Gå til innhold

Zelda TP - Begynne på nytt uten å slette en fil?

anaconda

Anbefalte innlegg

Hei

Alle 3 filene på Zelda TP til Wii er opptatt. Kan jeg på noen måte begynne på nytt, uten å slette en fil?

Hadde det vært gamecube, kunne man jo ha kjøpt et nytt minnekort. Finnes det noen løsning på dette problemet?

Idiotisk at det bare er 3 filer. Jeg bruker å save på en egen fil, før hver boss, slik at jeg kan spillene bossene på nytt. Men med bare 3 filer går ikke dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det er mulig å skaffe en backup "chip" som f.eks R4 der går det an å overføre saver til PC-en, så kan du enten lage en backup av spillet eller laste det ned (blir vel ikke ulovelig så lenge du eier det? og kjøre backupen via en chip og orginalen for seg.

OPPFORDRER IKKE TIL PIRATKOPIERING LIKER DU ET SPILL KJØP DET!

BTW modnet.no har en del produkter du kan se på

Endret av Erlend0_o
Lenke til kommentar

Du kan kopiere savene til et SD kort, selv om det blir tungvint.

Synes ikke det er idiotisk at der kun er 3 save filer, har vært slik på alle Zelda spillene, har aldri plaged meg. Har jeg hadt behov for å ta en boss igjen har jeg spillet gjennom spillet en gang til.

Lenke til kommentar
Synes ikke det er idiotisk at der kun er 3 save filer, har vært slik på alle Zelda spillene, har aldri plaged meg. Har jeg hadt behov for å ta en boss igjen har jeg spillet gjennom spillet en gang til.
Den var drøy. Skulle nesten tro du var et troll som skal krangle i hytt og pine.

Hva med når det flere enn tre personer som skal spille? Wii er jo den store familiekonsollen og mange familier har flere enn tre medlemmer, til og med mer enn tre barn. Og at man skal spille gjennom spillet på nytt for å gjenoppleve en boss er bare latterlig. Det er greit at TP er et veldig enkelt spill og raskt å rase gjennom, men det får da være grenser. En tilsvarende måte som på Shadow of the Colossus hadde vært fint. Sånne småting hever replayvaluen betraktelig.

Enig at det ville vært rart siden det alltid har vært tre saves i zelda, men når det går på bekostning av spillerne burde det gjøres noe. SÅ viktig er det ikke at det kun er tre saves, man ser bare den skjermen i ti sekund før man kommer i gang og jeg fatter ikke at en så liten detalj skal kunne ødelegge følelsen og nostalgien så mye.

Lenke til kommentar

Det jeg har gjort er å kopiere save-games til et gammelt SD kort jeg har liggende på 8 eller 16 MB. Save-gamesene er små likevel :)

Du får et 1 GB SD kort for rundt 150 kroner nå tror jeg. Og da kan du lagre millionvis av savegames på den. Løsningen er jo ikke optimal siden du må kopiere fram og tilbake, men du mister i alle fall ingenting.

Lenke til kommentar
Det jeg har gjort er å kopiere save-games til et gammelt SD kort jeg har liggende på 8 eller 16 MB. Save-gamesene er små likevel :)

Du får et 1 GB SD kort for rundt 150 kroner nå tror jeg. Og da kan du lagre millionvis av savegames på den. Løsningen er jo ikke optimal siden du må kopiere fram og tilbake, men du mister i alle fall ingenting.

Tusen takk! Da skal jeg gjøre det :)

Lenke til kommentar
Tør jeg spørre hva som var så drøyt med den utalelsen, samt hvilken ordbok du går etter når du stempler folk som troll Butkus? Tror du må lære deg noen definisjoner før du klasker rundt på forumet med dem.
Ja, min uttalelse var drøy den også angående trollet. Men jeg bare syntes det var en tåpelig ting å forsvare, og fikk inntrykk av at du bare skulle krangle på trådstarters problem. Jeg ble litt revet med når jeg kalte deg et troll og beklager det:)

P.S.

Ett troll i min ordbok er en som enten legger inn tulleinnlegg eller alltid skal krangle på den minste ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...