre utdannelse, å skrive en kandidatt-oppgave. Men hvem skulle brødfø oss da? Dessuten, jeg liker razzier bedre enn økonomi-skrivingen. Jeg er overvektig nå. Trøstespising. For å gjøre saken enda verre kan jeg si at jeg ikke anstrenger meg å slanke meg noe spesielt. Når jeg er tynn, så blir jeg sykelig pen. Et slags avskyelig perfekte skikkelse, verre enn Katrine Sørland. Folk hater meg nok allerede. Å få ekstra hetsen pga utseende - nei, takk. Da skulle jeg bli drept kanskje. Men jeg var ikke tynn når jeg jobbet på skattekontoret heller. Og vi hadde spesielle undervisning i kampsport for ansatte. Så formen er ok. Endret 16. oktober 2007 av Fuskepels Lenke til kommentar
Fuskepels Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Jeg jobbet på en sykehus. Kunne ikke snakke med folk i matpauser. Halve parten av hjelpepleiere stivnet når jeg sa noe. 5 sekunders felles stillhet som protest mot at jeg våget å åpne munnen. Slik oppført vi oss også mot en. Eneste som ble mobbet og plaget på jobben var en arrogant drittsekk som ikke en eneste sjel på jobben likte, pga. arrogante drittholdninger og total mangel på samarbeidsviljen. Jobben var for god for han og han brydde seg ikke og kunne ikke ta tips eller vennlige hint.(vaskeekte nordmann hvis du måtte lure). Ja, du har mest sannsynlig sørget for din egen jobbsituasjon på egenhånd. Det er ikke de "rasistiske korrupte nordmennene i politistaten der begrepet rasisme aldri blir brukt" Tror du trenger å gå så langt som Ambulansesaken som ligger ikke langt under her. En utlending ble etterlatt. Fikk 5 forsider, konstant medieomtale, ble diskutert opp og ned og rasismekortet ble spilt konstant. Det samme skjer med en hvit nordmann. Han får en liten notis i VG og ingen bryr seg. Rasismekortet er blitt så vannet ut av ingenting at det burde egentlig ikke være verdt å spille lenger. Den andre grininga kan du vel ta i "La oss deppe igjen" på helsedelen. Du bekrefter bare det som jeg så: aldri å lese hele teksten, rive ut fra konteksten noe som kan tilpasses. Hvorfor valgte du ikke historie om sosialkontorsjefen. Den viser mer. Eller om vaskedamen på skolen, som ble helt gal fordi vi fikk lik lønn? Fordi dette ikke bekreftet dine poeng. Ja, noen oppfører seg slik mot en. Personalet på sykehuset var delt i to skifter i matpauser. Det første var veldig hyggelige. Jeg hadde ingen problemer med disse folka. Det andre var de jeg skulle spise sammen med. Har du blitt kalt i ansiktet for "lykkejegerske" pga du giftet deg med en norske man? NEI? Når du får hele veien spørsmåler om prostitusjon og banditter? Når folk vil høre bare det de vil høre: at russere passer bare til tre typer jobb: hora, banditt og vaskekjærring. Og når du prøver å snakke om hyggelige småtteri, så stivner alle og ser på deg som om du er en snakkende hund. Det samme er når du jobber. Når du spør om hjelp å flytte en kommode, så oppdager senere, at noen har klaget på deg fordi du var så frekk å forstyrre andre i arbeidet. Unnskyld, men jeg er ikke så sterk for å flytte møbler alene. Når du jobber for to personer midt i epidemi og andre vikarer er syke, så går noen og klager på at du jobber for fort. "Dette kan umulig å være bra". Har noen sjekket? Nei. De damer, som startet alt sammen var to arrogante drittsekker som ingen likte. Men ingen våget å gjøre noe med dem. En var i slekt med toppsjefen, andre jobbet der i 30 år. Etter at jeg fikk sparken, fikk en av dem barnebarnet sitt på min plass. Jeg kunne anmelde. Men jeg hadde planer å flytte, så jeg lot være. Kom an. Jeg griner ikke. Om jeg får lyst til å gråte, så går jeg til psykologen min. Jeg er sint fordi du prøver å gjøre rasismen så liten at det blir behagelig å glemme at den eksisterer. Dessuten, du skriver ikke svarene på mine spørsmål. Jeg skriver om rasismen, du skriver om meg. Så søtt da. Jeg skriver at norske skoler er elendige, du skriver igjen om hva du mener om meg. Jeg tror at jeg kommer snart til å be administratør å kutte deg bort. Du fikk svaret flere gang omgående mine gudskomplekser og hovmod. Hva fikk du av mine svar? Jepp, enda mere om hva slags hovmodige drittseken er jeg. Gratulerer! Du begynner å være fiksert på meg personlig. En liten hakk i plata. Du var sint på meg pga jeg skrev om CV ene mine. De er for fine. Nå trekker du konklusjoner fra oppførsel av to bøllete damer som du kjenner ikke, og av en bit av det jeg skrev som du var så glad å misforstå. Jeg laget deg en liten felle og så havnet du i den med alt. Jeg skrev om folk som toler ikke kritikken og reagerer med "dra tilbake hvor du kom fra" uansett hva som sies. Ble du mobbet - ut av Norge. Synes at her er det ingen parsdise - ut av Norge. Jeg skrev om folk som respekterer innvandrere fra EU-land, men kan ikke respektere noen fra u-EU. Er baskere fra EU eller ei? Vel, dette er latterlig. Jeg sier at alle slags diktaturer bruker den samme setningen: å bli kvitt alle som kritiserer deg, så blir du kvitt problemet. Så folk som foreslår å sende alle dit de kom ifra har logikken som er ikke bedre, enn hos ledere i noen politistat. Også veldig god å insistere at vi har ingen problemmer. Men dette noen har foreslått allerede. At jeg må ut fordi jeg kritiserer noe. Er rasismen så "utvannet"? Sannheten? Du er sint pga en "simpel" russer våger å være misfornøyd. At en russer kan være så usimpel. Jeg utfordrer dine fordømmer. Hva så om du jobbet med flere innvandrere og syntes at de var hyggelige? Hva så? Du syntes at de var mindreverdige uansett. Det viktigste at de visste respekt for deg. Dette lyser ut fra det du skriver. Og så plutselig støtter du på en som vil aldri å være enig med deg. Tragisk.Hva skulle jeg respektere deg for? For din norske hovmod? For dine generaliseringer? For fornektelse av de åpenbare ting? I forskjell fra alle andre? Jeg ber administrator å lukke emnen. Jeg laget den som en eksperiment med 2 formål. Jeg ville se hvor mange folk i Norge som kan forstå en innvandrer med vanskelig bakgrunn. Det var overraskende mange. Jeg er hjertelig takknemlig for alt dere skrev her. Jeg setter pris på alt støtte. Den andre grunnen var at jeg ville finne en rasist. Jeg tror at jeg funnet. Endret 16. oktober 2007 av Fuskepels Lenke til kommentar
modin Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Synes noen blander IQ, og kunskapsnivå her. IQ har da ingen verdens ting med det å ha kunnskaper om ting, og derfor heller ingen verdens ting med hvor flink man er i Vil Du Bli millionær. Almenkunnskapen er sansynligvis høyere i Russland enn i Norge, dette er heller ikke så rart. Da dette gjelder de fleste andre europeiske land, både i Øst og Vest, saken er enkelt og greit den at klassisk dannelse, det å ha lest enkelte verker, kjenne til enkelte komponister og ha grunnleggende kunnskap om kunst settes høyere i de fleste andre land enn Norge. Dette er for all del ikke et Øst Europeisks fenomen, se bare på land som Tyskland og Frankrike der er det også høyere interesse for kultur blant folk flest. 20% høyere IQ, dette minner om raseteorier, IQ er i stor grad en medfødt egenskap, og det du hevder er at slavere er en mer inteligent folkegruppe enn Germanere og Anglisaksere. Dette har du ingen empiri for å hevde, synes det er merkelig at en såkalt akkademikker skal komme med påstander som det ikke er empiri for. Hvis meg hvor du har teorien om slavernes høye IQ fra. Slaverne har vel omtrent den samme IQen som oss, den eneste folkegruppen som har høyere snitt IQ enn vestlige mennesker er faktisk mongoler (kinesere, Japanere, koreanere osv.), men også her er forskjellen ubetydlig liten og kan godt forklares med større konkuranse innstinkt eller statistisk avik. Inteligens og rase er et ufyselig tema, som får tankene mine til å vandre til "The Bell Curve" og Adolf Hitler. PS. Tror ikke dette forumet er det rette stedet for å spy ut selvmedlidenheten din, svært få er interesert i å lese detaljert om alt dette. Ok at du skriver om din situasjon, men det går ann å begrense seg litt. Når man leser dine innlegg her på forumet, så for man følsen av at du nok ikke er verdens letteste medarbeider å ha med på laget. Kan nok kanskje tenkes at det er en av grunnen til at du ikke har lykkes så godt i arbeidslivet her i Norge. Endret 16. oktober 2007 av modin Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 dessverre er det ikke noe krav om empati, for å skrive på internett. Fuskepels, om du trenger noen å snakke med, kan du sende meg en pm. Lenke til kommentar
Fuskepels Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Svaret jeg skrev sist var til en eventuelle person som, faktisk, bedt om å få den. Omgående resten, så det er mulig at jeg brukte ikke de rette ord. Om noen husker den siste "Test nasjon" så var en fyr der som snakket om kunnskapsnivå og IQ. De infødte IQ evner er forholdsvis jevnt fordelt rund kloden. Vesentlig hva man gjør med dem. Dette handler ikke om raseteorier, men om å utvikle sin IQ. Det finnes flere metoder som kan gi deg en høyere IQ. Men alt i alt så går prosessen gjennom øvelser. Norge er så rik pga olje. Men man må prøve å gjøre seg klar til den skumle tiden når olje kommer til å ta slutt. Da blir det surt for alle og oljefonden er rimelig liten. Den kan ikke holde oss i livet i hundrevis av år. Høyere kunnskapsnivå kan redde skinnet til alle. Utvikling av høyteknologiske bedrifter osv. Men først må vi ha grunnlaget til dette. Endret 16. oktober 2007 av Fuskepels Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Det lille som måtte ligge på lur av sympati for trådstarter forsvinner fort for min del når denne annklager folk for rasisme. Blir plutselig veldig useriøst. Og en forutsetning for å få en bra jobb er ofte godt språk. Må dessverre si at ditt virker temmelig mangelfult og da får man ofte job deretter. Trist men sant. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg tror du må ha vært ganske uheldig, har 2 utenlandske venner som begge fikk seg jobb på første forsøk. Den ene kommer fra Bulgaria, snakker med litt aksent, har et veldig unorsk navn, men ser norsk ut og er godt integrert. Både jeg og han søkte på samme jobben, han fikk den istedet for meg selv om jeg er etnisk norsk og har lik utdannelse og faktisk mer erfaring enn han. Lurer nesten på om han ble kvotert inn? Men skal ikke spekulere i det, er glad på hans vegne uansett. En annen venn av meg kommer fra Tyrkia, fikk seg jobb med en gang, han snakker veldig gebrokkent, ser utenlandsk ut, men hadde aldri problemer med å få jobb innen sin utdanning. Vet om flere andre og som jeg ikke kjenner så godt som fikk seg jobb umiddelbart, eks en iransk IT-ingeniør som ble IT-ansvarlig i en kommune (han lærte seg flytende norsk på under et halvt år!), eller bestemora til en annen venn av meg som kommer fra iran. Hun har ikke noen utdannelse, men fikk jobb som butikkmedarbeider på tross av at hun bare kunne si "ja", "nei" og "hei" på norsk. Hun kunne heller ikke engelsk. Hun mistet dog jobbet av språklige grunner etter noen uker, men hun fikk ihvertfall sjansen. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Du bekrefter bare det som jeg så: aldri å lese hele teksten, rive ut fra konteksten noe som kan tilpasses. Hvorfor valgte du ikke historie om sosialkontorsjefen. Den viser mer. Eller om vaskedamen på skolen, som ble helt gal fordi vi fikk lik lønn? Fordi dette ikke bekreftet dine poeng. Nei, for jeg måtte velge ut noe som jeg kunne relatere til. Og hvor lenge hadde hun jobbet der? Uansett, så finnes det drittsekker overalt. Jeg skriver om rasismen, du skriver om meg. Så søtt da. Jeg skriver at norske skoler er elendige, du skriver igjen om hva du mener om meg. Jeg tror at jeg kommer snart til å be administratør å kutte deg bort. Du fikk svaret flere gang omgående mine gudskomplekser og hovmod. Hva fikk du av mine svar? Jepp, enda mere om hva slags hovmodige drittseken er jeg. Gratulerer! Du begynner å være fiksert på meg personlig. En liten hakk i plata. Du var sint på meg pga jeg skrev om CV ene mine. De er for fine. Nå trekker du konklusjoner fra oppførsel av to bøllete damer som du kjenner ikke, og av en bit av det jeg skrev som du var så glad å misforstå. Jeg laget deg en liten felle og så havnet du i den med alt. Norske skoler holder ett lavt nivå. Ingen tvil. Men det er ikke pga. CV-en din at jeg synes du virker som en arrogant drittsekk. Mer pga. som jeg har nevnt tidligere. Du har direkte sagt at nordmenn generelt er dummere enn andre (siden det virker som du måler IQ slik) og at de eier ikke kultur (fotball og idol) og at du ikke vil sosialisere med de på jobb. Jeg skrev om folk som toler ikke kritikken og reagerer med "dra tilbake hvor du kom fra" uansett hva som sies. Ble du mobbet - ut av Norge. Synes at her er det ingen parsdise - ut av Norge. Jeg skrev om folk som respekterer innvandrere fra EU-land, men kan ikke respektere noen fra u-EU. Er baskere fra EU eller ei? Vel, dette er latterlig. Jeg sier at alle slags diktaturer bruker den samme setningen: å bli kvitt alle som kritiserer deg, så blir du kvitt problemet. Så folk som foreslår å sende alle dit de kom ifra har logikken som er ikke bedre, enn hos ledere i noen politistat. Også veldig god å insistere at vi har ingen problemmer. Men dette noen har foreslått allerede. At jeg må ut fordi jeg kritiserer noe. Er rasismen så "utvannet"? Sannheten? Du er sint pga en "simpel" russer våger å være misfornøyd. At en russer kan være så usimpel. Jeg utfordrer dine fordømmer. Hva så om du jobbet med flere innvandrere og syntes at de var hyggelige? Hva så? Du syntes at de var mindreverdige uansett. Det viktigste at de visste respekt for deg. Dette lyser ut fra det du skriver. Og så plutselig støtter du på en som vil aldri å være enig med deg. Tragisk.Hva skulle jeg respektere deg for? For din norske hovmod? For dine generaliseringer? For fornektelse av de åpenbare ting? I forskjell fra alle andre? Herregudskaper, kritikken er du oppfører deg som en arrogant drittsekk med gudskomplekser og hvis du vil bli likt så må du prøve å oppføre deg (HVIS det var slik at du oppfører deg slik som dette mot kollegaer også) Ingen har noensinne sagt at du MÅ UT. Jeg bare sier at det virker som det ligger litt mer bak dette enn rasistiske jantelovnordmenn. Simpel russer? Ja, du liker å legge ord i munnen på folk. Prøver du å gi inntrykket av at jeg misliker såkalte "simple russere" nå? Jaja, så feil kan man ta. Men det er jo ikke vits å trekke fram mine personlige erfaring fra disse undersåttene jeg ikke kan respektere og hvordan jeg behandlet slavene mine Jeg synes de var mindreverdige?? (rasist er ett latterlig oppbrukt ord, men måten du stempler meg og resten av det norske folk så tror jeg nesten den eneste personen som kan oppfylle kravene er en eneste person som tilfeldigvis opprettet tråden) På absolutt ingen måte, betyr ikke at jeg likte alle like godt (personlig hygiene kan være oppskrytt for enkelte) Men sålenge jeg jobber godt og oppfører meg og er snill og hyggelig så krever jeg respekt av de på samme måte som jeg respekterer de hvis de gjør det samme. Slik er det med de fleste mennesker. Men det bryr du vel deg ikke om? "Plutselig støtte jeg på en som aldri vil være enig med meg?" Hva faen er det for ett argument. Du skal ikke respektere meg, det ser jeg lang vei. Jeg er i dine øyne en dum rasist, så respekten din for meg er null verdt. Jeg ber administrator å lukke emnen. Jeg laget den som en eksperiment med 2 formål. Jeg ville se hvor mange folk i Norge som kan forstå en innvandrer med vanskelig bakgrunn. Det var overraskende mange. Jeg er hjertelig takknemlig for alt dere skrev her. Jeg setter pris på alt støtte. Den andre grunnen var at jeg ville finne en rasist. Jeg tror at jeg funnet. Flott eksperiment du lagde da. Vi har problemer med å forstå da det som oftest er litt flere sider i saken. Men du mistet all sympati og forståelse når du kommer med surrekommentarer som de jeg har nevnt flere ganger Vel, hyggelig at dine fantastiske fordommer og arroganse klarte å komme til atter en totalt idiotisk konklusjon. Som igjen referer til det faktum at IQ og "smarthet" ikke alltid går hånd i hånd. Endret 16. oktober 2007 av Rampage Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 I Russland finnes, faktisk, en dokumentar film om programmen "Vil du bli millionær" i Russland. Dette "Vil du bli millionær"-sprøytet som du tar opp igjen og igjen og igjen er jo bare med på å motbevise det du sier. Det har ikke falt deg inn at det faktisk er flere mennesker i Russland enn i Norge, og at man dermed har en større haug av mennesker å velge mellom, så de som faktisk kommer frem på programmet er de som faktisk er unormale? Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 P.S: Andre verdenskrig tok også livet av mange tyskere og japenesere. Disse vesteuropeiske landene klarte seg overraskende bra etterpå. la oss ikke begynne på den diskusjonen.. Norge er så rik pga olje. Men man må prøve å gjøre seg klar til den skumle tiden når olje kommer til å ta slutt. Da blir det surt for alle og oljefonden er rimelig liten. Den kan ikke holde oss i livet i hundrevis av år. Høyere kunnskapsnivå kan redde skinnet til alle. Utvikling av høyteknologiske bedrifter osv. Men først må vi ha grunnlaget til dette.Nei. Tilgang på ressurser betyr ikke automatisk at staten blir vellykket. Bare se diverse stater i Asia og Afrika. Nordmenn har nok klart å utrette noe her og der, selv om du har vondt for å tro det. Denne er jeg enig i. Sverige greier seg fint uten olje. Uansett. Dette kunne blitt en grei diskusjon omkring mulighetene til å bruke utenlandsk utdannelse i Norge. Dessverre kjører Fuskpels temaet fullstendig bort fra dette ved å skrive livshistorien sin (som forsåvidt var trist nok, men lite vi kan kommentere) og ved å rakke ned på og generalisere nordmenn. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg blir vel sett på en rasist med en uttalelse imot trådstarter, men greier ikke å la være og svare på denne her. - Hvis du ikke er sosial og ikke tar kontakt med noen på jobben er det ikke så rart at de ikke inkluderer deg heller i praten. - Gang på gang skriver du hvor perfekt du er osv... det kan godt hende du er det, men jeg personlig liker overhodet ikke å dra opp slike ting og male på det - jeg vil hvertfall ikke virke overlegen, kanskje det inntrykket noen fikk av deg? - Er det noen som setter personer i båser her og har negativ innstilling til dem så er det hvertfall ikke jeg og en del andre som har skrivd i denne tråden. Jeg er åpen og positiv til alle nye på arbeidsplassen uavhengig av dialekt eller nasjonalitet. Et godt råd: vær litt mer ydmyk - man kommer lengre med det enn mye annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå