Gjest harikke Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hellu, jeg er en gutt på atten år, satt nettopp på do og, vel bæsjet, også gjorde det grusomt vondt, så da fikk ejg for meg at jeg måtte sjekke om alt var som det skulle være nedi skåla , det var det ikke, bæsjen min hadde røde striper, som jeg antar var blod, hvorfor? Er jeg syk? :O Og er det farlig? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Ta kontak med lege? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Ferskt blod? Mye blod? Blod på dopapiret? Ikke uvanlig at man kan sprenge et blodkar eller få en rift i endetarmsåpningen. Hvis det var veldig lite ferskt blod er du ikke nødvendigvis syk, men hvis dette er noe som vedvarer MÅ du gå til legen. Quote lommelegen: "Kun spor av blod i avføringen uten smerter skyldes sannsynligvis små blodårer i tarmveggen som har sprukket, andre årsakerer er polypper eller små hemoroider. " Lenke til kommentar
Gjest Gjest_ja_* Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Ta kontak med lege? Om det viser seg å være nødvendig Ferskt blod? Mye blod? Blod på dopapiret? Ikke uvanlig at man kan sprenge et blodkar eller få en rift i endetarmsåpningen. Hvis det var veldig lite ferskt blod er du ikke nødvendigvis syk, men hvis dette er noe som vedvarer MÅ du gå til legen. Quote lommelegen: "Kun spor av blod i avføringen uten smerter skyldes sannsynligvis små blodårer i tarmveggen som har sprukket, andre årsakerer er polypper eller små hemoroider. " Aner ikke om det var ferskt, men det hadde ikke størkna. Og så ikke på papiret. Vel, var ikke så mye, egentlig ganske lite, så er vel ikke nødvendig å ta kontakt om det ikke skjer igjen? =) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Virker som smerte er viktig her, hvis du ikke har vondt og det ikke skjer igjen er det sannsynligvis ikke noe farlig. Søk på lommelegen og les hva legene der sier. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Var avføringen hard? I såfall vil jeg tro at det var pga hemorider, eller at du fikk en liten rift i åpningen som følge av dette. Hvis du ikke har vondt i magen ellers, og problemet ikke oppstår igjen, så ville jeg ikke stresset noe videre over det. Ut i fra innlegget ditt så forstår jeg det som at smertene oppstod akkurat da du var på toalettet. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Vil tippe gutten har hemorioder, kom deg til legen så fåru Scheriproct. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå