Flakkmeister Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hei alle sammen! På den ene PCn min har jeg hatt endel problemer i det siste, som f.eks merkelig grafikk på GF2MXn som stod i til "uleselig" grafikk med et nytt GeForce 4 kort + stadig reeboting og henging. Etter mye feilsøking har jeg funnet ut at det er hovedkortet som det er noe galt med (prøvde et annet hovedkort). Jeg har i grunn prøvd alt! Formatere, installere nye drivere, ta ut forskjellige kort.....u name it! Det eneste jeg ikke har prøvd er å flashe biosen på hovedkortet! Siden jeg aldri har gjort dette før, lurte jeg på om dere hadde giddi å fortalt meg hvordan jeg gjør dette 8) Hadde oxo vært fint om noen la en link til et sted hvor jeg kan laste ned ny bios (må man ikke ha det når man flasher a?). By the way hovedkortet som sitter i maskinen er et Abit KT7-A. Takker for svar!! Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Gå på produsentens hjemmeside, der skal det stå, steg for steg, hvordan du flasher. Det er forskjellig fra kort til kort. Lenke til kommentar
Sh0rTy^ Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Det er slik at du må laste ned en fil som passer din Bios ID.. Iden finner du nederst til venstere når PCen booter.. De to siste tallene i tallrekken.. Min bios id er fks 4T. Eller finne det ved hjelp av et program som heter AIDA 32. Men nå kommer jeg til en del jeg er litt usikker; Tror man skal legge inn Flashfilen og en .bin fil (lastet ned) på disketten. Etter det skriver du i dos: A:>awdflash (.bin- filnavnet) /cc /cd cp /py /sn /cks /r Eller bare se i manualen der ALT står Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå