robtap Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Ok, nå skal dere høre jeg sitter på trådløs nettverk den ruteren heter d-link dir655 å den trådløse ruteren er koblet til ruter/modem som heter Thomson Speedtouch 546T/T2 så jeg lurer rett å slett på hva gjør jeg? Lenke til kommentar
robtap Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 får ikke til Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Sett opp D-link-en som aksesspunkt og åpne portene i Thompson-en. Lenke til kommentar
robtap Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Sett opp D-link-en som aksesspunkt og åpne portene i Thompson-en. HVORDAN GJØR MAN DET?? kan du sette opp en guid? plis Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Det må du nok se på i manualen. Thompson-en er det guide for på portforward.com Lenke til kommentar
Myrdraal Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Ok, nå skal dere hørejeg sitter på trådløs nettverk den ruteren heter d-link dir655 å den trådløse ruteren er koblet til ruter/modem som heter Thomson Speedtouch 546T/T2 så jeg lurer rett å slett på hva gjør jeg? Det er ikke noe sjakktrekk å ha to rutere på samme nettet og du har også helt sikkert to DHCP servere på samme nettet (da begge boksene har dette som standard) som deler ut nettverksadresser, muligens også på to forskjellige nett. Det første du må gjøre er å gå inn i oppsettet på d-linken og disable DHCP på den. Deretter, for å gjøre det enklest mulig, plugger du kabelen fra ADSL routeren din (Thomson) inn i en av switchportene på D-linken slik at du bare bruker D-linken som ett rent aksesspunkt. Switchportene er de som det er 4 stykker av ved siden av hverandre, den siste porten er WAN porten og brukes bare hvis du har ett rent ADSL modem (Speedtouchen som brukes av de fleste bredbåndsleverandører idag er ADSL modem med integrert router og DHCP), eller eventuelt om du setter Speedtouchen i bridged mode (hvordan du gjør dette finner du helt sikkert ett eller annet sted på nettet.) Håper dette hjalp deg. Myrdraal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå